Gå til innhold

Har kjøpt meg 740 TIC!

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei på alle mann..

 

Da har jeg tatt steget fra 240, til 740 ;) Har fortsatt 240 good old style..

 

Kom igjen i dag tidlig fra Oslo, der jeg henta denne, det er snakk om en 740 Turbo 1988 modell. Den har gått 290, men fremstår som utrolig fin! Svart delskinn, osv. el takluke.. Motoren er så rein at man kan få tårer i øynene ;) Forige eier har skifta reg reim, olje å filter, og bytta bensintrykks reg. trykktesta dysene osv.. ny hovud bensinpumpe.. Den er i veldig god stand, kun et par ting som må repareres.

 

Et par bilder er her, skal ta flere i morgen.

 

DSC00022j.JPG

 

DSC0002422.JPG

 

Er utrolig fornøyd, går godt og :) Er automat gir, men det er veldig artig!

 

De tingene jeg lurer på som må repareres er som følger:

 

Speedometer:

Dette måler helt feil, og nåla hopper opp og ned mellom 60 og 20.. varierer.. den er helt syk vertfall. Bakaksingen har vært bytta til diffbrems, og da stemmer nåk ikke utvekslingen.. eller den som signaliserer til speedoen..

Er det nåk å bytte speedometeret da? Må vel finne ut hvilken utveksling eller hvilken type aksling dette er først..

 

Tenningslås:

Den starter ikke altid på nøkkelen, jeg vrir rundt, men da starter kun bensunpumpa, men ingenting annet skjer.. Er laget til en knapp for start om nøkkelen ikke funker. Den fungerer av og til.. Kan dette ha noe med start sperren å gjøre? (er automat gear og alarm med start sperre tror jeg)

 

Bensinpumpe:

Hovudpumpa er helt ny, men den lager noen knirkelyder, er det slik at dette kan skyldes defekt "tank" pumpe? Den som ligger i bensintanken med andre ord?

 

Hovudlys:

Dette er det som irriterer meg mest!

Uansett hvilket stille jeg har lysbryteren i, så er hovudlysa tent!! Når den står på 0, da er det "sterke parklys" + hovudlys, på park stillet, er det svake park lys, med hovudlys tent, og på hovudlys er det samme som på park.

 

Hvordan kan jeg ordne dette slik at jeg får såkaldt "kjørelys" med sterk styrke i parklyset UTEN at hovudlysa er på? Og samme for park lys?

 

Hvordan kobles grøftelysa slik at dem kun funker med parklys og ev. "kjørelys" (sterke park)

 

Om noen kan svare meg på dette hadde jeg blitt lykkelig fisk :D

Tar i mot tips til hva mer som kan gjøres her.. Open for alle forslag :)

 

EDIT:

Om noen har sideskjørt og bak del til Add-on kit, så er jeg interisert i å kjøpe!!

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann..såg utrolig fint ut!! virkelig!

 

det med lysa, kan være reeet som er gåent.. og grøftissene, er en ledning under el.panelet(det midtkonsollen bak askkoppen) som bestemme hvilke kombo's som ska gå, er en lila mener jeg, så er det sånn at om du setter den på pinn 14 så virker de med de og de, 15-de og de osv.. har koblingssjema for de i garasjen, så hvis du minner meg på det i morgen eller mandag så kan jeg fikse det for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann..såg utrolig fint ut!! virkelig!

 

det med lysa, kan være reeet som er gåent.. og grøftissene, er en ledning under el.panelet(det midtkonsollen bak askkoppen) som bestemme hvilke kombo's som ska gå, er en lila mener jeg, så er det sånn at om du setter den på pinn 14 så virker de med de og de, 15-de og de osv.. har koblingssjema for de i garasjen, så hvis du minner meg på det i morgen eller mandag så kan jeg fikse det for deg..

Hei,

Takk takk :) Skal ta flere bilder i morgen når jeg har vaska den :)

 

Ja, hadde vært supert om du hadde fått tak i el "kart" hehe.. Men er usikker på det med hovudlysa.. en kompis har samme problem på 240en, var noen som mente hovudlys releet var gåen, men han bytta og det skjedde samme :/

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan muligens skaffe add on side og bak kjole, en kompis har dette men vil kvitte seg av med det..

 

Du har PM :)

 

Volvo640R:

Nei hallo! Er du her å? :) Takk takk! Er bra du er fornøyd :)

 

Red Devil Volvo:

Mener du helt ut med skjermen eller?

Du har vel ikke et bilde som kan illustrere hvor dette ligger?

 

Er det et ordinært relee eller et spesielt et?

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red Devil Volvo:

 

Er det dette releet her du mener?

 

DSC00037relee.JPG

 

Det som sitter ved siden av tanken til servoen.. Det slår inn når jeg skrur på tenninga, men ikke når jeg drar rundt starteren da..

 

Er det noen form for sensor i spakstellet som kan være dårlig kontakt i? Slik at den avog til tror at den står i D for eksempel, når den står i P ?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E d rele'et æ tenke på ja..mitt slo også inn når æ vridde på nøkkeln, men ikke alltid starteren turnet.. æ isolerte samtlige ledninger der da INGEN av dem hadde isolasjon igjen..hehe, muli d hadde vært varmt der ja..

Men uansett,,har ikke vært plaget etter at æ gjor d :):):)

 

Er et rele' under midtkonsollen, så d e jo verdt å sjekke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpe:

Hovudpumpa er helt ny, men den lager noen knirkelyder, er det slik at dette kan skyldes defekt "tank" pumpe? Den som ligger i bensintanken med andre ord?

 

 

Dette kan j nesten si med god sikkerhet at er tegn på at pumpa i tanken er defekt/gåen... En kompis med sin 740 turbo hadde samme problem, bytta pumpa under bilen, men samme lyd fortsatt.. bytta til slutt pumpa i tanken, og da var det i orden...

 

han merka også at bilen kutta ved skikkelig pådrag også...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E d rele'et æ tenke på ja..mitt slo også inn når æ vridde på nøkkeln, men ikke alltid starteren turnet.. æ isolerte samtlige ledninger der da INGEN av dem hadde isolasjon igjen..hehe, muli d hadde vært varmt der ja..

Men uansett,,har ikke vært plaget etter at æ gjor d :):):)

 

Er et rele' under midtkonsollen, så d e jo verdt å sjekke..

 

Så jeg kan prøve et slikt relee, fra en annen 740 og se om det blir bedre?

Da må jeg prøve ut det.. Takk for tipset! :)

 

Tsbusa:

Tusen takk :) Kjekt når folk liker den :)

 

R_Style:

Ja, det er det jeg også mistenker, at den er gåen.. Men bilen går helt greit da, ikke noe kutting eller noe.. Er det vanskelig å skifte denne tank pumpa? Er det like lett som på 240?

 

Volvo_Rune:

Takk takk! ja, kommer seg bra når jeg får fiksa de små feila :)

 

Må takke for all den hjelpen, og gode tips! Har troen på att alt blir fiksa!

 

Men er ikke noen som vet noe om det med hovudlysa som er på konstan uansett hvor bryteren står? Dette er veldig irriterende! Devil

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår