Gå til innhold

Lappen røyk. Hva nå?

Ranger emnet

MazdaPowah

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå tror jeg du missforsto meg kraftig. Hadde ingenting med at jeg kjører lastebil å gjøre. Det jeg skulle frem til er at jeg får mere bot for å kjøre i 20km/t for mye en det jeg gjør for å gå forbi deg på gata og plutselig slår deg ned og grisebanker møkka ut av deg helt uten grund. Og det synes jeg er feil. At jeg følger trafikken skal IKKE straffes hardere en for eks. blind vold. Synes hele bøte systemet i norge er helt på tryne.

Javel? TØV!

86km/t i 60 sone koster noen lapper og inntil 6 måneder uten lappen. Big deal-er du tøff nok til å kjøre for fort er du tøff nok til å sykle eller ta bussen.

Uprovosert vold straffes med fengsel (stort sett altid ubetinget), erstatningsansvar for direkte og indirekte skader, inntektstap og oppreisning. Du ender opp med et rulleblad som hindrer deg i å velge diverse yrker, ikke engang tøff fyr i døra på puben kan du jobbe som. Og du vil sannsynligvis bli betraktet som en idiot av de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? TØV!

86km/t i 60 sone koster noen lapper og inntil 6 måneder uten lappen. Big deal-er du tøff nok til å kjøre for fort er du tøff nok til å sykle eller ta bussen.

Uprovosert vold straffes med fengsel (stort sett altid ubetinget), erstatningsansvar for direkte og indirekte skader, inntektstap og oppreisning. Du ender opp med et rulleblad som hindrer deg i å velge diverse yrker, ikke engang tøff fyr i døra på puben kan du jobbe som. Og du vil sannsynligvis bli betraktet som en idiot av de fleste.

Dummeste jeg har hørt. Hvis jeg gir deg 2 blå øyer å du anmelder meg KAN jeg få 2500 i bot. Hvis jeg ligger i 100 i en 100 sone med bilen min som jeg i praksis ikke kan kjøre fortere en 80 i får jeg (tror det er) 3700 i bot. Nå snakket jeg om blind vold og ikke lemlestelse med tapt arbeidsfortjeneste og det du snakker om.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å gå forbi deg på gata og plutselig slår deg ned og grisebanker møkka ut av deg helt uten grund.

Dette var din påstand, litt mer en 2 blå øyne kanskje? Har du forresten noen anelse om hva som menes med blind vold?

At du blir ilagt et forenklet forelegg eller bot fordi du ikke er villig til å ta konsekvensen av at du har kjøpt den bilen du har kjøpt ser jeg ingen problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du kjører 84 (dvs ca 90 på speedometeret) I ei 50 sone så synes JEG at du fortjener 9000 i bot + å miste lappen asså..

ei 50 eller 60 sone ligger ikke i midten av no-where... skal dere kjøre fort.. så gjør det i 80 sona eller noe sånt..

Hvis det var meg du siktet til så skal det nevnes at spedoen funker ikke:p

Dette hadde polti målt i akslerasjonen opp til 80sone(ja, jeg kjørte fortere enn 80 etter 80sonen:P). Plassen det er snakk om heter sviland(ute på landet), er ikke noe serlig begygd, og dette var på vei UT av den lille begyggelsen som er. Den aktuelle plassen er også oversiktlig og det var i 8tiden på kvelden.

Skal også nevnes at pol10 som stoppet meg faktisk var hyggelige, slapp å betale for radarvarsler:) Og de kunne tatt meg i mye høyere fart(da i 80 sone..) hvis de bare hadde fått måling.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var meg du siktet til så skal det nevnes at spedoen funker ikke:p

Dette hadde polti målt i akslerasjonen opp til 80sone(ja, jeg kjørte fortere enn 80 etter 80sonen:P). Plassen det er snakk om heter sviland(ute på landet), er ikke noe serlig begygd, og dette var på vei UT av den lille begyggelsen som er. Den aktuelle plassen er også oversiktlig og det var i 8tiden på kvelden.

Skal også nevnes at pol10 som stoppet meg faktisk var hyggelige, slapp å betale for radarvarsler:) Og de kunne tatt meg i mye høyere fart(da i 80 sone..) hvis de bare hadde fått måling.

Jeg tenkte ikke spesielt på deg. men dem som kjører fort i 50 og 60 sonene genrelt ;) Tallene dine var bare nærmest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke spesielt på deg. men dem som kjører fort i 50 og 60 sonene genrelt ;) Tallene dine var bare nærmest!

Det du sier om 60 sone er nesten bare tull.. i dette fordømte møkkalandet har vi så utrolig lave fartsgrenser noen steder!!! Det varierer fra sted til sted, og ikke uttal deg før du har vært på veien vedkommende har kjørt på ;)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra lokalavisa oppi dal`n hvor du mista lappen...!

"17 mistet lappen siden torsdag

En patrulje fra UP som også kjørte rv. 3 søndag måtte frata to personer førerkortet. I 90 sone ble de målt til 126 og 127 km/t. - Vanvittig kjøring sier politiet til ostlendingen.no. Søndag fikk tilsammen 38 personer forenklede forelegg. Dermed har 17 sjåfører mistet førerkortet på riksvei 3 siden torsdag, og 187 personer har fått forenklet forelegg."

Regner med at du ble stoppa på/ved RV3... Å bryte fartsgrensa i 60-sonene på de strekningen mellom Elverum - Hanestad i Østerdalen langs RV3 er så og si å be om å få bot eller å mista lappen...! Politiet er ute så og si hele tiden fra torsdags ettermiddag til søndag kveld, med både sivilbiler og jevnlige laserkontroller, det er nesten ikke til å unngå... kjører der hver fredag og søndag, og ser nesten alltid en sivilbil eller kanskje en kontroll, spesielt i 60 sonene rett etter Elverum, rett før Rena (Åsta) og i 60 sonene rett før Koppang... Er nesten ikke til å unngå!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det up folka nevnte at jeg kunne regne med... men får endel svar til onsdag... kompis fikk f.eks 8 mnd uten ved 93km/t i 60 sone...

Då har han gjort noe "skjerpende", eg fikk 7 mnd for 98 i 60, trodde det var formildende på et vis at eg er avhengig av lappen ,men det var mer skjerpende enn formildende fikk eg beskjed om (pga en dom mot en taxisjåfør fra mai 2005).. Har snakket med en del på ekte og på nettet, og 7 mnd for 98 og 99 er gjengangeren.. Så her har det mest sannsynlig vært noe ekstra inni bildet, kanskje tidligere kjøring eller mistanke om tidligere.. Kjenner til en annen som fikk ekstra straff og pga "tidligere forhold"..

Angående oppkjøring på nytt: Eg fikk som nevnt 7 mnd uten lappen, men eg må IKKJE kjøre opp på nytt. Eg var ferdig med prøveperioden.. Er du i prøveperioden får du ny oppkjøring hvis du får mer enn 6 mnd, sto det i forelegget mitt. Men eg har snakket med en fyr på førerkortkontoret hos politiet i Bergen, han sa at det var vanlig å måtte kjøre opp men at det var mulig for jurist å droppe det. Sendte og brev til juristen som skrev ut forelegget, han mente at det ikkje var vanlig å måtte kjøre opp.. Kanskje eg bare var heldig med juristen? ;) Ikkje at eg ikkje hadde klart en ny oppkjøring, føler meg rimelig sikker på det, men ventetider tar knekken på de fleste..

Angående 60-soner: Den 60-sonen eg kjørte i må bare prøves.. Den er helt forferdelig.. Satt på med lastebilen eg pleide å kjøre for en uke siden, på samme strekket.. Føreren satt cruisecontrolen på 60, føltes som 30 bortover der.. En kompis kjøpte leilighet der rett etter at eg ble tatt, han kommer til å slite med å holde igjen der hver dag ;) Veien er dimensjonert for mer, tipper 80, men det har gjerne vært noen ulykker der, evt. så er det pga mye trafikk i rushtidene og en del gater langs hovedveien.. Men, eg ble tatt midt på natten, og det var 2 andre biler der, en som kjørte fortere enn meg, og sivilen.. Så han som kjørte fortere enn meg skylder meg en tjeneste føler eg.. Viste seg å være typisk kontrollsted og, selvsagt, folk er som fisk i tønne der, alt for lett å gli bortover i 10-20 over grensen.. Snakker om strekket Hordvik-Haukås forresten..

Er enig med deg i det axxept. Skal man kjøre gris gjør man det på veier med LITE trafikk, og som man kjenner greit. Helst oversiktlige også

Det er eg veldig enig i, men det hjalp ikkje et sekund når eg ble tatt.. Oversiktig, bein, nesten ingen trafikk, tørre veier, greit med måneskinn om natten.. Skal du være sikker må du kjøre i grensen..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var din påstand, litt mer en 2 blå øyne kanskje? Har du forresten noen anelse om hva som menes med blind vold?

At du blir ilagt et forenklet forelegg eller bot fordi du ikke er villig til å ta konsekvensen av at du har kjøpt den bilen du har kjøpt ser jeg ingen problemer med.

har blitt utsatt for grov blind vold! endte med 2 knekte ribben, knekt kjeve og 3 løse tenner(satt igjen i kinnet på andre siden!!)

Vedkommende som gjorde dette(var 3 stk) ble anmeldt. Tiden gikk og jeg fikk telefon fra lensmannen. Det var avsatt til rettsak. Jeg skulle komme inn og vitne, noe jeg aldri rakk, da de hadde bedt dommeren om unskyldning og det liksom var godt nok. Så dem aldri den dagen!!! Etter 1 uke fikk jeg igjen brev fra politiet om at saken var "closed" siden dem hadde bedt dommeren om unskyldning, og det var godt nok. Han ene var 17 og fikk forøvrig 2000,- i saksomkostninger(bot)

Jeg var sykemeldt og borte fra jobb og skule i 3 uker. Fikk ikke et jævla rødt øre(søkte om oppreisning) og heller ikke hørt noe om det. ikke fått avslag eller noe!

"bulket" førstebilen jeg hadde. En sierra. Bulket i en annen bil. min bil ble skjev i nebbet grunnet bærende rust på rammevanger(noe jeg ikke hadde fått beskjed om på eu kontroll 4 mnd tidligere). Der var det 2 mnd uten lapp og 6000 i bot. ingen kom til skade eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det up folka nevnte at jeg kunne regne med... men får endel svar til onsdag... kompis fikk f.eks 8 mnd uten ved 93km/t i 60 sone...

Venter spent!! Hvordan gikk det????????? Helt rævva?? håpet å se litt nærmere på bilen din evt på rudskogentreffet nå i juli,men da må du vel ha sjåfør :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider