Gå til innhold

BMW 1-serie, type Hartge.

Ranger emnet

otis

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har sett en BMW 1-serie i morges på vei til jobb, jeg møtte den helt i starten i Haakon den 7. gate, nesten ved siden av Ikea. Det som er spesielt er jo at det er en Hartge utgave! Bildene er tatt inni parkeringshuset som han bruker, skal ikke røpe noe mer om det. Men bilen er tysk-registrert og har Strandveien auto merker på skiltplaten.

Uansett, bilen er spesiell og det er synd at jeg har så dårlige bilder av den, men kanskje jeg kan ta noen bedre i dag med digital kamera.

bmw2xc.jpg

bmwforan9nq.jpg

hartge4tk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda, den bilen var meget FET! Først tenkte jeg bare at den var dekal trimmet, men ved nærmere ettersyn, så jeg jo at dette var ordentlige saker!!

Bremserskiver på sikkert 13" og nesten ikke noe gummi på hjula! Det som faktisk verre er jo at det står faktisk enda en Hartge utenfor samme borettslag på norske skilt, men dog ikke med samme motor. Den hadde "bare" vanlige skiver som var litt store! Aner ikke hvilken motor, men det var Hartge logo på panseret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hartge er og blir genialt :)

Stemmer det at bilen har en BMW e39 M5 motor, men denne har originalt 400hk, men hartge har enda tatt ut 50hk ekstra.

Så resultatet av det blir 450hk og 511Nm på 1445kg.. Ganske så heftig.

0-100 går unna på 4,6sekunder og toppfarten er ca 300km/t.

Jeg så at du også nevnte dekkene, kan jo nevne at originalt foran så er det 235/35-19, og bak er det 265/35-19.

VAG; Ingen over, ingen ved siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som faktisk verre er jo at det står faktisk enda en Hartge utenfor samme borettslag på norske skilt, men dog ikke med samme motor. Den hadde "bare" vanlige skiver som var litt store! Aner ikke hvilken motor, men det var Hartge logo på panseret...

Denne her du tenker på da kansje ?

NGK_%40_Våler_023.JPG

Det er samme mann som har denne også. men denne er bare "dekal" trim er en 318 diesel dette.. Men alt som er å skaffe av hartge pakken er på den.

Pr. Ansvarlig Nordmøre Gatebilklubb

http://www.nordmoregatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg som har denne til disp ett par uker før den skal tilbake til tyskland. Han jobber på Strandveien Auto og det stemmer at det er en E39 M5 motor med 450hk i den. Bilen var MEGET tøff og kompakt :) Tror det er en meget arti kjøremaskin. Det går ikke på mindre felger enn 19" pga bremseskivene.

Hvor lurt er det å si det her inne? Han har jo ikke lov å kjøre denne bilen da den er tyskregga.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider