Gå til innhold

En liten skade neders på frontfangeren!

Ranger emnet

wooho

Anbefalte innlegg

Denne skaden har vært slik en stund men må fiskes.

Bil%25201.jpg

Den lille skaden ligger her. (bilde tatt før skaden)

Photo-0033.jpg

Bildet av selveste skaden

Den delen av plastikken som mangler har jeg ikke. Går det an å bruke glassfiber til å fikse dette, eller noe annet?

Hvis ja, hvor får man kjøpt fiberglass (helst i Stavanger området)? Noen forslag. Trenger jeg noe i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ser at Biltema har både sprkel og glassfibersparkel? Hva er forskjellen mellom de to?

Glassfibersparkel: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=83295

Sparkel: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=83172

Hvilken av de to er mest egnet? Trenger jeg glassfibermatter i tillegg? Og hvilken pussepapir er greiest å bruke? Takker for hjelpen.:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på sparkelet er at den ene inneholder glassfiber. Altså beregnet for litt grovere jobber enn den andre. Jeg bruker ofte glassfibersparkel først og finsparkel etterpå.

Skal du forsøke å fikse det med glassfiber, må du kjøpe litt glassfibermatte og noe polyester. Deretter sparkle og pusse det.

Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leteste er og lime også sparkle ville jeg tro. har limt igjen fangere før og det holder bra! men husk og bruk armerings matte når du limer. vis du kjøper et lime sett til fangere så følger det med en bruksanvising med bilder(gjorde det på den jeg brukt) også kan du sparkle på det.

Disse kan kjøpes på Bilextra og Biltema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fikset skaden, ble helt ok resultat for en fyr som aldri har sparklet før.

photo00340yi.th.jpg

Fikk også fjernet noen rustfleker og slipte disse vekk, diverse steder på bilen. Har nå lagt på rustbeskutelse og skal lakere over disse om et par dager. Det jeg lurer på går det an å finpusse lakken med ekstra fin våtslip eller? Grunnen til spørsmålet er at flekene som skal lakeres er såpass små at disse må pensles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spørsmål. Bilen har vært tektylbehandlet i over et år snart. Ser at den begynner å bli vakset ut litt ved kanalene og hjulbuene mye pga mye regn og mye salting om vinteren i Stavanger.

photo00372gs.th.jpg

Det jeg lurer på er, om jeg legger på et strøk med overlakeringsbar tektyl og lar den tørke god inn, kan jeg legge på et strøk med svart lakk oppe denne igjen, slik at effekten varer en stund og at det ser penere ut også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider