Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i et bedre batteri og dynamo?

Ranger emnet


Boddiz

Anbefalte innlegg

Kinetik HC800 er egentlig en "liten" kondensator med tilsvarende kapasitet og hurtighet som 200 stk. 1 Farads batterikondensatorer!

Kinetik HC800 kan godt brukes som startbatteri selv i biler som Dodge Ram med stor dieselmotor!

For "normalt" bruk brukes Kinetik HC1400. Kanskje greit siden vi har litt kalde vintrer her til lands...

 

Mvh

Pål

(som også tok feil av høyden på batteriet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

excessive amperage har to problemer, de svarer sjeldent på forespørsel, OG har ett eksempel som f.eks Jan Erik her på forumet som har en 200A dynamo derfra som ikke lader før 2000rpm (lader ca 10-12 volt når den er under 2000rpm)

 

Dette er mest sannsynlig pga feil på laderen, om dette er pga moddinger eller hva det er kan være vanskelig å si, så vi får jo se om han får gjort noe med det, sikkert regulatoren som har gått filleveien.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinetik HC800 er egentlig en "liten" kondensator med tilsvarende kapasitet og hurtighet som 200 stk. 1 Farads batterikondensatorer!

Kinetik HC800 kan godt brukes som startbatteri selv i biler som Dodge Ram med stor dieselmotor!

For "normalt" bruk brukes Kinetik HC1400. Kanskje greit siden vi har litt kalde vintrer her til lands...

 

 

Hvilket av kinetik batterien har samme størrelse som et normalt batteri da?

HC1800??

 

(Normalt i mine øyne er optima størrelsen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HC1800 blir høyere enn et normalt batteri faktisk.

 

Det matcher sånn ca uten posts (som er hva jeg så på..) men er en 3-4cm høyere med polene.

 

Om du er litt kreativ kan du kanskje benytte de medfølgende boltene og feste en kabelsko direkte på batteriet som det har støtte for.

 

HC2000 f.eks passet direkte inn i bilen min men ble alt for høyt med polene.. Fikk ordnet det til slutt, se stereotråden min for mer info :P.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalbatteriet i A4'en min var vel på 360ah / 60a tror jeg.

 

Så selv de små kinetikene er avsindig mye kraftigere enn originale greier ;).

Ok, så HC800 er kraftigere enn "vanlige"batterier, men har mindre strømreserver. Intressant...

 

Dynamo med power you said?

Sjekk http://www.excessiveamperage.com/ du.

Tipper det de lager her vil være en perfekt makker til Kinetikbatteriene ;).

takker for link! Men nå ser det ut som om jeg skal bytte bil i sommer, så da venter jeg med å bytte dynamoen...

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår