Gå til innhold

Corrado G60 Turbokonvertert VS Corrado vr6 2,9

Ranger emnet


Precious

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Da er jeg tilbake i tankene på VW og siden jeg poster her, Corrado!

(kjørte tidligere golf2 og kjører nå kadett C).

 

Jeg vil gjerne ha positive og negative sider med Turbokonvertert G60 VS vr6 2,9. Begge motorene virker interessante. Personlig er det artig med turbomotor, men den heftige lyden i vr6 2,9l motoren er sinnsykt rå med litt ekstra godsaker.

 

En annen mulighet er jo bytte av G-lader kompressoren, til en uten G-lader. Det er kult med ordentlig drag fra som kompressor gir. Lysholmkompressoren er vel en del bedre holdbart og har ganske fet lyd.

 

Mvh

X-VW eier.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Da er jeg tilbake i tankene på VW og siden jeg poster her, Corrado!

(kjørte tidligere golf2 og kjører nå kadett C).

 

Jeg vil gjerne ha positive og negative sider med Turbokonvertert G60 VS vr6 2,9. Begge motorene virker interessante. Personlig er det artig med turbomotor, men den heftige lyden i vr6 2,9l motoren er sinnsykt rå med litt ekstra godsaker.

 

En annen mulighet er jo bytte av G-lader kompressoren, til en uten G-lader. Det er kult med ordentlig drag fra som kompressor gir. Lysholmkompressoren er vel en del bedre holdbart og har ganske fet lyd.

 

Mvh

X-VW eier.

 

vr6 turbo eller kompressor ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vr6 turbo eller kompressor ;)

 

Det er vel det ultimate, men vil koste deretter også.

 

Tanken var å kjøpe en original vr6 og modde med det vanlige som eksos, filter, kammer og litt sånt for å få den litt sprekere og en enda råere lyd. Antall hk er mer enn nok for meg :P Stort steg fra kadetten jeg har i dag.

 

Når det gjelder G60 turbokonvertert eller annen type kompressor, så var isåfall planen å kjøpe et eksemplar som er ferdig godkjent med konvertering. Ser ikke etter en bil jeg må helrenovere før bruk, så tror ikke det vil bli farlig å kjøpe en konvertert/modifisert bil. Dvs at eieren vet å ta vare på bilen sin, forhåpentligvis :D

 

Men 200ish hk er mer en nok, også har jeg lyst å inn i VW miljløet igjen :)

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra å se at du tenker i vag tanker igjen. savna deg litt på BR i år ;)

 

Men, uansett hva du går for. så blir det nok bra. en vr6 er nok mere slitesterk i forhold til en org g60. men med rette fiksinger på en g60 turbokonvert så kan det bli mycket bra. hørte jeg evt lysholmkompressor? koster jo bare 23k for et sett :p

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om turbokonvertert G60 eller vr6. Når jeg kommer meg ut av militæret straks og for kommet meg på plass hjemme, så kommer det vel sikkert an på hva som er til salgs. Jeg hater å vente for lenge,hehe. Men tar ikke den første jeg ser i avisa eller på nettet.

 

Har dere noen ulemper/fordeler med turbokonvertert G60? vr6'en blir nok original en stund, med unntak av eksos, filter og litt forsiktig NA tuning.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår