Gå til innhold

Sykt med vibrasjoner i bilen!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Det har plutselig bjynt å vibrere no sykt i bilen ved pådrag nå de sisste dagene. Jeg lurte på om kanskje en bolt i mellomakslingen hadde løsnet, men nei.

Det er og en single lyd av og til, kan høres ut som noe ligger løst inne i et rør (mellomakslingen??)

Så, kan det være opplagringa i mellomakslingen som er røket? At den singlelyden kommer fra lageret inni gummien? Dette var nytt når jeg satte motoren nedi første gangen.

I august i fjor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ekstremt til viberasjon til meg også for en stund siden.. til meg var det en del dritt i felgene + Indre endeled som gikk til helvette....

Det er snakk om vibrasjon ved pådrag, ikke i rattet. Det er vibrasjoner som får hele dashbordet til å riste og det klirrer i pengene som ligger i "sparelomma" der med håndbrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekka hjullagera framme + bake??

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framvogna har ingenting med vibrasjoner ved pådrag. Til info så er det nye hjullager, styrekuler og endeledd forran.

Har mest troen på at det er opplagringa i mellomakslingen. Har slitte foringer i bakasklingen, så da kan det har vert litt mye vridning for den stakkars gummien på mellomakslingen. Har jo bare byttet den 4 ganger på 2 år nå...

Har ikke hardyplate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått samme vibrasjonene i bilen selv etter kløsjbytte...

Er kun ved pådrag på 3. 4. eller od...er faktisk verst med od innkoblet.

Da durer det i hele bilen men gir seg oppover på turtall.

Kan det være støttelageret til mellomakselen mon tro??

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått samme vibrasjonene i bilen selv etter kløsjbytte...

Er kun ved pådrag på 3. 4. eller od...er faktisk verst med od innkoblet.

Da durer det i hele bilen men gir seg oppover på turtall.

Kan det være støttelageret til mellomakselen mon tro??

Tror kanskje det kan være lageret som er gått sønder. For viss det blir treigt så vil det spise seg inn i gummen og lage banen rommere på en måte. Har faktisk vert borti på min at hele jævla gummen har snurra rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit det og manne seg opp til å gå under, men når først bilen er kommet på bokk og nevene er sorte og håret fult av sand så går det fint! :thumb

Var under og bytta speedometer wire i dag, så måtte jeg kose meg litt med hjullagerfettet når jeg bytta splintene som låser mutteren til lagera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om vibrasjon ved pådrag, ikke i rattet. Det er vibrasjoner som får hele dashbordet til å riste og det klirrer i pengene som ligger i "sparelomma" der med håndbrekket.

det gjorde også det når det var mye dritt i felgene til meg! en kombinasjon mellom det og endeledet... Rista så det vibererte i dashbordet og mobilen som lå på dashen Ramla ned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mest troen på at det er opplagringa i mellomakslingen. Har slitte foringer i bakasklingen, så da kan det har vert litt mye vridning for den stakkars gummien på mellomakslingen. Har jo bare byttet den 4 ganger på 2 år nå...

Må bare spørre av ren nysgjerrighet. Er det "volvo original" du har brukt når du skiftet gummien?

Jeg må skifte lager og lagerholder på bilen min nå, og jeg har bestemt meg for å kjøpe originalt, fordi jeg til nå har hatt så mye dårlige ærfaringer med de uoriginale..

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider