R_Style Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Monterte simons effekt anlegg på den siste 240`n j hadde, og det rusta som bare det i løpet av 1 år, ble skikkelig frønsete og jævelig...! Nå har JT eksosen sitti på 940`n i et år snart, og den som finner rust på selve eksosen der, den er god! JT kan ikke sammenlignes mot simons sitt anlegg, simons er minst holdbart over tid...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Monterte simons effekt anlegg på den siste 240`n j hadde, og det rusta som bare det i løpet av 1 år, ble skikkelig frønsete og jævelig...! Nå har JT eksosen sitti på 940`n i et år snart, og den som finner rust på selve eksosen der, den er god!JT kan ikke sammenlignes mot simons sitt anlegg, simons er minst holdbart over tid...! Ja, jeg likte ikke lyden i Simmons.. Fikk ingen rust på simmons potten jeg kjørte på, da den var lakket sort.. Eller, iallefall ingen rust jeg merket da. Jeg fikk sykt med bass-lyd (lavfrekvent), som gjør at lyden forplanter seg i bilen. Man ble helt ør i hodet av å kjøre langturer. Da vra fremre del original 240 eksos, 60cm lang potte bak. Det var nesten bedre å kjøre uten bakpotte.. ps. det var som sagt med b19a. jeg kjørte aldri jt på 4cyl, men jeg har jt n/a (2 potter) på 6cyl nå og det er en helt annen verden! (kjører uten cat og custom collector). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Jeg har Simons 2.5" og ble rett og slett skuffet over lyden. Men bør man også bytte selve grenrøret? Eller får man litt grommere lyd om man tar bort den først lyddemperen og bare har et rør i stedet? Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Vil du ha mere lyd? Hvordan er lyden i forhold til originale? Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Vil du ha mere lyd? Hvordan er lyden i forhold til originale? Kunne ikke høre noe særlig forskjell. Men merker at den er litt mer høyfrekvent fra 3000 rpm og oppover. Eneste som er digg med det er at det lager en liten "poppoff" lyd hvis jeg drar den opp til 6000 rpm på 1. og 2. gir. Dette skjer selvfølgelig ytterst skjelden... Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 Var inne på ei internett side, ei norsk side hvor man kunne sette sammen eksosanlegget. Det var altså 3". Ble veldig rimelig også. Man kjøpte altså deler i forskjellige fasonger. Noen som har aning på hvilken side dette var? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 nei men si ifra , trenger lyd demper til 3'' Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 nei men si ifra , trenger lyd demper til 3'' Var torshov som solgte dette :) Her er katalog http://www.torshovbil.no/katalog/2006/torshov_katalog_061.pdf Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 3" JT eksos, den passerer bakakslingen på undersiden? Må ha ny eksos nå, orker ikke mer midifiseringer på mitt custom. JT er veldig overpriset syntes jeg, men syntes det høres overdrevent ut at simons ruster så fort. Jeg ønsker et eksosanlegg med dyp lyd. Ikke noe skrikelyd ved gasspådrag. Vil ha mørk lyd gjennom registeret slik Walker anlegget presterte, men gjerne mer av den dype lyden... føler 3" blir litt for stort. 2,5 er det jeg satser på. Er en helt anna lyd i 6er motoren enn 4 så da er det nok litt vanskelig å grave etter erfaringer, men la oss nå si en 230 motor uten turbo med simons og en original. Hva skiller i lydbildet? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Var passe grom lyd i min med 2.5" simons og b230e med kg003 kam.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 3" JT eksos, den passerer bakakslingen på undersiden? Må ha ny eksos nå, orker ikke mer midifiseringer på mitt custom. JT er veldig overpriset syntes jeg, men syntes det høres overdrevent ut at simons ruster så fort. Jeg ønsker et eksosanlegg med dyp lyd. Ikke noe skrikelyd ved gasspådrag. Vil ha mørk lyd gjennom registeret slik Walker anlegget presterte, men gjerne mer av den dype lyden... føler 3" blir litt for stort. 2,5 er det jeg satser på. Er en helt anna lyd i 6er motoren enn 4 så da er det nok litt vanskelig å grave etter erfaringer, men la oss nå si en 230 motor uten turbo med simons og en original. Hva skiller i lydbildet? Blir en mye "grøvere" lyd i forhold til orginal. På tomgang brommer det med tøff lyd, og under pådrag er det lett bromming,blandet med litt "blåselyd" men ellers ganske orginal lyd... anonymt og småtøfft;) Men alt avhenger jo om du kjøper ferdige kit eller bygger selv.... JEg kjøpte kit fra simons til min 740 med B230F-motor, og det er nå 1 år gammelt... jeg var fornøyd på F-motoren hvertfal, og det eneste som er rusta er klemmene, ellers er det helt fint enda hvertfal... så skal jeg anbefale deg en øørliten mod på simons, så er det å skifte til noen elokserte klemmer eller noe. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 flott. høres ut som en fulltreffer for meg. takk for gode svar :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 eneste som duger av eksos hvis du vil ha det lenge, er Ferrita! skrik hvis noen har en 3'' bakre lyd demper de vil kvitte seg med da! siden jeg mangler dette! 3" bakre til jt? det har jeg Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Ble temmelig grom lyd med Simons 2.5" hvis man sløyfer den bakre lyddemperen :) Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg