Gå til innhold

Skifte instrument

Ranger emnet

vwpower

Anbefalte innlegg

Tror jeg skal hente noen deler fra en delegolf nå snart, og vurderer om jeg skulle ta speedo/turteller fra den og montere i min. MEN i min 1,6 cl har jeg bare speedo til 200 km/h, og den store fine klokka ved siden av, mens speedoen på delegolfen går til 220 km/h. Spørsmålet er om jeg kan bare bytte ut klokka med turtelleren, og vil det i såfall være verdt alt arbeidet (hvis det er mye arbeid), eller bør jeg finne meg et speedo som går til 200 med turteller og bytte hele sulamitten?

86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plug and play!

Har gjort akkuratt det samme i min golf som også hadde intstrument som gikk til 200 og klokke. Er ikke mye arbeid i det hele tatt. Bare å ta ut rammen som holder brytere, stereo osv. og løsne speedowire og to plugger.

Bare husk at fra 88 kom det nye plugger på speedometer, så du må ha et speedometer fra en bil før 88.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plug and play!

Har gjort akkuratt det samme i min golf som også hadde intstrument som gikk til 200 og klokke. Er ikke mye arbeid i det hele tatt. Bare å ta ut rammen som holder brytere, stereo osv. og løsne speedowire og to plugger.

Bare husk at fra 88 kom det nye plugger på speedometer, så du må ha et speedometer fra en bil før 88.

altså du bytta bare turteller mot klokke, ikke hele greia (både speedo og turteller) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi et av instrumentene (Husker ikke hvilket, men jeg tror det er det som går til 200km/t) har innebygget drev slik at visningen skal bli rett.

Er 100% sikker på at byttet går om du er usikker;)

Okidoke! ;) hehe, stoler da på det, men siden jeg først har begynt å spørre å grave domt :D ; fungerer turtelleren på samme kontakt som gikk til klokka før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å plugge i pluggene som står i orginalt, så skal det fungere ja. Er 2 plugger. En svart og en hvit. Husker ikke nøyaktig hvilken som har signalet som går til turtelleren, men tror det er den hvite.

Åja det er lagt opp til turteller originalt! :cool:

Men da så! Takker for svar!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe vwpower, artig spørsmål, for jeg har tenkt å gjøre akkurat det samme selv :) jeg har riktignok 1.8 cl fra 91' , men mange av tipsene kan jeg også bruke :P

det er veldig enkelt å få ut, selv om du kanskje må lirke litt for å få ut selve speedometer\turteller "huset". instrumentpanelet er jo bare festa med små skruer, enkelt å demontere.. som sagt før her ja, lagt opp kabler originalt :)

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider