volvo240gl_1986 Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 noen som har prøvd å lage shortskift på 240? bilder? og hvordan ble det? er det ikke bare og forlenger nederste delen ca 1cm? takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 hør med b230ft på 700 forumet!!!! Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 jepp har mekka det på min... fungerte fint det la inn 15mm jeg... går mere også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Desto mere desto kortere skifting? Nederste delen? Forklar! Blir dette godkjent? Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 mer man legger på hvor kortere blir den ja men ikke overdriv... kappa den rett over kula og la inn 1.5cm lang stang og sveisa det sammen. om det blir godkjent... tror vell at biltilsynet gir blanke faen hvor kort giringa er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 tenker jeg tar ca 10 til 12mm da... takker for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Det blir jo bare mer upresist å gire med, ekkelt om en har litt hastverk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Volvo240RSport her på forumet (rød med FT og compomotive felger), han forlegte den med nesten 3 cm tror jeg. Vi målte girlengda på min i forhold til hans (3. til 4. gir), og da hadde han 6 cm kortere tror jeg.. Var vertfrall helt ekstrem forskjell. Den bilen har shortshift med stor SHORT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 jeg forlenga med et par å 20mm.. helt perfekt.. å det med at det blir ekkelt å gire når man har det travelt..? jeg synes hvertfall bare det var kos! men om kassa lkte det like godt er et anet spørsmål.. bomgirte kun 1 eller 2 ganger, og før skjedde det oftere, da klutsjen ofte er på vei t før en får tid til å legge den HEEEEEELT i gir, når går den jo mye raskere i "hakk", så spør du meg er alt fryd å gammern.. men vil anbefale å ikke ta mer enn 20-25mm, sålenge du ikke gir fn om du kansje må bytte kasse plutselig, det går utover synken.. men bare å lage! men pass på at du kapper så beint som mulig på akselen, og at når du sveiser på forlenger'n, at du trffer sånn at akselen fortsetter i lik vinkel som orginalt, ellers ender du opp med ei girstang som står skivt inne i kupeen.. ikke noe problem, å det meste forklarer seg når du åpner opp og har det forran deg.. men om du lurer på noe annet send meg en pm så kan jeg forklare nermere om ønskelig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Vil bare rette litt på Larsen Racing, girstanga mi er forlenget med ca 20mm, ikke 30mm. Men det ble helt sykt mye bedre å gire. Som B230ft sa, du girer mye kjappere. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Det er vel ikke hvor lang vandring du har på stikka som bestemmer hvor kjapt du girer, stopper seg vel selv på ei 46 det... Snakker en om ettermarkedskasser kan det jo bli ei anna tone igjen... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 mindre bevegelse oppe gir mer bevegelse nede med denne ombygginga , og da bruker du kortere tid å bevege den distansen oppe = kjappere giring, + mindre sjans for å ver for kjapp med clutch i forhold til gir. sånn ca... Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 1. det hjelper ikke å gire raskere enn girkassen uansett. (lucky luke) 2. du få også kun kortera vandring mellom 1. og 2. , 3. og 4. blir like langt fra revers til 5. gir som før.. og da står ingen av avtandene i forrhold til hverandre.. teit! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 1. det hjelper ikke å gire raskere enn girkassen uansett. (lucky luke) 2. du få også kun kortera vandring mellom 1. og 2. , 3. og 4. blir like langt fra revers til 5. gir som før.. og da står ingen av avtandene i forrhold til hverandre.. teit! hørt om overdriveheyyou ? Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 mindre bevegelse oppe gir mer bevegelse nede med denne ombygginga , og da bruker du kortere tid å bevege den distansen oppe = kjappere giring, + mindre sjans for å ver for kjapp med clutch i forhold til gir. sånn ca... Skjønner jo det jeg også, men dem hønngamle 46 kasse orker ikke kjappe girringer uanset... Om jeg varver 5000 og girrer kjapt så er det jo sånn att det akkurat butter før jeg får den i gir igjen.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.