Gå til innhold

Info om 300 TDT 123

Einar

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som nylig har kjøpt en `83 Mercedes Benz 300 TD Turbodiesel

Lurer på om noen har noe info om denna, effekt, tips, svakheter m.m.

Kassa girer litt hardt, sikkert oljeskift eller justering av bremsebånd?

Han fikk beskjed om at det visstnok var en foring bak som gjorde noe av det, kikka på bakre hardy, så hel ut.

Også om noen har peil på åssen Webastoen virker og hvorfor ene sikringen går, den til tuta og masse annet.

Deilig bil og kjøre iallefall, og går billig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt sikkert vacum klokka på kassa! men disse kassene girer litt hardt uansett synes jeg..

får du opp noe feilmelding på den webasto varmern? vis ja så kan du for eks ringe moflaten smie å verksted i skien å høre med dem.. eller starten den ikke? Glødeplugg?tett exsos potte eller rør....

sikringa kan du vel bare bytte ut med en spiker einar :).. så finner du ut av det.. hehe...

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så jalla, har sett nok jall, så også åssen ledningsnettet så ut på Granadan, var mye svidd der, gla jeg har bytta det nå.

Webastoen har jeg ikke prøvd, kan ikke tysk og vet ikke hva man trykker på sikkert ikke brukt på 10 år heller, er jo orginal fra 1983, tviler litt på at det er sjøldiagnosering på den(er diagnoseplugg på bilen da).

Og finner du vakuumklokke på den kassa trur jeg du er god, er diesel vettu, går godt da, 125 hk og 250 Nm.

Men forresten Friksen, Det skrives Chevy, ikke cevy(signaturen din), måtte bare si det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..er vacum ifra vacum pumpa..

men må bli styretrykkswire`en da.. kan hende den er for slakk ellernoe.. har ikkeno spessiell erfaring me automat..

nei da får du te å feilsøke da vettø.. men vis det var til tuta, så hadde jeg kopla ut tuta først.. for du kan tenke deg å mye fukt å drit som kommer inn i tuta.. der pleier problemene å vere på lastebilene våre vertfall

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre nå ja, vet det er vakuum fra pumpa men ikke på kassa, rart at du er eneste som svarer, og her på merceforumet, hehe, bra noen prøver å svare ja, er faktisk 4trinns kasse og 125 hk/250Nm i den, går godt faktisk.

Kunne godt tenkt meg en slik, bruker litt mindre enn Granadaen og, ca 1 liter mindre på mila, med oppstillt pumpe.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er i grunn det.. men kan jo hende det hjelper å legge det inn under E klasse forumet for eks...

så kjøp 250Diesel til kjærringa.. ser sikkert 10ganger bedre ut oxo en den w123(liker ikke dem litt engang..utsende azzå)

88mod bygd om til 94 med sportline intregjør++

45.000,- med anlegg

DSC00405.jpg[/img]

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Ja er i grunn det.. men kan jo hende det hjelper å legge det inn under E klasse forumet for eks...

så kjøp 250Diesel til kjærringa.. ser sikkert 10ganger bedre ut oxo en den w123(liker ikke dem litt engang..utsende azzå)

88mod bygd om til 94 med sportline intregjør++

45.000,- med anlegg

DSC00405.jpg[/img]

æsj, 124 ser ut som ræva te bestemorra mi da, det er 123 som gjelder:D:D, kommer ikke på langt nær kvalitetsmessig heller:flushit:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider