Gå til innhold

S: Mercedes "230E" Sportline W124

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Mercedes 230E Sportline

sportline.jpg

Bilen var en 200E Sportline, men rundt år 2000, røk bunnpannen.

Det ble foretatt motorbytte på forsikring (verksted), hvor det ble importert motor fra tyskland.

sline.jpg

sline_bak.jpg

slinef.jpg

Det viser seg i ettertid at det ble montert 230E motor..

Såvidt jeg vet, har 230E 136hk elns.

Bilen er en sportline, så den har vel noe bedre understell (?) og er originalsenket.

Setene har sånn "sjakkmønster" aktig trekk, mye bedre støtte enn originale mercedes-seter.

Bilen er en 1990 modell, har 8 alufelger (originale mercedes på vinter, tsw på sommer). høyre speil er el. just, samt den har el. soltak, sentrallås, etc.

bilen har noen "visuelle skader", som bulk på høyre dør, høyre skjerm, noen små bulker bak (som er nesten usynlige). Ellers, er ikke lakken strøken akkuratt.

Jeg tror de skadene på dør og skjerm kan skjules om man får tak i nye slike "paneler".

Såvidt jeg husker, var motoren som ble montert kjørt 120.000km elns.

Bilen er ikke kjørt mye, da det er faren min som har brukt den i sjeldne anledninger, så når den har blitt kjørt, er det ikke korte kaldturer.

setetrekk på førersetet er litt utslitt på "sidestøtten".

som alle mercedeser, har den trepaneler.

Jeg ville tro det er et fint prosjekt, i forhold til mange tilsvarende biler jeg har sett på forumet her. Evnt. er det jo en fin bruksbil, veldig behagelig å kjøre..

ps. automatgir med kjøremodus.

pris: bud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble den EU-godkjent sist?

Er det soltak?

Pris???

Hmm, jeg er ikke sikker på når den ble EU godkjent sist..

Den har soltak ja.. Tror det er el., ellers er det pnumatikk, men jeg er rimelig sikker på at mercedes bruker EL soltak, da med motor i bagasjerommet?

Pris: bud? Jeg vet ikke helt hva de bilene her ligger på nå, må sjekke litt rundtom.

ps. hvite blinkers på skjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider