Gå til innhold

Hva vil det koste??

Larsern_1988_

Anbefalte innlegg

Hei..har fått en 91 mod scorpio 2,0L doch EFI......eneste som er galt med den er at :

speedometre fungerer ikke.

bensintanken lekker over 15L(altså fyller du på 16L så blir det fort 15, men ikke under det.

motoren har gått 127000, men den lager mye ulyder og bruker mer vann enn bensin(noen som har erfaring med det??)

Det jeg lurer på er ca pris på reparering av dette, og kanskje noen tips.

Tja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedometer er kanskje så lett som dårlig kontakt, sikring, ledning som har hoppa av, men kan og være defelt ledniningsnett(verste), instrumentet eller giveren på girkassa.

Bensintanken er sannsynligvis ett hull, sannsynligvis rustskade, skift tank, evt. en sprekk eller no som kan loddes.

Disse to er å regne som bagateller, motorproblemet tror jeg er topp/topppakning, og kanskje registerkjede, vurder byttemotor, evt ta opp motro(toppen) og se hva skadene er.

Pris spørs hvor du handler og hva du gjør sjøl.

om du ikke gjør det sjøl så reis på ett verksted å spør, omdu fikser det sjøl, sjekk priser på huggeri på tank, lån ett instrument og prøv når det gjelder speedo, sjekk føleren i kassa; skift og se om de blir bedre.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedometer er kanskje så lett som dårlig kontakt, sikring, ledning som har hoppa av, men kan og være defelt ledniningsnett(verste), instrumentet eller giveren på girkassa.

Bensintanken er sannsynligvis ett hull, sannsynligvis rustskade, skift tank, evt. en sprekk eller no som kan loddes.

Disse to er å regne som bagateller, motorproblemet tror jeg er topp/topppakning, og kanskje registerkjede, vurder byttemotor, evt ta opp motro(toppen) og se hva skadene er.

Pris spørs hvor du handler og hva du gjør sjøl.

om du ikke gjør det sjøl så reis på ett verksted å spør, omdu fikser det sjøl, sjekk priser på huggeri på tank, lån ett instrument og prøv når det gjelder speedo, sjekk føleren i kassa; skift og se om de blir bedre.

takk for svaret....kommer nok til å fikse tank og speedometer selv, men jeg tenkte å ta den innom et verksted med motoren, hvis det ikke blir altfor dyrt.

fant foresten ut pris på speedometer og tank..lå på rundt 5-600kr for tanken , og det samme omtrent for speedoen.

Det er en feil til som jeg glemte å fortelle om i sta...hvis du slår på kup'evifta så går den , men det kommer ikke luft ut av dysene....hÆ!!!!!!!!!

Tja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider