Gå til innhold

Johnsens Vectra B

Ranger emnet

Johnsen

Anbefalte innlegg

• Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fet lakk på calipterne dine! bra du tok en oppshining ;D ble bra, likte ikke helt at du brukte sølv\grå i midten, tror sort hadde vært bedre når det blir møkkete =)

Men igjen, fet bil =)

Ja, ser litt merkelig ut på de bildene, men syns det så bra ut når jeg satte felgene på... kan ta svart neste gang hvis det blir da hehe :op:

Blei fornøyde jeg ihvertfall.. er vel det som teller :)

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men men men !! =D hva brukte du på kalipterne ? skamrå farge! har lyst på det samme selv :)

Brukte stålbørste (pussemaskin) avfetting og silikonfjerner før jeg lakka. Metallgrunning, metallic lakk (Bil/fargekode Seat/SP2)og klarlakk. Så mulig jeg har tabba meg ut med valg av lakk. For egentlig skulle det vært lakk som tåler varme bedre, folk snakka om motorlakk, men der likte jeg fargeutvalget dårlig, så prøvde meg med Seat lakken. Har kjørt endel siden jeg lakka nå og har ikke noe problemer med at lakken faller av ennå :op:

Fant et bilde på nettet med en Vectra med ganske lik lakk på caliperne, syntes den var tøff og måtte prøve selv.

http://i6.photobucket.com/albums/y226/Gladiatoren/vbsvart.jpg

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å såpass! :O du brukte ikke 600* lakk :O Uhm, du kan få fort problemer når du kjører deg en tur lengere enn til jobb\butikken =) Det kommer garantert til å flakke av. Lakkerte selv mine gamle kaliptere før jeg byttet til nye, og da brukte jeg sort (det ble kult og diskre =) Det finnes sølv\blå\gul\rød\grønn\hvit osv... Vet det ikke er det beste å velge imellom, men ikke bruk vanlig lakk nestegang =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fett farge. men lover deg at det kommer til å brenne opp ved kraftig kjørin... klarlakk? :O

det går ann å kjøpe forskjellige varebestandige lakker og blande dem. :)

Ja hehe, men venter fortsatt på at det skal skje. Isåfall skjer det vel når det blir noe varmere ute. Tror ikkje eg klare å få fram samme fargen med de fargene det kan velges iblant. Isåfall lakker jeg dem bare røde...

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Lurte på om hvor mye det senkesettet dit senker. og hva kosta det? drit fet bil du har foresten.

Kosta nok... Kjøpte det via Ebay. Finner det for ut om du søker etter det.

Er faktisk ikke helt 100% sikker på hvor mye det senker, men fant dette her på nettet:

Verstellbereich: VA (35-75) / HA (35-75)

Ser ut så det kan justeres fra 35-75mm

Takk for kommentar

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Fint skal det være!! Men går det noe særlig da???

Hehe :op: Nope, er ikke særlig sprek. Drømmer om å konvertere til en større motor. C20let (calibra turbo motor) OPC motor eller x30xe eller hva nå den heter. Vet om flere som har gjort slike konversjoner med sin Vectra, men som sagt så er det forløpig bare en drøm. Koster mye og er sikkert stress å få det godkjent. Og å gjøre det selv kan jeg vel bare glemme med min peiling på bil og motor... Den Sprekeste Vectra B som er blitt levert fra fabrikk har montert en 3 liters motor med 211hk eller noe sånt (Vectra I30). Så ifølge det burde det kanskje gå greit å få den godkjent med ovennevnte motorer med tanke på motorkraft...?

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider