Gå til innhold

Simons 2,5" vs JT sf 3"

Ranger emnet

Morgis

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

prøvde 2,5simons på bilen min først, også prøvde jeg 3"jt. jeg syns nå ikke lyden kan sammenlignes i det hele tatt. brummer mer i jt, men klart det er 3tom og med en potte. syns ikke det er no overdreven lyd i det heller.. og fra turbo og bakover er det fortsatt like fint å se på :)

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er 3 tom uten noe lyddemper da? turbon demper jo en del..

Kjører med rakt 3" nå, uten noe potte :cool: Et gammelt racing-anlegg.

Turboen demper litt, men bråker likevel sinnsykt = ubrukelig på gata/ trafikken:assman

Venter på 3" JT-potte som er bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1, så slipper du den stygge potta på tvers over der.

http://www.vangbo.no <- mye deler der også

Ja hadde vært greit å slippe den, men ulempen er da at med 2 seperate rør så blir det så skranglete. med den store bak så vil den stive av og holde anlegget mer på plass..

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du VIL ha en crossover mellom rørene så nærme motoren som mulig for å utjevne eksoslyden. Dette vil gi lavere lyd og lavere frekvenspå lyden

Vurderte den, men holder om jeg isåfall hadde brukt 2" rør mellom eksosanlegget?

Akkurat det å legge et 3" på tvers under bilen høres ikke lurt ut.

Edit: Mulig det var fler fordeler med dette.

Dette vil i tillegg også stive av eksosanelggene. Så hvis jeg da legger denne crossoveren og bruker lydpotten på bilde nr. 2 så bør det bli bra.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider