Kong-Erik J Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Til pass, hvorfor ikke skru på park? Tenk hvis det kommer bil imot, han/hun ser ikke en dritt pga. dustespredere som blender som faen og kjører ned noen som skal inn i den parkerte bilen. Hvordan spredere er det du pleier å møte på da? Mine lyser NED foran bilen og ut til siden. Har heller alderi i hele mitt liv blitt blendet av ett sett spredere. Tror du har møtt en bil med 1000 metere i grillen og trod det var grøftespredere jeg:wonder Ligger jo rimelig greit i navnet også da. Det heter jo "GRØFTESPREDER". Ikke "Blend møtende biler lys" Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 hehe..slutt å skap deg!? det å si a viceguy!? (Anders) Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
legacy Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Hvis du blir bøtelagt for råning så skal du ha max uflaks, dette er en av MANGE dusteregler vi har i Norge. Regelen er relativt vanskelig\umulig for politiet å håndheve når du råner over et stort området. Men om du prøver å slå Kåre Johnny's rekord på 100 runder rundt den lokale stasjonen på en time, så skyter du deg selv i beinet og jeg unner deg faktisk en bot. PS; Kåre Johnny er en fiktiv person:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Hvordan spredere er det du pleier å møte på da? Mine lyser NED foran bilen og ut til siden. Har heller alderi i hele mitt liv blitt blendet av ett sett spredere. Tror du har møtt en bil med 1000 metere i grillen og trod det var grøftespredere jeg:wonder Ligger jo rimelig greit i navnet også da. Det heter jo "GRØFTESPREDER". Ikke "Blend møtende biler lys" Jeg heller skjønner ikke folk som klager på at alle blender dem med tåkelys\grøftespredere, kjært barn har mange navn. Jeg selv har aldri blitt blendet, og jeg har kjørt forbi mange med kjørelys\tåkelys kombinert på kvelden\natta.. Kanskje det er bare meg og kongen, hva vet vel jeg.. Men om du hadde kjørt den ruta der flere ganger, kan det fort være derfor, unødvendig kjøring som plager andre. Forøvrig en dum lov, men den fins, har vært linka til før på forumet. Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Finn den loven da! Så skal vi sørge for at vi får presisert den om noen blir stoppet! Dummeste jeg har hørt at det er straffbart å råne. De kan være glad noen gidder å bruke bilene sine og spa penger inn i Statskassen. Mye generelle lover som politiet bruker her... Brudd på ordensreglene er en. Enhver borger skal bidra til at det skal være ro etter kl.23 osv... At det blir henvist til veitrafikkloven er nok ikke like trolig. I såfall i tilfeller der bilen bråker veeeldig mye over lovligheten, men da er det vel uvettig kjøring-regelen som brukes. Var bare en millimeter unna å få 5 laken i bot når jeg flytta en Passat Vr6 uten eksosanlegg fra ene sida av byen og til den andre kl.01 om natta. Bråka noe helt sinnsykt, men heldigvis var det skikkelige politifolk som flasha blålysene. Kjempeservice! Det var vel langt fra råning, men det kan vel sammenliknes, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Dessuten kan politiet bøtelegge dem fleste i trafikken når dem selv bare vil det nok. Et blinklys som ikke virker eller kanskje skiltlyset er ødelagt bak. Tuter du på noen så er det etter loven nesten alltid ulovlig. Kjøring på gult lys osv osv osv... Kan ramse opp til jeg sovner. Politiet ser masse trafikkforseelser hele tida, men reagerer kanskje mot 1% av disse. Liker dem ikke at du råner så tar dem deg bare på noen annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Tuter du på noen så er det etter loven nesten alltid ulovlig. Den er jeg så sykt enig i. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har "drømt" at jeg er en slags superhelt som kan fly rundt å brenne opp ledningsnettet til tutene på biler. Blir rett og slett forbanna på alle idiotene som ikke skjønner hva tuta skal brukes til. Og der skal jeg ikke begyne med Tyrkia og Hellas engang for der bruker de jo tuta mere en gear spaken. Har hatt lappen i snart 9 år og kan lett telle på 1 hånd de gangene jeg har brukt tuta på en bil og det har kun vært for å avverge ulykker. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Sorry hvis det er litt OT, men jeg trodde det var lov å ha parklys i kombinasjon med kurve/tåkelys. Men kanskje ikke når man står stille? Bare når man kjører? kun om det kommer originalt som kjørelys i nyere/ eøs godkjente biler. nettop hørt på et møte hos politikammeret i agder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Den er jeg så sykt enig i. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har "drømt" at jeg er en slags superhelt som kan fly rundt å brenne opp ledningsnettet til tutene på biler. Blir rett og slett forbanna på alle idiotene som ikke skjønner hva tuta skal brukes til. Og der skal jeg ikke begyne med Tyrkia og Hellas engang for der bruker de jo tuta mere en gear spaken. Har hatt lappen i snart 9 år og kan lett telle på 1 hånd de gangene jeg har brukt tuta på en bil og det har kun vært for å avverge ulykker. Monterte et kompressorhorn fra Mobilsentrum i X-Golfen min, vel det varte i 3mnd før det sluttet å virke, hadde så bilen i 2,5år uten å savna tuta.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Sorry hvis det er litt OT, men jeg trodde det var lov å ha parklys i kombinasjon med kurve/tåkelys. Men kanskje ikke når man står stille? Bare når man kjører? Ikke i svarteste natta vel? Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orihime Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 kun om det kommer originalt som kjørelys i nyere/ eøs godkjente biler. nettop hørt på et møte hos politikammeret i agder.. Så det er lov på f.eks A4 03 mod som har kurve/tåkelys orginalt men ikke hvis jeg ettermonterer på min Audi 80 som ikke har dette orginalt? Rikitg forstått? Greit å vite det her egentlig :) Kjedelig å få bot på feil bruk av lys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Hvis du blir bøtelagt for råning så skal du ha max uflaks, dette er en av MANGE dusteregler vi har i Norge. Regelen er relativt vanskelig\umulig for politiet å håndheve når du råner over et stort området. Men om du prøver å slå Kåre Johnny's rekord på 100 runder rundt den lokale stasjonen på en time, så skyter du deg selv i beinet og jeg unner deg faktisk en bot. PS; Kåre Johnny er en fiktiv person:) Det er 37 menn som har Kåre Jonny som fornavn. Det er 30 menn som har Kåre Johnny som fornavn. Og jeg kjenner nok en av disse. :D Hvordan spredere er det du pleier å møte på da? Mine lyser NED foran bilen og ut til siden. Har heller alderi i hele mitt liv blitt blendet av ett sett spredere. Tror du har møtt en bil med 1000 metere i grillen og trod det var grøftespredere jeg:wonder Ligger jo rimelig greit i navnet også da. Det heter jo "GRØFTESPREDER". Ikke "Blend møtende biler lys" "Blend Einar og Elgen lys". Eller Bambi. Men så bor jeg i skogens kongerike. Finn den loven da! Så skal vi sørge for at vi får presisert den om noen blir stoppet! Dummeste jeg har hørt at det er straffbart å råne. De kan være glad noen gidder å bruke bilene sine og spa penger inn i Statskassen. §6. Fartsregler "Fartsgrensene gjelder ikke for konkurranseskjøring som med politiets tillatelse holdes på særskilt bane eller veg som stenges for all annen trafikk." <- No shit?! :D Men den paragrafen om "kjøring uten mål eller mening" fant jeg ikke igjen. Men jeg vet at jeg har lest den jeg og. Heter seg jo at du skal ha et formål med reisen. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Har faktisk blitt blendet av en type tåkelys, og det er originale til Volvo 940.. Men eg tror at disse ofte er stilt inn fiel, for eg har sett de lyse ned og.. Derfor bruker eg ikkje mine, er ikkje tøft med dritsterke lys i fronten på en bil.. Og ingen kan fortelle meg noe annet enn at tåkelys brukes for å se tøft ut, de er stort sett ubrukelige selv i tåke ;) Edit: Har selvsagt blitt blendet av uoriginale tåkelys som er hengt på med strips og, de er resultat av enkeltpersoners manglende vett, og forekommer uavhengig av biltype.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
REVLimit Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Så det er lov på f.eks A4 03 mod som har kurve/tåkelys orginalt men ikke hvis jeg ettermonterer på min Audi 80 som ikke har dette orginalt? Rikitg forstått? Greit å vite det her egentlig :) Kjedelig å få bot på feil bruk av lys. Tåkelys og parklys er lov på dagtid som kjørelys, men ikke etter mørkets frembrudd. Tåkelys og nærlys er IKKE tillatt brukt sammen. Når det gjelder bruk av tåkelys på natta, skal det da være på en uoversiktlig veistrekning med redusert/dårlig sikt der lav fart (30-40 km/t) tilsier at tåkelys kan være til nytte. Her er kombinasjonen nær-/fjærnlys + tåkelys tillatt. (sikten skal være betydelig redusert og sannsynligvis så dårlig at om du skulle støte på politiet ville de også ha brukt det. Ikke noe synsing her...) Dette gjelder om bilen er ny eller gammel. Lys skal selvsagt være korrekt justert, men det sier seg jo selv... Har et skriv fra politiet om dette. Er ment som en rettledning til betjenter i tjeneste. Er også referert til paragrafer der dette står i tilfelle de skulle treffe på "forståsegpå'ere". GOD KVELD! Siter 4 ringer, 5 høl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[]_ []D Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Sørg bestandig for å ha digital-kamera i bilen din, da kunne du stoppet og tatt bilde av han og... :assman det har eg :P vet ikke hvorfor eg har det egentlig Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg