Gå til innhold

Tråden om min E60 -

Ranger emnet

BMW-Alpina-B5

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ny liten, og / eller delvis stor update...

Jeg håper på å få delene fra Danmark i Morgen, for jeg har bestilt time med en lakkerer på Alnabru, Aas og Nygård lakkering.. Da skal stasjet lakkeres og monteres der.. Bilen ville bli borte i 1 uke.. Etter det skal bilen til Svendsen Eksos for å montere eksosanlegget... Tror det blir virkelig bra.. Gjett om jeg gleder meg m'm :D

Jeg hentet forøvrig nye skiltplater i går.. Disse kjøpte jeg for å støtte driften av bimmers.no...

BMW_en_049.jpg

Tenkte jeg skulle ta en del før og etterbilder, så dere får se begge deler.. Tenkte også at jeg skulle spørre lakkereren om å ta bilder under prosessen, men det spørs om han har tid og gidder det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig prosjekt! Gleder meg til å se resultatet av dette..! E60 er en nydelig bil! hva med kompressor? når du først er ute å bruker penger mener jeg.. :P hadde vært moro !

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert kompressor og har tittet litt på ESS kompressoren. Med den kompressoren vil jeg få meget imponerende resultater, 170hk-280hk og 210Nm-310Nm. Siden jeg har kjøpt meg en båt går det litt penger til den, så kompressor blir det nok ikke i år. Hvis jeg har penger og lyst kommer det kanskje kompressor til neste år :)

Det neste jeg vil ha etter det som skjer innen de 2 nærmeste ukene er senkesett, evt. justerbart og tonede ruter, men det får vi ta etterhvert.. Flott at du liker det som skal skje med bilen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut! ;) hvis du trenger så har jeg dnr direkte til salgsavdelingen, hvis du ikke alt har det...?

Vil anbefale å kjøpe bilstein fra koed fremfor auto-trio, da prisen er langt hyggeligere.. :)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget mulig. Hvordan er det med montering av kompl. senkesett og bare senkesfjører. Har ikke tenkt til å skru på en såpass ny bil, så det er jo greit om jeg finner noen rimelige som monterer.. Venter forresten på tilbud fra Poleposition på H&R senkesett, senkefjører og et kompl. senkesett. Senkesettet blir drøyd en liten stund, da som jeg har sagt svir av en del tusenlapper nå ved eksos, deler og lakkering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he. Nei, jeg tror ikke de klarer å levere på tiden. Da jeg bestilte delene ble det noe rot med bestillingen, som ble oppdaget på dagen delene skulle ha stått utenfor døren min. Da det ble oppdaget kontaktet de BMW Tyskland, for å få delene så fort som mulig, så jeg håper at delene er her innen Onsdag. Jeg har jo utsatt lakkeringstimen, så får vi se om jeg klarer å få en annen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var det på tide med en skikkelig oppdatering på hvordan det står til. Idag hentet jeg delene fra Koed på TNT. Bilen blir sendt inn til lakkering på Fredag. Da skal han lakkere delene og noe annet småtteri og montere delene.. Grillen blir i bilens farge, men jeg beholder cromen rundt vinduet, da det var en helsikkes jobb. Jeg kjøper senere Shadowline.. Når jeg kommer hjem fra Tyrkia står forhåpentlighvis en nylakkert og pen 520i utenfor verkstedet hans.. Noen bilder av delene;

BMW_en_080.jpg

BMW_en_082.jpg

BMW_en_081.jpg

BMW_en_084.jpg

BMW_en_086.jpg

BMW_en_078.jpg

BMW_en_088.jpg

BMW_en_066.jpg

BMW_en_063.jpg

BMW_en_068.jpg

Flere bilder ligger i galleriet mitt, under "påkostet".. Han skal forøvrig montere tåkelys i fangeren.. Noen kommentarer og tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider