Gå til innhold

2,3 l VS 2,5l

Ranger emnet


Shorty85

Anbefalte innlegg

Tja, du får jo mere dreiemoment med lengre slaglengde da, men motoren blir ikke like turtallsvillig, dette gjelder særlig veivaksler der det er 90mm og mer i slag. Dessuten er det en større belastning på sylinderveggene, også må du ha andre stempler.

Teoretisk er det slik: 100% lengre slaglengde gir 100% mere dreiemoment og 50% mere effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår