Gå til innhold

shortskift

Ranger emnet


volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

jeg forlenga med et par å 20mm.. helt perfekt.. å det med at det blir ekkelt å gire når man har det travelt..? jeg synes hvertfall bare det var kos! men om kassa lkte det like godt er et anet spørsmål.. bomgirte kun 1 eller 2 ganger, og før skjedde det oftere, da klutsjen ofte er på vei t før en får tid til å legge den HEEEEEELT i gir, når går den jo mye raskere i "hakk", så spør du meg er alt fryd å gammern.. men vil anbefale å ikke ta mer enn 20-25mm, sålenge du ikke gir fn om du kansje må bytte kasse plutselig, det går utover synken.. men bare å lage! men pass på at du kapper så beint som mulig på akselen, og at når du sveiser på forlenger'n, at du trffer sånn at akselen fortsetter i lik vinkel som orginalt, ellers ender du opp med ei girstang som står skivt inne i kupeen.. ikke noe problem, å det meste forklarer seg når du åpner opp og har det forran deg.. men om du lurer på noe annet send meg en pm så kan jeg forklare nermere om ønskelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke hvor lang vandring du har på stikka som bestemmer hvor kjapt du girer, stopper seg vel selv på ei 46 det... Snakker en om ettermarkedskasser kan det jo bli ei anna tone igjen...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. det hjelper ikke å gire raskere enn girkassen uansett. (lucky luke)

 

2. du få også kun kortera vandring mellom 1. og 2. , 3. og 4.

 

blir like langt fra revers til 5. gir som før.. og da står ingen av avtandene i forrhold til hverandre.. teit!

 

hørt om overdriveheyyou ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mindre bevegelse oppe gir mer bevegelse nede med denne ombygginga , og da bruker du kortere tid å bevege den distansen oppe = kjappere giring, + mindre sjans for å ver for kjapp med clutch i forhold til gir. sånn ca...

Skjønner jo det jeg også, men dem hønngamle 46 kasse orker ikke kjappe girringer uanset... Om jeg varver 5000 og girrer kjapt så er det jo sånn att det akkurat butter før jeg får den i gir igjen..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår