Morgis Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Søkt og leitet lenge nå på disse delene men finner ikke konkret det jeg vil vite så da spør jeg etter deres erfaring. Skal nå handle meg eksosanlegg til 264a. Må modifiseres litt men er det da en fordel å kjøpe anlegg til Turbo motor? Ser ut til å ha en bedre passform mht grenrørene mine. Isåfall må jeg ha 2stk av det røret som går ut fra turbo. Er noe slikt jeg har tenkt å sette sammen potten. da originalpotten ser slik ut: Er det da noen som har støyverdiene til simons 2,5 anlegget? JTs 3" anlegg med 2 lyddempere er oppgitt til 84db. Er dette et anlegg som leveres med godkjenningspapirer? Hvordan er passformen på de forskjellige anleggene og kvaliteten. Håper på solide svar og evnt bilder av de forskjellige delene av eksosanelgget. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 eneste eg vett : 1000000 ganger finere lyd med JT , simonz syns eg har en styggere lyd. Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 og simons anleggene har en tendens til å ruste fort, i motsetning til JT sitt eksosanlegg... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Har en JT 3" downpipe til deg viss du er intresert.. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Jeg hadde simons på gamle turbon.. det satt på i to år og det rusta noe så innest inne i helvette, etter to år så var det så tvers igjennomrusta att det så ut som det var blitt skyti på me hagle... Handl for guds skyld JT... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Skremmende.. Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Har en JT 3" downpipe til deg viss du er intresert.. sender du meg en mail tormorgan@gmail.com Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 som de sier ovenfor.. spy på simmons.. pedersens racing har sluttet å forhandle simmons, kjører bare JT de nå.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 som de sier ovenfor.. spy på simmons.. pedersens racing har sluttet å forhandle simmons, kjører bare JT de nå.. Det der er strengt tatt ikke helt rett. Han hadde dem i alle fall for noen uker siden, da jeg var i kontakt med ham. Ang. rust, så er det en del faktorer som spiller inn. På min 945, som gikk mye på småkjøring rustet eksosen vekk på 2 1/2 år. Volvo originalanlegg, montert av merkeverksted. Sier ikke at Simonsanlegg er verdens beste, men det er vel ikke JT heller :) Har montert 2,5" Simons "top quality" anlegg på den nå. Suveren passform. Hvor lenge det varer derimot, får vi komme tilbake til om noen år :P Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 ALT som ikke er rustfritt(Ref, syrefast, galvansiert, etz) vil uanz ruste, spørsmålet er bare når. Ryktene skal ha det til at Simons og JT er akkurat det samme, bare JT "Superflow" kjører 3" som standard, og simons "Sportsystems" er 2,5". simons har dårlig lyd..heh..tror noen skulle hørt på børsa mi først, før de uttaler seg sååå mye om det :D sier bare en ting; Jetmotor ;) (dønn seriøst!) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 pedersen racing har simons enda. fikk mail fra dem i går. :) Men dabutcher; du nevnte i en anna post at simons hadde mer "bass" lyd. Hva mener du med det? Dyp brommelyd? Er også blitt veldig keen på å legge 2 eksosanlegg bakover siden det er V motor. Men koster sjorta det da :( Hvis jeg hadde gjort det hadde jeg droppet lyddemperen bakerst og bare hatt en på hver side foran bakakslingen. Tror det hadde vært enklest. Men får se hva det blir til. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 skrik hvis noen har en 3'' bakre lyd demper de vil kvitte seg med da! siden jeg mangler dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 eneste eg vett : 1000000 ganger finere lyd med JT , simonz syns eg har en styggere lyd. Vil jo ikke akkurat kalle "Simons"-lyden "stygg", men det er kanskje litt mer "original" og stille enn JT. Hva angår rust er jeg helt enig det som skrives om Simons. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Må betale 1800,- for simons effektanlegg her i Tromsø. Fra katalysatoren og helt bak. Det passer meg helt fint hvis det holder i 2 år. Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 samtidig fjerner du katten! :P Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg