Gå til innhold

Soting av bakruta på golf 2

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Som mange her sikkert vet, så sota jeg mine tre bakre ruter, side rutene ble helt perfekt, men på bakruta fikk jeg problemer.

Jeg fikk IKKE ut alle boblene (ettersom at ruta er buet) , uansett hvordan jeg skrapte, brukte hårføner osv. , så nyttet det ikke. Akkurat der og da hadde jeg ikke noe annet valg enn å skjære av filmen ved den nederste varme tråden, og tenkte så og legge i en stripe. MEN, jeg hadde ikke nok lengde på filmen, så jeg måtte kappe den i to, så det er en skjøyt i midten på ruta, i tilleg til en skjøyten med den nedereste varme tråden.

Jeg lurer på om filmen må deles ved soting av bakruta til toer?

På en kompis sin 2er så er bakruta så og si perfekt, og jeg kan ikke se at filmen har vært delt ?

Hvis filmen må deles, skal den deles vannrett eller loddrett ?

Så fremst man har to kanter av filmen som er bein, så skulle det jo være mulig og først legge den største delen, og så legge den nederste, og passe på at skjøyten blir mest mulig under en varmetråd, men allikkavell så tror jeg det kan bli problemer med at filmen overlapper ved skjøyten?

Det har seg nemlig slik at jeg sotet en rute til sjefen til butikken hans, og så har jeg masse film i gjen, nok til bakruta, men den filmen er den mørkeste, men det driter jeg egentlig i.. :)

Skal jeg ta ruta ut igjen eller? I håp om at jeg får det bedre til denne gangen ?

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sota bakruta på golfen min,ca 2 år sia..ble kjempe bra.

ikke lett,men det går.

det du må gjøre er å dele filmen i 2, midt på ruta akkuratt i en varmetråd, begynn øverst og legg på filmen, og etter du har lagt på den øverste delen kan den ligge å tørke litt i 1 time, etter du har dratt ut alle boblene å slik..

så tar du den nederste delen på samme måte..

DETTE KLARER DU!

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok !

Det var på en måte slik jeg hadde sett det for meg silver..

Men jeg er litt redd for at krumminga på ruta vil føre til at når jeg fører film-endene mot hver andre, så vil dem måtte overlappe hverandre ut mot kantene for at de skal møtes i midten ? Bare ser det for meg..

Så lenge man bruker "fabrikk skjærte" kanter (de som skal møtes) så må det jo være gjørlig og få det bra..

Vurderer om jeg skal bruke den 4% filmen som var til overs fra den ruta som jeg sota til sjefen, blir det for mørkt eller?

Side rutene er 24%..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vil ta på seg å sote rutene mine også a ? ;) Prøvde bakruta jeg, men fikk det IKKE til! Så nøyd meg med rullgardin der jeg ;) Tok av sotinga på sidene nå også.. Ble stygt i kantene etter hvert.. Særlig på venstre rute forran pga den går opp og ned :)

Har kjøpt ny film, men bare å ta seg tid til det.. Og få med noen som kan det..

:rolleyes:

post-648-13804851604423_thumb.jpg

Er du glad, så blir det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut bakruta og sota den. Delte ikke opp filmen.

Brukte vann med litt zalo. Sprøyta med ei spruteflaske på ruta og så på filmen da jeg dro av den gjennomsiktige plasten.

La på filmen og dro ut vannet. Ble så si perfekt. Noen bittesmå bobler ble det noen steder. Var vel noen "hakk" i ruta også.

Trodde ikke det skulle bli bra, men ble ganske bra syns jeg.

Er litt vanskeligere enn siderutene selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider