Gå til innhold

240 børNing :)

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

bare så det er sagt.. B230A har turtallsperre på ca 6000rpm i fordeleren... B23A derimo har ikke sperre.

 

 

hakke peiling.. har aldri sett maken verken på nettet eller i virkligheten. Står High Tech 2 elns. er 7.5x17" 5x108 ET20

 

Oki! Bare av nysgjerrighet, når benket du/målte du 265hk? Gjort noe med bilen siden det da?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oki! Bare av nysgjerrighet, når benket du/målte du 265hk? Gjort noe med bilen siden det da?

skal vere rundtom 260 pluss/minus (må benke den en gang men vurderer å slutte å bruke mer penger på den..). problemet er at jeg ikke har verken clutch (B230F) eller girkasse (M47) som tåler det. derfor ligger tenningschip'en hjemme i lag med mesteparten av turbotrykket. slutt å heng dere opp i detta da.. lei av å få kritikk og kritiske spørsmål nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vere rundtom 260 pluss/minus (må benke den en gang men vurderer å slutte å bruke mer penger på den..). problemet er at jeg ikke har verken clutch (B230F) eller girkasse (M47) som tåler det. derfor ligger tenningschip'en hjemme i lag med mesteparten av turbotrykket. slutt å heng dere opp i detta da.. lei av å få kritikk og kritiske spørsmål nå...

 

Du, jeg mente det ikke kritisk nå. Jeg bare lurte! Så M47 tåler såpass med effekt altså. Skal prøve å bruke den på en B21ET nå.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M47 tåler vel neppe 260hk.. har ok med hester nå også men er så sinnsykt langt oppe i turtallsregisteret :( savner dieselFKmotoren..

 

 

Angående hva m46 og m47 o.s.v tåler, så snakk med toyofan... Han vet :P

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg mente det ikke kritisk nå. Jeg bare lurte! Så M47 tåler såpass med effekt altså. Skal prøve å bruke den på en B21ET nå.

 

 

M47(og M45/46) "tåler" 1000-1500 hk, men den tåler ikke dreiemomentet i volvo turbomotorer....

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki! Bare av nysgjerrighet, når benket du/målte du 265hk? Gjort noe med bilen siden det da?

for å få mer enn 220hk, må nok turbotrykk opp (kanskje til og med større turbo?), såvel som chip..

 

Videre, må man ha større dyser. Originaldysene duger vel til 190 ekte hjulhester, eller 220hk i motor. (uansett om man har en 240hk chip, må man jo ha nok suppe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher: jeg VET du har skrevet hvor langt dysene på B230FT/FK når i hk osv i en annen tråd der det også har vært fastslått rett nedenfor ditt innlegg at de rekker lenger, da det var en som hadde benka drøye 250-260hk deromkring med samme dysene....

 

da synes jeg det er litt rart at du skriver 220hk i denne tråden også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så det er sagt.. B230A har turtallsperre på ca 6000rpm i fordeleren... B23A derimo har ikke sperre.

 

 

hakke peiling.. har aldri sett maken verken på nettet eller i virkligheten. Står High Tech 2 elns. er 7.5x17" 5x108 ET20

 

Ikke jeg heller.. Var pretty nice!

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher: jeg VET du har skrevet hvor langt dysene på B230FT/FK når i hk osv i en annen tråd der det også har vært fastslått rett nedenfor ditt innlegg at de rekker lenger, da det var en som hadde benka drøye 250-260hk deromkring med samme dysene....

 

da synes jeg det er litt rart at du skriver 220hk i denne tråden også...

 

Jeg VET at dette bare er noe DaButcher har lest på nett el lignende, og ikke erfart selv. Bare å bøye seg i støvet når man blir motbevist.

79 Volvo 242 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få mer enn 220hk, må nok turbotrykk opp (kanskje til og med større turbo?), såvel som chip..

 

Videre, må man ha større dyser. Originaldysene duger vel til 190 ekte hjulhester, eller 220hk i motor. (uansett om man har en 240hk chip, må man jo ha nok suppe)

turboen er jo plenty stor nok da.. Garrett T3/04 hybrid... nesten litt vel stor faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår