Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i et bedre batteri og dynamo?

Ranger emnet


Boddiz

Anbefalte innlegg

Noen som har linker til nettshops hvor jeg kan få et bedre / kraftigere batteri og dynamo?

 

Tenker ikke på biltema, bilxtra osv og andre som leverer "standard-batterier" - men det må være rimelig da. Har ikke råd til å bruke 3000 på et batteri liksom.

 

bil: golf2 :assman

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har linker til nettshops hvor jeg kan få et bedre / kraftigere batteri og dynamo?

 

Tenker ikke på biltema, bilxtra osv og andre som leverer "standard-batterier" - men det må være rimelig da. Har ikke råd til å bruke 3000 på et batteri liksom.

 

bil: golf2 :assman

 

Norskbildelesenter selger 90 amp dynamoer og Thorsov har optima batterier som er ok eller Fort Knox som har stinger batterier som er anbefalt på det varmeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens! :D

 

fant ikke dynamo på norskbildelsenter, så jeg lurer på; er det noe annet navn for dynamo?

 

Ellers så virker Kinetik batteriene solide. bytte originalbatteriet med Kinetik HC 800. Eller bare smelle inn en Kinetik HC 600 (kondensatorbatteri) i tillegg til det standardbatteriet jeg har nå?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens! :D

 

fant ikke dynamo på norskbildelsenter, så jeg lurer på; er det noe annet navn for dynamo?

 

Ellers så virker Kinetik batteriene solide. bytte originalbatteriet med Kinetik HC 800. Eller bare smelle inn en Kinetik HC 600 (kondensatorbatteri) i tillegg til det standardbatteriet jeg har nå?

 

Dynamo kalles også for generator. Just as you know ;)

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. batteri bestiller du det største du kan få plass til.

 

Dimensjoner finner du her:

 

http://www.kinetikpower.com/

 

Og husk for guds skyld å måle MED posts da disse sitter på toppen av batteriet og er IKKE nedsenket slik du ofte finner på originalbatteriet.

 

Dette glemte "noen" *host* og brukte 4 timer på å få batteriet på plass under panseret ;).

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting... Jeg ville faktisk anbefallt deg og teste nytt batteri først.

 

Bytt heller dynamoen om du får problemer i ettertid. Dette da batteriene har helt avsindig mye kraft og du spiller faktisk rimelig sjelden så høyt at dynamoen ikke rekker å lade opp batteriet igjen skikkelig før du skrur av..

 

Min mening vertfall ;)

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. batteri bestiller du det største du kan få plass til.

Dette glemte "noen" *host* og brukte 4 timer på å få batteriet på plass under panseret ;).

hehe, den er lei.. men nå husker du det til neste gang i alle fall :D

 

Ser at kinetik hc800 er på 950 ampere. hvor mange ampere er et "vanlig" batteri på?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, den er lei.. men nå husker du det til neste gang i alle fall :D

 

Ser at kinetik hc800 er på 950 ampere. hvor mange ampere er et "vanlig" batteri på?

 

Originalbatteriet i A4'en min var vel på 360ah / 60a tror jeg.

 

Så selv de små kinetikene er avsindig mye kraftigere enn originale greier ;).

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalbatteriet i A4'en min var vel på 360ah / 60a tror jeg.

 

Så selv de små kinetikene er avsindig mye kraftigere enn originale greier ;).

 

Om du hadde sagt 360A / 60Ah skulle jeg trodd på deg :)

 

Jeg er litt skeptisk til å bruke for eksempel kun HC 800 som batteri i bilen. Såvidt jeg vet så har dette liten reservekapasitet og det blir kanskje vanskelig å starte bilen tilslutt om man har mye småkjøring for dynamo må jo ladde opp det batteriet bruker på å starte bilen. Med et større batteri har du mer reservekapasitet og du kan ha mer småkjøring før du bør ha en lengre tur som ladder batteriet helt opp.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår