al3k$ Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 gir den --> http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=5973 noe effekt økning eller er det bare juggel? Siter Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 He He, denne dukker opp rett som det er! Og svaret er: Glem denne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 hadde vært artig å prøvd.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 det der blir vel mere som en kompresor da!:S el? Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 koble på en bryter på gassen slik at den kobler inn når man båtner fjøla.. da bli d nestn turbo.. hehe.. men da bremser den sikkert lufta når man ikke har flat fjøl Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Kobles så den går i takt med turtallet... og NEI, den fungerer ikke hvis du vil ha mere effect, den gir faktisk mindre effekt... Et søk, og du vil finne mange poster om dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 da hadde jeg heller kosta på noen tusen i ei vinge bak på bilen, tror det gir mer hester enn det der.... Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Det er visst en apekatt elektrisk turbo versjon 2.0 ute på markedet nå, er en fyr på et engelsk forum som har kjøpt seg en slik en KUN for å kjøre den på dyno før og etter. skal se om jeg får linket dynomålinga når han er ferdig. og ps. nei, hverken han eller jeg tror det funker, det var mer for å få noe data på de :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Merkelig at noen som prøver å fremstå som seriøse prøver å prakke på slik tull på folk.. Streetdesign my ass :D Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Eg har reknet litt på den elektriske turboen. Min motor C20NE har org 115 hk. Skal den få 15 hk meir må den ha 15/115 =0,13 = 13% meir luft. Atmosfæretrykk er 1 bar. Altså må eg ha eit overtrykk på 0,13 bar for å få 15 gamp. ekstra. p(trykk)=F(kraft)/A(areal) F(kraft)=W(arbeid)/s(strekning) W(arbeid)=P(effekt)*t(tid) V(volum)=A(areal)*s(strekning) Setter vi dette sammen får vi at p(trykk)=P*t/V Effekten på el.turboen var 12 W. Vi sett tida til 60 sekund. Motoren min er på 2 liter = 0,002 m^3 Den er firetakt, altså er det kun havparten av sylinderene som sug per omdreining. Altså sug den 0,001 m^3 per omdreining. Men! Den klarer ikkje å suge til seg heile denne luftmengden når den snurrer mellom 1000 og 6000 omdreininger. Altså til kjappere motoren roterer, jo mindre luft klarer den å suge per omdreining. Men vi kan tenke oss at den rekk å suge til seg 50 % av lufta på 5000 omdr. Dette gir eit volum på eit minutt lik 0,001 m^3*5000omdr/min*1min*50% = 2,5m^3 Viss antydningane stemmer blir trykket av el.turboen på den omdreininga der eg har 115 hk: p = 12*60/2,5 = 288 Pa = 0,000288 MPa = 0,000288 N/cm^2 = 0,0000288 kg/cm = 0,0000288 bar. Langt fra 0,13 bar. Så med mindre mine antydninger av kor mykje luft ein motor benytter seg av eller at ej he rekna feil, er denne el.turboen litt utrulig om den fungerer. Vil gjerne vete de dersom den fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Funker ikke. Fungerer mer som en restriktor, dvs mindre luft. Bare noe drit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Prinsippet fungerer, men denne er nok alt for dårlig bygd. Kanskje på en Micra 0,9L eller no. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 like greit å putte nedi ei datavifte, Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 sett den på en scooter eller moped, får nok mere bruk for den der ;) Kan jo alltids tune rulatoren til bestemor og da! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 ss242 skrev: Prinsippet fungerer, men denne er nok alt for dårlig bygd.Kanskje på en Micra 0,9L eller no. Homemadeturbo crewet lagde en sånn og testet, og det dem kom fram til var at det fungerte som en restriktor og lagde en jævlig lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.