Gå til innhold

Anmeldt for grisekjøring

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hei hei!

I går ble jeg anmeldt for grisekjøring av sinte og sure mennesker i Hallenskog (Like utenfor Heggedal for de lokalkjente).

Greia er at jeg kjører litt fort på sletta igjennom Hallenskog, der det er 30-sone... i likhet med de 100 andre bilene som kjører der daglig (De hopper kanskje ikke over fartsdumpene, men det er ikke min feil at bilen er så stiv), men selvfølgelig er min bil så lett gjenkjennelig så det går utover meg.

Anyway, de har sendt inn anmeldelse (Uten skiltnr.), men i går fikk han tatt skiltnummeret mitt (En kompis snakka med han når han henta posten).

Så hvis jeg gjorde det igjen skulle han sende inn skiltnr. sammen med anmeldelsen.

For det første så hører skiltnummeret mitt til ramma, som opprinnelig er en HVIT Suzuki SJ413 High-roof, men nå har jeg et GULT cab-karroseri på.

I tillegg tviler jeg på at han vet hva slags bil det er... så han har vel ikke en god beskrivelse på anmeldelsen tenker jeg.

Men det jeg lurer på er hva KAN politiet gjøre med dette? Han sa de hadde gått sammen om anmeldelsen da. Mange vitner?

Greia er at bilen ikke står i mitt navn... derfor jeg lurer.

Om de gjør noe oppsøker de vel personen bilen er registrert på. Og om han sier "Jeg vet ikke hvem som kjørte"... hva da?

I tillegg er det avskiltningsbegjær på bilen... og det er litt dritt, for da er de jo tross alt at bilen er i bruk. :assman

Jeg tar det ikke så tungt da :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De behøver ikke vite skiltnret til bilen så lenge de veit hvem du er. hvis noen anmelder en rød bmw som hergjer rundt og en får tak i det skilt nret så er mye gjort hos politiet. uansett om du står parkert eller ei. Hvis dette fortsetter så kan de ta bilen din (uansett om du eier den eller ikke) for å se om det blir slutt på den uforsvarlige kjøringen da.

Jeg har selv blitt vekket kl 8 om morran på senga av 2 politimenn som sa at de inndro bilen min hvis slik kjøring fortsatte.

Nå håper jeg vi slepper 100svar om at dette ikke er lov etc. de har lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja... men jeg tror ikke de vet hvem JEG er. Bare hvilken bil det er.

Men ryktene kan gå fort på et så lite sted. Jeg bodde der selv for tre år siden og noen der vet at det er min bil, men ikke han som sendte inn anmeldelsen.

Jaja, best å ta det med ro nå. :)

Skal kjøpe ny bil uansett... :D

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at jeg kjører der ganske ofte... men jeg tar det med ro heretter ;)

Drit med bil som er så lett gjenkjennelig, hehe.

"Vi ser føreren er stor fan av Raanecrewet.com" :D :D :D

Da hadde det blitt beslaglagt bil på stedet. haha

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er så f... tett at man kjører fært i 30 sone?? sorry ot er for ikke no at det er 30 sone... plutselig kan det komme unger e.l. ut i veien. Å kjøre fort har jeg ikke så mye imot,bare det ikke skjer i tettbebygde strøk... synd at sånn grisekjøring går utover andre enn føreren

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at det er greit å grisekjøre i 30sonen. Men på dette stedet som trådstarter her forteller om, så er det noen få hus før man kommer ut på et område hvor det er gjorder på beggesider av veien... gammel grusvei..

Men du lars: etter hva jeg har sett, så går det 2 sånne biler som din i asker, med mindre du driver å tar av og på de 3 tusenmeterene forran hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, dette er ikke en 30-sone det er patetisk å råkjøre i. ALLE kjører fort der, og det kommer IKKE småunger ut i veien.

Jeg har bodd på stedet i 16 år så jeg kjenner til området, har vokst opp der... med litt godvilje kan man kalle det et halvveis tettbebygd strøk.

Selvfølgelig grisekjører jeg ikke i tettbebygde strøk der det er fare for småunger osv.

Men du lars: etter hva jeg har sett, så går det 2 sånne biler som din i asker, med mindre du driver å tar av og på de 3 tusenmeterene forran hele tiden?

Det går en lysegul en med hvit hardtop her også. Eneste er at den er kliss original, mens min er hevet og 30" hjul. Pleier ikke å plukke av tusenmeterne ;)

Ellers går det en svart Suzuki Samurai, to mørke med høyt ståltak (ene er en kompis sin), minst èn blå 410 med kalesje (Muligens to, en med hvit og en med svart kalesje).

Er de jeg vet om iallfall :)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at det er greit å grisekjøre i 30sonen. Men på dette stedet som trådstarter her forteller om, så er det noen få hus før man kommer ut på et område hvor det er gjorder på beggesider av veien... gammel grusvei..

Som kjørelæreren min sier, det er en grunn til at det er 30 sone der!! Tenk på det neste gang du kjører i 80 i 30 sona.....

(eksempel)

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får dra dit og finne grunnen til at det er 30-sone der.

Skjønner det når man kommer litt inn i selve Hallenskog for da er det hus nærme veien osv. Men der kjører man heller ikke gris...

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår