bullepeis Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg en '85 240 GLT stasjonsvogn. Det jeg lurer på er: er det ikke meninga at diff.sperra skal kobles ut automatisk??? eller kan dette gjøres manuelt. syns det tærer litt vel mye på framdekka skjønner dere. må forresten også påpeke at jeg ikke har hatt sånn fancy ekstrautstyr som diff.sperre før Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 tærer på framdekk med sperre ???? hæææ ? Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Sikker på at du har sperre da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Ta en forstillingskontroll hvis den spiser dekk foran. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bullepeis Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Joda, både han som solgte meg bilen, og sporene i grusen tilsier at det er sperre på den, er vel ikke så uvanlig det? uansett, det kan jo godt hende jeg er helt på jordet her nå da :) , men jeg skulle mene en bil med permanent sperre på bakhjula skulle bli stivere og slite på framdekkene da de vil bli "dyttet" foran bilen?? Det er vel større sannsynlighet at det er forstillinga som er så helt borti natta feil da, selv om jeg hadde håpet på at det ikke var det. Har slitt yttersiden på begge framdekkene enormt mye på de 200 milene jeg har kjørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Er bakdekkene som sliter ved full sperre. Har du original diffbrems, så er det ikke noe problem. Er det full sperre på den, så er det forrige eier som har sveiset litt = ikke bra. Jekk opp bilen bak, sett den i fri, så vrir du på ene hjulet og sjekker om det andre går samme vei. Da er det sperre på den. Så kan du prøve å sette ene hjulet på bakken igjen, er det original diffbrems, skal du greie å vri litt på hjulet (går tungt). Er det umulig, så er det nok sveiset. Uansett få deg en forstillingskontroll;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bullepeis Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 takker og bukker! skal få sjekka forstillinga, så får jeg satse på at det ikke blir så alt for dyrt, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 og spor i grusen tilsier INGENTING , spor på tørr asfalt derimot! Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 ja, sjekk som ss242 her sier.. hjulstilling koster ca. 800-1200kr, avhengig av hvor du tar den. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg