Gå til innhold

Råeste dieselbil

Ranger emnet


Pana

Anbefalte innlegg

Nye Mondeo med diesel har vel 400NM.

egentlig ikke er bare 360NM .. men når du gir bånn gass så jukser turboen litt også skjer det noe magi så blir det 400Nm ..

men den har fortsdatt bare 155hester :P

Toyota sin har 400 ekte NM og 177hester .. (samme volum)

 

men verdens råeste diesel er nok denne fra JCB :P

http://www.jcbdieselmax.com/html/home.php

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2002 Peugeot RC Diamonds viste jo at en dieselbil kan være deilig. Men dieselmotoren var ikke noe spesiell.

 

Selvfølgelig upcoming Audi R10 Le Mans bil, blir spennende og se hvordan den gjør det nå til helgen.

 

Ellers foregår det jo mye syk diesel-drag i USA..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otis..

den seksliteren dær er jo nedtrimmet iforhold til originalt i en 250!

Men som du sikkert vet lager jo både cat cummins å inter industrimotorer, som brukes i allt fra gravemaskiner til lastebiler å båter...!

er motorstyringene som skiller på effekten kan feks være levert i en annen doning med dobbelt effekt...

men det var vel snakk om i en bil tror jeg da ;P

x1990 Ford F-250 XLT Lariat (solgt og savnet)

-1974 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje man og kan tenke på volum/sylindre i forhold til effekten?

vil tro flere japanske merker hadde klart å lage en vææærst diesel motor hadde de bare satsa for fult på slike luxusbiler!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje man og kan tenke på volum/sylindre i forhold til effekten?

vil tro flere japanske merker hadde klart å lage en vææærst diesel motor hadde de bare satsa for fult på slike luxusbiler!

med tanke på at Toyota har den sterkeste 2,2liters dieselmotoren sååååå sier vel det seg selv

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

550d, vil ihvertfall ha minst like mye nm som en trailer.. hvis det blir en 5.0 liters diesel turbo/twinturbo.

Regner med at det var ment som en overdrivelse? :)

men en heftig motor blir det nok ja

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh .. R10 har kjørt noen løp i ALMS allerede..

vant sitt første løp faktisk .....

når det er sagt så er jo audi de eneste fabtikk laget med en LMP1 ..

resten er bare lola biler osv..

 

Ah. Blir fortsatt utrolig spennende å se den in action på Sarthe, Vingt-quatre Heures Du Mans.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

550d, vil ihvertfall ha minst like mye nm som en trailer.. hvis det blir en 5.0 liters diesel turbo/twinturbo.

 

 

Jepp, BMW greier å hente ut like mye NM av en 5 liters motor som f.eks Volvo henter ut av sine 16 liters motorer... :shake

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen jeg blir ferdig med mitt prosjekt er vel 830 dieselhester og 2860 nm allemannseie forstår jeg, men jeg innbiller meg at mitt Chevy Van-prosjekt med 37,4 liters stridsvognmotor må kunne karakteriseres som en ganske rå dieselbil :biker

 

Med det samme vi snakker om diesel så må jeg få lov til å uttrykke min frustrasjon over at så få dieselbiler kan fåes med automatgir. Prøvekjørte en ny Suzuki Grand Vitara her forleden. Selgeren kom med noe svada om at diesel og automat ikke kan leveres på grunn av utslippskravene. Hvorfor klarer andre fabrikanter å kombinere diesel og automat da da? Hmmm... Mitt inntrykk er at japanske bilprodusenter er de mest arrogante hva gjelder drivverkskombinasjoner, men også når det gjelder innredning og ekstrautstyr. Ikke det at bilene er dårlig utstyrt, men de er veldig lite fleksible hva angår sammensetting av en spesialtilpasset utstyrspakke. Sorry, litt OT, tilbake til tråden om rå diesel.

 

Folkevogn Touareg V10 TDI er noe av det ypperste i min bok. Deilig momentsterk, og så er det jo V10 da :wave

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår