KriegHeim Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Hei! Nå skal jeg snart begynne å legge opp kabler i Lanceren min. Noen som har gjort dette før forresten? Jeg ser på plassen at jeg muligens må legge opp 35mm2, eller jeg håpet på 50mm2, men er usikker på om sistnevnte går. Spørsmålet er egentlig hvilken kabler jeg skal velge. Har sett litt på audison kablene, men de er også en aning dyre.. Jeg har følgende krav : Må være lett bøyelige Se bra ut ( selvfølgelig :) ) GODE kabler! Tips mottas med stor takk. Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Har selv 33mm2 fra Evus og er meget fornøyd :) Koster vel veiledende 99 kroner meteren mener jeg. Ser ihvertfall bra ut. Men at "dyre" kabler skal være så lette å bøye synes jeg virker litt oppskrytt. Har 20mm2 fra Evus og den er ikke merbart lettere å bøye enn 20mm2 OFC som jeg har. Synes heller ikke 33m2 fra Evus var mye mer bøybar enn en billig 50mm2 av ukjent merke, men ikke missforstå. Kablene er meget lette å legge akkurat som du vil. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Har selv 33mm2 fra Evus og er meget fornøyd :) Koster vel veiledende 99 kroner meteren mener jeg. Ser ihvertfall bra ut. Men at "dyre" kabler skal være så lette å bøye synes jeg virker litt oppskrytt. Har 20mm2 fra Evus og den er ikke merbart lettere å bøye enn 20mm2 OFC som jeg har. Synes heller ikke 33m2 fra Evus var mye mer bøybar enn en billig 50mm2 av ukjent merke, men ikke missforstå. Kablene er meget lette å legge akkurat som du vil. Ja, har sett litt på disse også og de er jo skambillige i forhold til audison/connection kablene. De skal ikke være som gele nei, men enkle til å legge opp til ett prikkfritt resultat. Så du kan gå god for Evus? Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Ja, har sett litt på disse også og de er jo skambillige i forhold til audison/connection kablene. De skal ikke være som gele nei, men enkle til å legge opp til ett prikkfritt resultat. Så du kan gå god for Evus? Skambillige? Nå har ikke jeg sett priser på connection bortsett fra et 35mm2 sett til 800 med dobbel signalkabel da. Men jeg kjøpte nesten alt av kontaktmateriell som jeg trengte på en gang og det ble rundt 3000 veiledende. Har ingenting og utsette på Evuskablene jeg ihvertfall :) Edit: Ser jo her at de er bøyelige. Bøyd 180 grader med 4-5 cm i diameter. Har foresten flyttet jordinga nå. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Neste bygg dropper jeg billige kabler. Prisforskjellen totalt sett er kanskje 1000-1500kr og det betyr strengt tatt veldig lite i det litt større bildet. Det er, i min erfaring, sjelden at man faktisk får problemer med oksidering selv på billige kabler. Prisforskjellen justifiseres, for MEG, i mykere og bedre plast. Det at kablene er lette å jobbe med er gull verdt. Hvordan de ser ut driter jeg egentlig litt i ;). Kjent forskjell på 50mm2 dynabel (somjeg bruker) og 50mm2 stinger og det er en MARKANT forskjell på disse to. Hvorvidt prisforskjellen kan justifiseres av deg må du nesten vurdere selv, men jeg skal som sagt gå for kvalitetskabler i neste bygget rett og slett fordi de er så utrolig mye bedre å bruke :). Aldri testet / kjent på connection så vet ikke hvordan disse er. Er i utgangspunktet alltid litt skeptisk til kabler av forskjellig metall i samme kabel av oksideringsissues, men Connection pleier jo å ha god kvalitet så er vel greit. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Vi har myke og fine kabler fra Tsunami på lager. De kommer i ruller på 7,5 meter og passer da til både + og - i de aller fleste biler. At kablene er lik farge syns jeg igrunn bare er penere og problemet med å se forskjell på de gjør du enkelt med gummihettene som følger med på kabelskoene. Rullene koster kr 1299,- og finnes i brun, blå, sølv og rød. Alle med "gjennomsiktig" isolasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrustNo1 Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Jeg kjøpte meg 6m 30mm2 strømkabel på biltema for 279 kroner og trakk dette inne i en kabelslange jeg kjøpte hos en lokal elektrikker. Hadde ikke noe problem med å trekke opp denne. Dette var ikke for å spare noen få hunderelapper på kabel, men fordi jeg rett og slett bor like rundt svingen fra biltema, så det har blitt noe handling der. Kan ikke helt skjønne at "strømkvaliteten" skal bli noe særlig dårligere med en billig kabel i forhold til en dyr "kvalitetskabel", eller er jeg helt på jordet nå? Siter 1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager 2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 EVUS såklart :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Vi har myke og fine kabler fra Tsunami på lager. De kommer i ruller på 7,5 meter og passer da til både + og - i de aller fleste biler. At kablene er lik farge syns jeg igrunn bare er penere og problemet med å se forskjell på de gjør du enkelt med gummihettene som følger med på kabelskoene. Rullene koster kr 1299,- og finnes i brun, blå, sølv og rød. Alle med "gjennomsiktig" isolasjon. Har kjent på Tsunami oppe hos Dag og kan absolutt si meg enig overnevnte utsagn. De er markant mykere enn Dynabel og Biltema kablene jeg har benyttet. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg