Reset Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 jeg skal teste ut en CV stroker i dag.. 18"`er. da tenkte jeg at jeg skulle koble på 2 forsterkere! jeg har en RF 551S og en 550S! er det noen som vet om det vil funke?? Mvh Reset Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neptyr Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Er vel ikke omptimalt om det er stor forskjell på forsterkerene ? Da de kan komme til å dra forskjellig i spolene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 ene er 600watt rms brokoblet! andre tror jeg er 500watt brokoblet! funker det tror dere? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neptyr Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Må jo stille dem så de yter likt da, kan jo være noe helsikes stress, og kanke se det vil lønne seg å finne det punktet vs å bare bruke den ene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 bruker man bare en blir det jo fucked up.. forsterkeren er jo for liten.. 600rms forsterker på en 1600rms subb!!! :P eller hur? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neptyr Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 tja, tenker det trøkker godt nok jeg, måkke se deg blind på watt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 hvordan skal jeg koble det da? pluss på pluss og minus på minus på subben, og so kabler derifra til andre spolen? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Hva enn du gjør, ikke kjør de to forsterkerne sammen på denne bassen, det er å be om at noe skal ryke:) Hvis du nevner hvem merke og modell disse forsterkeren er så kan sikkert noen gi det et svar på hvem som egner seg best. RMS watt er ikke det viktigste om strømforsyningen ikke står i stil. Er litt usikker på hvor mange ohm disse spolene er på, men kobler du pluss til pluss og minus til minus så halverer du ohm, kobler du pluss til minus så dobeler du. Siden du sier at forsterkerne dine er på xxx watt "brokoblet" så regner jeg med det er 2-kanalere og da er det vel stor fare for at de ikke er stabile i under 4 ohm mono. Da kan du prøve å kjøre en kanal på en spole og den andre på andre spolen. Men kjør monosignal inn i forsterkeren. Kanskje ikke den beste forklaringen, men håper det hjalp:) edit: så ikke at du nevnte merke og modell:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 mono signal? er en Rocford fosgate 551S!! forsterker! andre er 550S! :P Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Sier ikke meg no, men det er vel 2-kanalere eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 jepp.. 2 kanaler ja:) men, miono signal? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Ja, du må ikke kjøre stereo signal inn på forsterkeren for da prøver forsterkeren å kjøre stereo ut, en kanal til hver spole, for den skjønner jo ikke at det er en dobbelspolet bass som står tilkoblet:) Men bruker du subutgangen på spilleren din så er den mono, eller du kan splitte signalet fra en RCA ut i to, så for du mono. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 hehe.. ok, kjører på subutgangen på spilleren ja!:) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg