Gå til innhold

bilcross

Ranger emnet


cleanvw

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tung? 1200kg.. og i bilcross, saa river en jo ut allt interi0ret, saa den blir litt lettere...

 

deltok nettopp i autoslalom med en 240 stasjonsvogn, og klarte bedre tid enn en Golf 1, de er ikke saa tunge som du skal ha det til :p

de veier jo 1700 før du letter dem, ossen kan interiøret veie 500 kilo???.... og tenk deg en motor på ca 130(volvo) dytte 1200 kilo, i forrhold til 130 dytte 700-800 kilo litt forskjell for å si d sånn...min bil veier rundt 8-9 hundre..lett som faen..og tenk en golf som veier kanskje 700, ekke mye hk som skal til for å vinne med d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de veier jo 1700 før du letter dem, ossen kan interiøret veie 500 kilo???.... og tenk deg en motor på ca 130(volvo) dytte 1200 kilo, i forrhold til 130 dytte 700-800 kilo litt forskjell for å si d sånn...min bil veier rundt 8-9 hundre..lett som faen..og tenk en golf som veier kanskje 700, ekke mye hk som skal til for å vinne med d...

 

 

Hmm, er du spinnvil eller? Greit Volvoene er tyngre enn Opel Ascona, men er ikke buss heller! hehe!:P

 

En Volvo 240 veier ca 1300kg, og blir IKKE mye lettere av løpsbygging. Bur og mye stål skal inn igjen i bilen, så letting til bilcross pga interiøret er borte er ikke noe å snakke om..

 

Satser du seriøst med 240, så kan man gå laangt ned i vekt. Råeste jeg har sett, var en Rallycross 240 som veide 854,5kg. Alt var lettet, karosseriet er selvfølgelig i glassfiber, hole aluminiumsbolter rundt vogna + ett par ting som jeg ikke vil si noe om..

 

Opel Ascona B som du kjører veier 850kg, så tør man så kan man få 240'en til å veie det samme, men umulig i bilcross (pga reglement).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

framhjulstrekk en faktisk veldig effektivt. men jeg mener nå da at bilcross bare er for morro skyld, for det er jo unektelig gøyere å kjøre med bakhjulstrekk. men framhjulstrekk er ikke så kjedelig som folk skal ha det til heller! funker som bare det!

Ikke tvil på Golf hvis du har masse deler liggende og sånn. kjempe bilcrossbil!

donuts cannot be eaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er du spinnvil eller? Greit Volvoene er tyngre enn Opel Ascona, men er ikke buss heller! hehe!:P

 

En Volvo 240 veier ca 1300kg, og blir IKKE mye lettere av løpsbygging. Bur og mye stål skal inn igjen i bilen, så letting til bilcross pga interiøret er borte er ikke noe å snakke om..

 

Satser du seriøst med 240, så kan man gå laangt ned i vekt. Råeste jeg har sett, var en Rallycross 240 som veide 854,5kg. Alt var lettet, karosseriet er selvfølgelig i glassfiber, hole aluminiumsbolter rundt vogna + ett par ting som jeg ikke vil si noe om..

 

Opel Ascona B som du kjører veier 850kg, så tør man så kan man få 240'en til å veie det samme, men umulig i bilcross (pga reglement).

nei jeg har bare hørt d, bygger ikke volvo jeg..bygger kun opel( men volvo motor daa)....okeii..jaa men alikevell er volvo 240 tung som f*** og d skal mer en orginal motor for å hevde seg, d gjør d ikke med golf eller ascona, går greit nok med org motor......var d bilen til terje slåttsveen da eller??? onkelen til *dirty opp* her på forumet, eks rallycross norgesmester....var visst nok nordens råeste volvo 242, 300hk på hjula(evo motor)..ikke vill si no om????....jaa jeg veit ikke om kanskje ascona'n min er litt tyngre enn d, min er 4dørs vøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg har bare hørt d, bygger ikke volvo jeg..bygger kun opel( men volvo motor daa)....okeii..jaa men alikevell er volvo 240 tung som f*** og d skal mer en orginal motor for å hevde seg, d gjør d ikke med golf eller ascona, går greit nok med org motor......var d bilen til terje slåttsveen da eller??? onkelen til *dirty opp* her på forumet, eks rallycross norgesmester....var visst nok nordens råeste volvo 242, 300hk på hjula(evo motor)..ikke vill si no om????....jaa jeg veit ikke om kanskje ascona'n min er litt tyngre enn d, min er 4dørs vøtt...

 

Hmm, da må du ha hørt litt feil ja.. Hehe..

Men en 240 trenger ikke alverdens med modifikasjoner den heller, skal du ha en bil som henger med i feltet, faktisk..

 

Hmm, nei var ikke den bilen, Terje sin var vel en Supernasjonal bygd 240?

Der er det jo vektreglement å gå etter..

Fikk sett flere "hemmelige" lettingsmetoder når jeg så bilen, og det vil jeg ikke si noe om!.. Hehe..

 

Nesten "alle" med 240 har EVO motor nå om dagen, er 16ventileren som tar mer og mer over nå!.. Uten at vi skal ta den diskusjonen her..

 

Opel Ascona 2-dørs og 4-dørs, er ikke stor vektforskjellen.. 4-dørsen har små dører mens 2-dørsen har lange og store dører. Så går nesten opp i opp, 4-dørsen veier kanskje ett par kilo mer.. Men som sagt, ingen verdens forskjell til Bilcross!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååkeii..i langsvingen der jah..var d noen på løpet som klarte brei igjennom hele den a????...åja du lånte du, stemmer det...blir d bmw e30 da ell????

ingen som klarte brei gjennom svingen som jeg så..blir E30 på meg ja med 100 hester:roll: :driving

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de veier jo 1700 før du letter dem, ossen kan interiøret veie 500 kilo???.... og tenk deg en motor på ca 130(volvo) dytte 1200 kilo, i forrhold til 130 dytte 700-800 kilo litt forskjell for å si d sånn...min bil veier rundt 8-9 hundre..lett som faen..og tenk en golf som veier kanskje 700, ekke mye hk som skal til for å vinne med d...

 

1700? har du r0yka sokker eller?

de ligger paa ca 1250+ med fullt interi0r, og diger sub i bagasjerommet (kj0rte den oppaa en vekt) og Volvo motorene er ikke saa daue som du tror, hvor bilene plasserer seg i l0p er da opp til sjof0rene :p

ser mye 240 og 140 som hvder seg i Vikedal, tilogmed i bilcross, og bilcross junior.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da må du ha hørt litt feil ja.. Hehe..

Men en 240 trenger ikke alverdens med modifikasjoner den heller, skal du ha en bil som henger med i feltet, faktisk..

 

Hmm, nei var ikke den bilen, Terje sin var vel en Supernasjonal bygd 240?

Der er det jo vektreglement å gå etter..

Fikk sett flere "hemmelige" lettingsmetoder når jeg så bilen, og det vil jeg ikke si noe om!.. Hehe..

 

Nesten "alle" med 240 har EVO motor nå om dagen, er 16ventileren som tar mer og mer over nå!.. Uten at vi skal ta den diskusjonen her..

 

Opel Ascona 2-dørs og 4-dørs, er ikke stor vektforskjellen.. 4-dørsen har små dører mens 2-dørsen har lange og store dører. Så går nesten opp i opp, 4-dørsen veier kanskje ett par kilo mer.. Men som sagt, ingen verdens forskjell til Bilcross!

har nok d da..null peil på tanks så ikke vet jeg.....kom ikke å si at org 240 hevder seg???..d er vell ikke akkurat rektig.....jaa d var vell kanskje d terje kjørte med....er evo'n 16v???..trudde den var 8v jeg....nei daaa såå..hehe..eneste som er dritt med 4dørs er å få tak i nye dører, d ekke no som vokser på trær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1700? har du r0yka sokker eller?

de ligger paa ca 1250+ med fullt interi0r, og diger sub i bagasjerommet (kj0rte den oppaa en vekt) og Volvo motorene er ikke saa daue som du tror, hvor bilene plasserer seg i l0p er da opp til sjof0rene :p

ser mye 240 og 140 som hvder seg i Vikedal, tilogmed i bilcross, og bilcross junior.

jeg røyker ikke..d er for ekkelt syns jeg..hehe..har bare hørt d...okeii...jeg trur ikke volvo motorer er daue, har volvo b21 selv og den går ikke dårlig...ja d er sant..man kan vinne med org motor å alt sånnt, men ikke i en 240...og så har vell så og si alle som kjører bilcross med volvo uorginale motorer da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo med original motor er greit nok. Kommer mye ann på sjåføren. Vi har noe her oppe som heter 2&4. Det er ett ungdomstiltak som kun kjører originale 240! Helt gule 240r og de hevder seg både titt og ofte. De har tilogmed vinni løp flere ganger med disse bilene så helt dødfødt er det ikke. Bra dempere og gode dekk er oppskriften til suksess! Sammen med en sjåfør som ikke er helt i tåka da.

Men nå syns jeg ikke vi skal dra denne lenger! Tenk på stakkaren som vil begynne! Han vi skal hjelpe her.

Bygg Golf å du har det like moro som de fleste andre på banen! Mer moro å klare 3.plass i ett heat med en standard bil enn å gjøre det med en grom bil også.

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår