Gå til innhold

Simons 2,5" vs JT sf 3"

Ranger emnet

Morgis

Anbefalte innlegg

Søkt og leitet lenge nå på disse delene men finner ikke konkret det jeg vil vite så da spør jeg etter deres erfaring.

Skal nå handle meg eksosanlegg til 264a. Må modifiseres litt men er det da en fordel å kjøpe anlegg til Turbo motor?

Ser ut til å ha en bedre passform mht grenrørene mine.

Isåfall må jeg ha 2stk av det røret som går ut fra turbo.

jt240_2.jpg

Er noe slikt jeg har tenkt å sette sammen potten.

Modfisert.gif

da originalpotten ser slik ut:

Original.gif

Er det da noen som har støyverdiene til simons 2,5 anlegget?

JTs 3" anlegg med 2 lyddempere er oppgitt til 84db.

Er dette et anlegg som leveres med godkjenningspapirer?

Hvordan er passformen på de forskjellige anleggene og kvaliteten.

Håper på solide svar og evnt bilder av de forskjellige delene av eksosanelgget.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde simons på gamle turbon.. det satt på i to år og det rusta noe så innest inne i helvette, etter to år så var det så tvers igjennomrusta att det så ut som det var blitt skyti på me hagle...

Handl for guds skyld JT...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som de sier ovenfor.. spy på simmons..

pedersens racing har sluttet å forhandle simmons, kjører bare JT de nå..

Det der er strengt tatt ikke helt rett.

Han hadde dem i alle fall for noen uker siden, da jeg var i kontakt med ham.

Ang. rust, så er det en del faktorer som spiller inn. På min 945, som gikk mye på småkjøring rustet eksosen vekk på 2 1/2 år. Volvo originalanlegg, montert av merkeverksted.

Sier ikke at Simonsanlegg er verdens beste, men det er vel ikke JT heller :)

Har montert 2,5" Simons "top quality" anlegg på den nå. Suveren passform. Hvor lenge det varer derimot, får vi komme tilbake til om noen år :P

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALT som ikke er rustfritt(Ref, syrefast, galvansiert, etz) vil uanz ruste, spørsmålet er bare når. Ryktene skal ha det til at Simons og JT er akkurat det samme, bare JT "Superflow" kjører 3" som standard, og simons "Sportsystems" er 2,5".

simons har dårlig lyd..heh..tror noen skulle hørt på børsa mi først, før de uttaler seg sååå mye om det :D sier bare en ting; Jetmotor ;) (dønn seriøst!)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pedersen racing har simons enda. fikk mail fra dem i går. :)

Men dabutcher; du nevnte i en anna post at simons hadde mer "bass" lyd. Hva mener du med det? Dyp brommelyd?

Er også blitt veldig keen på å legge 2 eksosanlegg bakover siden det er V motor.

Men koster sjorta det da :(

Hvis jeg hadde gjort det hadde jeg droppet lyddemperen bakerst og bare hatt en på hver side foran bakakslingen. Tror det hadde vært enklest.

Men får se hva det blir til.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste eg vett : 1000000 ganger finere lyd med JT , simonz syns eg har en styggere lyd.

Vil jo ikke akkurat kalle "Simons"-lyden "stygg", men det er kanskje litt mer "original" og stille enn JT.

Hva angår rust er jeg helt enig det som skrives om Simons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider