Gå til innhold

registerkjede... byttes når?

Ranger emnet

Sower

Anbefalte innlegg

jeg har hørt så masse om registerkjede nå, at jeg er helt forvirret anng. hva jeg skal vite om den.. :well

noen sier at den skal byttes etter pr. 100,000 uansett,

og noen sier etter pr. 60,000. (Snakk om på en nissan primera).

Og andre sier at den ikke skal byttes før det er ulyder fra den e.l....

men er ikke det litt for sent iallefall? =\

hjelp meg! XD

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på bla. Nissan verksted. Og Registerkjeder trengs i teorien ikke skiftest. Men om man først er inne på reperasjon hvor det meste er slik at man kan skifte den i samme slengen, anbefaler jeg det. Både kjeden og alle strammerne. Hvis dette er snakk om en primera, hører du 'ulyd' på den? På en måte en slags slingrelyd/klirre lyd? Om, så kan det være den øverste strammeren (som regel). Den er meget lett å bytte ut, på venstresiden av toppen på motoren, så er det ett deksel som er festet med 8/6 muttrer.(Husk tettnings masse på dekselet når du monterer igjen..) Kan være lurt å åpne å se hvordan strammeren ser ut, kjenn på den med fingrene dine, om det er spor i glide delen av strammeren, er det det, kan det være lurt å bytte, slipper ulyd da, men er det fortsatt lyd, så er det de nedre strammerne som må byttest, og da skifter du kjede i samme slengen. Men for en slik jobb bør du sette den inn på verksted, må ned med bunnpanne, oljepumpe og hele dritten, senke motoren osv, mye jobb.. nesten en 2 dagers jobb ca.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ble jeg endelig klok på registerkjede..! *gla* :D

skal se på en primera imorra nå, og for å finne ting og ulemper jeg kan prute på, så er registerkjeda prioritet 1.! etterfulgt av ondartet rust o.l.. ;)

Har allerede pruta ned 2-3k pga. håndbrekkvaier. må byttes.

Bra det er noen nissankjennte på dale.. ;)

:thanks

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider