Gå til innhold

Pass på når du kjører i boligfelt...

Ranger emnet

CoilOver

Anbefalte innlegg

Noe alle bør tenke på når de kjører på steder hvor det er barn. Pass derfor alltid farten og være obs på at ting kan skje.

Sjåføren, en tyve år gammel mann fra Mandal, fikk førerkortet beslaglagt på stedet. Han tok ifølge politiet hendelsen tungt.

- Vi har snakket med mannen, og han er svært preget av det som er skjedd. Det foreligger ingen mistanke om at han skal ha vært påvirket av alkohol, så han er ikke i vår varetekt. Det er ikke klart hva som vil skje videre i saken, sier operasjonsleder Austenaa til NTB.

http://www.fvn.no/nyheter/mandal/article371594.ece

Ordentlig tragisk... hadde jeg vært han fyren hadde jeg vært helt ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er uberegnelige, de vet ikke at en bil er farlig, og ikke har de retningsbestemt hørsel, de hører kanskje bilen, men vet ikke om den kommer mot dem eller ikke..

Mange ganger jeg har måttet hugge bremsene da små barn på sykkel plutselig vingler tverrs over vegen.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en historie på det som skjedde for ett par uker siden. Satt på med mamma var på vei hjem og hadde bare ett par hundre meter igjen før hun var hjemme. Det er 50 sone med fortau her og hu er av typen som kjører super forsiktig. Kjørte forbi 3 barn som gikk på fortauet og når hun var på siden av barna løp plutselig den ene gutten rett ut i veien. Ikke foran bilen men han løp faktisk rett i B stolpen på A3'n til mamma. Han bodde på andre siden av veien og skulle hjem. Han så seg ikke for eller noe, bare spratt rett ut i veien mens han pratet med de 2 andre vennenne sine. Det gikk heldigvis bra med alle involverte men han ble jo slengt tilbake på rompa. Tenk hvis han hadde løpt ut 1/8 dels sekund tidligere? Da hadde han gått rett i grillen på mamma som holdt ca 40km/t. Da begynte jeg å tenke greit på meg selv som i 99% av tilfeller holder 60-65km/t der. Dette var da en gutt på 7-8 år.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er uberegnelige, de vet ikke at en bil er farlig, og ikke har de retningsbestemt hørsel, de hører kanskje bilen, men vet ikke om den kommer mot dem eller ikke..

Mange ganger jeg har måttet hugge bremsene da små barn på sykkel plutselig vingler tverrs over vegen.

– Hun sto bøyd over sykkelen sin mens den var parkert,

:shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig vanskelig å forstå hvordan detta foregikk uten å faktisk se ulykkesstedet...

Kan jo hende hun hadde parkert rett etter en sving og vimsa rundt sykkelen, kanskje hun gikk rundt sykkelen og ut i veien akkurat idet bilen kom...

På bildet de viser i artikkelen er det ikke akkurat lett å se om det oversiktelig eller ikke... eneste jeg kan si er at jeg altid legger meg 1-2 meter lenger ut når det er unger på gangfeltet...

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars fyr..har hatt noen nesten ulykker jeg og..men det var i moped tiden..

Jeg lurer litt på om biler som bråker endel(effektanlegg osv), er mindre utsatt for sånne ulykker enn de bilene man nesten ikke kan høre.. Høres veldig dumt ut, men tror det er noe i det, for biler som bråker, er barna redde for, pga. høy lyd, så de viker litt unna. Og det er ikke noe problem for dem å høre de ihvertfall =)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var noe av det første jeg lærte som 16-åring når jeg fikk kjøre på vei.

Kjører boligfelt hver dag, når jeg skal hjem\ut, og her, spesielt nå på sommeren

kommer ungene veldig fort bak hekken og bilene som parkerer ved veien.

Livsfarlige greier.

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider