Gå til innhold

Johnsens Vectra B

Ranger emnet

Johnsen

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har oppdatert noe her. Men den frontfangeren fra england ble det ikke noe av, for han fikk ikke til å sende den til meg :op: så har fått pengene tilbake. Er nå i militæret og kommer nok ikke til å skje så veldig my med bilen. Har bestilt meg baklykter og lippe til bakfanger på ebay (replica av irmscher leppa). Baklyktene monterte jeg i dag (egentlig ganske like de orginale bare med klart "glass"):

Img_1839u.jpg

Har og fått meg nye pedaler, låsepinner og gulvmatter fra Irmscher :op: (matta dere ser der er til Astra, men har fått ny som passer til min bil. Ble litt vel korte de til Astra)

IMG_1768.jpg

Img_1743.jpg

Img_1741-1.jpg

Når det er snakk om frontfanger prøver jeg nå å få tak i Zender/OPC fangeren til Vectra Sport utgaven som ble levert i Tyskland. På denne frontfangeren har jeg tenkt å få på ei leppe fra Renault Laguna :)

Forresten noen som vet delenummeret til denne fangeren. Har fått tak i ett nummer men er ikke sikker på om dette stemmer, fordi på Opel-deler.no så er det muligens brukt feil bilde. Er bilde av en vanlig facelift fanger og det vil jeg jo ikke ha...

Fanger uten leppe: (dette er ikke min bil :op:)

Img_1810u.jpg

Fanger med leppe:

VectraBzenderfrontmlippe.jpg

yokhr.jpg

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 months later...

Litt oppdatering nå som jeg er på perm fra militæret.

Har fått meg frontfanger som jeg har tilpassa ei Renault lippe på. Prøvd bakleppa jeg har kjøpt via Ebay. Satt på ny girkule fra Irmscher. Så nå mangler det å få lakkert delene, valsa hjulbuene bak + ta diverse rustskader her og der, så begynne eg å bli fornøyd med bilen. Men er vel alltids noe som "må" fikses på...

(enda mer bilder)

Mye skit bak fangeren

bakfrvask.jpg

Bakettervask.jpg

ikke helt 100% tilpassa ennå, og håper å få på ei ny endepotte der etterhvert

prveavlippe.jpg

Vectra Sport front med Renault lippe...

Zenderlaguna.jpg

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Jaja, da har bilen vært inne til fjerning av skjønnhetsfeil og montering av styling. Gummileppa jeg hadde handla fra renault har de klart å lakke, ser jo bra ut nå, men kan vedde på at med tida så sprekker lakken opp på den. Men men er fornøyd med resultatet så langt...

Burde kanskje bytta ut de orginale sideskjørtene ser eg nå...

Siden.jpg

bak2.jpg

Bak.jpg

Front2.jpg

Front.jpg

Men den gummilista, om det nå skulle begynne å sprekke som det sikkert gjør, er det mulig å stive den av på en eller annen måte slik at den ikke bøyer seg og gjør at lakken sprekker av? For syns det så ganske bra ut når den var i samme farge som bilen selv...

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest igjennom hele tråden nå. :) Må si bilen ble fin.

Du sa du kjøpte nye frontlykter hos FK? har dem en hjemmeside? Er å ser etter nye lykter til min bil å. :)

Takk for det! :D

Ikke hos FK, men mulig det var fra autoshineshop.no, det huske eg ikkje heilt. men fk har vel hjemmeside de og. http://www.fk-automotive.com

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Har et lite spørsmål angående når du byttet filter... Det sitter en slags kobling med noen ledninger som kommer "inn" til filteret.. Hva er det?/Hvordan fikset du det?

Ehm.. hehe for å være helt ærlig så er jeg ikke helt sikker på hva den der gjør, men jeg gjorde absolutt ingenting med den da jeg bytta filter. Hvis du ser nærmere på bildet så har jeg kobla filteret innpå rett før denne "enheten"... :op:

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bilen går i haugesund i ny og ne...

ble bra skal eg si! ;)

har noen dørtrekk liggende her i hugesund om du har lyst på vist u skal bygge anlegg elle noe? ...

send en pm om intresse ;)

bent!

Jo takk, hehe.

E vel foreldrene mine så låne an rundtom nå =/ E i armyen eg for tidå...

Har ikkje no planer ennå, men ja kan kontakta deg om eg sko få bruk for det.

Har montert flere leds (hvite og røde) i AC panel og knapper. Grøftelys og lyktespylere har og komt på...

IMG_2301.jpg

Monterte forresten xenon i fjern- og nærlys for ei lita stund tebake... (har bilder av det og, men ikke sammen med ny styling):op:

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider