Gå til innhold

Getrag 265 i 740 hva må gjøres?

Ranger emnet

ealoken

Anbefalte innlegg

hehe ikke frekkt meint men kansje lurt å finne ut detta før du kjøper kassen;) neida..vet åssen det er, å det er jo ikke problem å finne ut i ogmed det er en "vanlig" oppgradering.. tror det kan være lurt å høre på tpc forumet.. tror ikke jeg lest om en eneste 740 her med getrag.. kansje maxis veit noe(han vet jo omtrent det som er verdt å vite!) eller kansje AC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde getrag i 740in før, 265 sådan...

Du bruker org travers, spacer den 5mm ned med plater, sveiser nytt spakestell, ny mellomaksel må du ha, adapterplate og nytt styrelager...

Det funker det, sa det samma når jeg skulle ha Tremecen inn i 740in, var vel maxis som ikke hadde mest trua for det, men nå står den der med ny tunell, spakestell, hel aksel (anbefales hvis du gidder å sveise om tunellen) og joke... Hehe var non timer det gitt ;P

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krb trading har ett kitt til dette formålet, sinterlamell med bmw senter, trykkplate, utløserlager og det lager til akslingen. Clutchen er spekka til ca 450nm om jeg ikke husker feil. Betalte ca 5000 +-.

Snakket med en som hadde m46 spakstell fra en 240 og fra en 740. Han mente det var ca 10cm forskjell i lengde. 740 10cm lengre altså.

Det jeg har gjort er å kappe overføringa fra spaken til kassa, og tok en 10mm aksling og tredde hver ende av overføringa og sveiste den fast. Kappet den plata som girspaken står i, og sveiste inn med 10mm aksling. En rask og enkel måte å gjøre det på... Kanskje ikke den beste, men det holder for meg frem til jeg har fått lagd ett skikkelig spakstell.

Har enda ikke fått montert alt i bilen siden jeg demonterer fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider