Gå til innhold

BMW 325 eller Eclipse?

Ranger emnet

Alieu

Anbefalte innlegg

Help me!!

Hva skal jeg kjøpe??

BMW 325(e36) eller Eclipse?

Hvem er best når det gjelder kjøre egenskaper, trimming osv?

skal bruke ca 200000kr på bilen

Hvor for man tak i styling til Eclipse?

Hvis det er noen som har tips til noen andre feite biler i den prisklassen, så kom gjerne med det!!

03 Focus RS

x Corsa GSI

x Ducati 748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hva jeg synes om BMW og Eclipse generelt, så ville jeg valgt Eclipse, uten til.

Men til rundt 200 000 kroner kan du få mye fine biler. Jeg tok et kjapt søk og fant noen som kanskje er av interesse? (Mye Audi ligger i denne prisklassen)

Subaru Impreza GT turbo

Audi S2 TQ

Audi A4 1.8 TQ

Audi A3 1.8 TQ

Nissan 300ZX TwinTurbo

Lotus Espirit Turbo

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn å se hva jeg har skrevet på:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=12200

Gidder ikke å mase frem å tilbake dra å prøv en eclipse.......så en bmw..(kjøpt deg 328 ikke 325) da finner du oxo fort ut av deg Maken til dritt bil (eclipse) skal du lete lenge etter!!!!!!!!!!!!

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Shitsubishi Eclipse som leiebil i Usa når jeg var der for et par uker siden.Største drittbil jeg noen gang har ratta........var en 2,4 liter 16v motor i den.Trodde det var en 1,8 90 hk motor eller noe slikt,turtalls-sperra slo inn på 6250 omdr.............USJ!!!

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

Med tanke på hva jeg synes om BMW og Eclipse generelt, så ville jeg valgt Eclipse, uten til.

Men til rundt 200 000 kroner kan du få mye fine biler. Jeg tok et kjapt søk og fant noen som kanskje er av interesse? (Mye Audi ligger i denne prisklassen)

Subaru Impreza GT turbo

Audi S2 TQ

Audi A4 1.8 TQ

Audi A3 1.8 TQ

Nissan 300ZX TwinTurbo

Lotus Espirit Turbo

Mange bra biler du kom opp med der ja:) Har vært inne på tanken når det gjelder Impreza gt(sedan) og Audi S2

Det er så sinsykt vanskelig å velge:(

03 Focus RS

x Corsa GSI

x Ducati 748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i en tideligere post her på forumet, at Eclipsen er en såkaldt "All show, no go" bil... Og at den absolutt ikke var god og kjøre.. Laget for en målgruppe, og det er amerikanere..

Det har jeg hørt...

325 er jo ikke så pen som eclipsen, men er jo en grombil da som faktisk er godbil og kjøre og :)

Andre biler som er ganke rå i den prisklassen (+ litt kanskje) er jo Volvo 850 T5-R da.. Ganske rå, 250 hk orginalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Alieu

Help me!!

Hva skal jeg kjøpe??

BMW 325(e36) eller Eclipse?

Hvem er best når det gjelder kjøre egenskaper, trimming osv?

skal bruke ca 200000kr på bilen

Hvor for man tak i styling til Eclipse?

Hvis det er noen som har tips til noen andre feite biler i den prisklassen, så kom gjerne med det!!

mitt pis er vell egentlig og gå inn på f.eks autodb.no / mobile.de og søke i den prisklassen du ønsker + alle de andre valgene.

Så tar du deg heller et par timer og ser om du kommer over et røverkjøp, uansett merke.

Men BMWer er fine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar deg skuffelsen.. Glem eclipsen.. Den kan ikke engang sammenliknes med en 316 compact.. Værre møkkabil enn eclipsen må du lete lenge etter.. BTW eclipse er ikke en japse, det er am-car.. Bygget og konstruert i USA(som forøvrig er umulig å glemme når man setter seg inn i den).. N/A eclipsen har forøvrig motor fra en dodge neon..

Når det gjelder forskjellen på 325 og 328 er 328 merkbart sprekere, riktig nok er det hentet ut like mange hester i dem, men bunndraget er vesentlig forskjellig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 1302

Spar deg skuffelsen.. Glem eclipsen.. Den kan ikke engang sammenliknes med en 316 compact.. Værre møkkabil enn eclipsen må du lete lenge etter.. BTW eclipse er ikke en japse, det er am-car.. Bygget og konstruert i USA(som forøvrig er umulig å glemme når man setter seg inn i den).. N/A eclipsen har forøvrig motor fra en dodge neon..

Når det gjelder forskjellen på 325 og 328 er 328 merkbart sprekere, riktig nok er det hentet ut like mange hester i dem, men bunndraget er vesentlig forskjellig..

Eclipse 4x4 turbo er da laget på samme oppsett som Lancer EVO 1,2,3 og har temlig gode kjøre egenskaper såvidt jeg vet.

BMW er å blir Kebabtralle.

Hva med Nissan 200sx s14 ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eclipse 4x4 turbo er da laget på samme oppsett som Lancer EVO 1,2,3 og har temlig gode kjøre egenskaper såvidt jeg vet.

Som jeg skrev er det N/A eclipsen som har dodge neon motor(150 hk), og ALLE eclipser er produsert i USA. At de har brukt noen av de samme komponentene i eclispen og EVON trenger ikke nødvendigvis å bety at det blir en bra bil for det.. En boble blir aldri en porsche selv om man bytter motor og gear.. når det gjelder eclipse 4x4, kan jeg ikke uttale meg om kjøre egenskapene, siden jeg bare har kjørt N/A(1996) og turboeclipsen(2000) uten 4x4. Men hvis det ikke er snakk om to helt forskjellige biler, er det laaaaaaaangt igjen før det begynner å engang nærme seg kjøreegenskaper, finish, luksus, følelse, presisjon og opplevelse som finnes i en middels ihjelkjørt bmw fra tidlig 70-tall..

Sorry.. Men jeg syntes også Eclipsen var genial til jeg prøvde den selv.. Det er bare å innse, genialt tøfft design utvendig men fullstendig ubrukelig bil, til annet enn å parkere utenfor ikea på treff(vel å merke hvis man klarer å sote rutene såpass at ingen ser inn i bilen) Det er og bir en elendig dårlig bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider