Gå til innhold

Trenger hjelp med min Audi 90 88 2.3E

Ranger emnet

jokke_joakim

Anbefalte innlegg

Jeg skulle se om ledningene til teperatur måleren som er i bilen satt ordentlig til.. så når jeg var nær dem så var de så mårkne at de bare datt av.. var nok derfor måleren ikke funka. så nå har jeg et problem.. får nå vet jeg ikke hvor de skal sitte på den brune kontakten.. så hvis det er noen som har samme motor som meg, så håper jeg at noen kan finne ut hvor de skal sitte. har hørt at den tempmåleren som sitter på motoren styrer hele motorstyringen.. er kanskje derfor turtallet synker når bilen blir var.. har også litt vanskeligheter med å starte. håper noen kan hjelpe meg.. har vist på bildet hvor ledningene skal sitte. Bilen-feil013.gif Trykk på Bildet for bedre kvalitet

Bilen-feil012.gif Trykk på Bildet for bedre kvalitet

Bilen-feil001.gif Trykk på Bildet for bedre kvalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er sikker på at det er en AAR-motor du har? Såvidt jeg vet så kom AAR-motoren i 1990 og har aldri stått i en Audi 90, kun Coupe, 100 og A6.

Er det skiftet motor i bilen din? Har du bilde av hele motorrommet? Har du lest av motorkoden, eller tror du det er en AAR?

Giveren på oppsiden er til temp.visning osv. Her er ledningene som følger:

1 - Brun/gul. Går til temperaturmåler. Pinne T i giveren

2 - Er ikke i bruk om du ikke har A/C eller dieselmotor. Pinne R i giveren

3 - Svart/blå. +12V inn. Pinne merket + eller 15a.

4 - Blå/gul. Går til varsellampe for kjølevann. Pinne C i giveren.

Giveren på undersiden har kun to ledninger:

En som er svart/rød og går til tenningsmodulen.

En som er Brun/grønn og går til motorstyringen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider