Gå til innhold

Simons 2,5" vs JT sf 3"

Ranger emnet


Morgis

Anbefalte innlegg

Monterte simons effekt anlegg på den siste 240`n j hadde, og det rusta som bare det i løpet av 1 år, ble skikkelig frønsete og jævelig...! Nå har JT eksosen sitti på 940`n i et år snart, og den som finner rust på selve eksosen der, den er god!

JT kan ikke sammenlignes mot simons sitt anlegg, simons er minst holdbart over tid...!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Monterte simons effekt anlegg på den siste 240`n j hadde, og det rusta som bare det i løpet av 1 år, ble skikkelig frønsete og jævelig...! Nå har JT eksosen sitti på 940`n i et år snart, og den som finner rust på selve eksosen der, den er god!

JT kan ikke sammenlignes mot simons sitt anlegg, simons er minst holdbart over tid...!

Ja, jeg likte ikke lyden i Simmons..

Fikk ingen rust på simmons potten jeg kjørte på, da den var lakket sort.. Eller, iallefall ingen rust jeg merket da.

 

Jeg fikk sykt med bass-lyd (lavfrekvent), som gjør at lyden forplanter seg i bilen. Man ble helt ør i hodet av å kjøre langturer.

 

Da vra fremre del original 240 eksos, 60cm lang potte bak. Det var nesten bedre å kjøre uten bakpotte..

 

ps. det var som sagt med b19a.

jeg kjørte aldri jt på 4cyl, men jeg har jt n/a (2 potter) på 6cyl nå og det er en helt annen verden! (kjører uten cat og custom collector).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha mere lyd? Hvordan er lyden i forhold til originale?

Kunne ikke høre noe særlig forskjell. Men merker at den er litt mer høyfrekvent fra 3000 rpm og oppover. Eneste som er digg med det er at det lager en liten "poppoff" lyd hvis jeg drar den opp til 6000 rpm på 1. og 2. gir. Dette skjer selvfølgelig ytterst skjelden...

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var inne på ei internett side, ei norsk side hvor man kunne sette sammen eksosanlegget. Det var altså 3".

 

Ble veldig rimelig også.

Man kjøpte altså deler i forskjellige fasonger.

 

Noen som har aning på hvilken side dette var?

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

3" JT eksos, den passerer bakakslingen på undersiden?

 

Må ha ny eksos nå, orker ikke mer midifiseringer på mitt custom.

 

JT er veldig overpriset syntes jeg, men syntes det høres overdrevent ut at simons ruster så fort.

 

Jeg ønsker et eksosanlegg med dyp lyd. Ikke noe skrikelyd ved gasspådrag.

Vil ha mørk lyd gjennom registeret slik Walker anlegget presterte, men gjerne mer av den dype lyden...

 

føler 3" blir litt for stort. 2,5 er det jeg satser på.

 

Er en helt anna lyd i 6er motoren enn 4 så da er det nok litt vanskelig å grave etter erfaringer, men la oss nå si en 230 motor uten turbo med simons og en original. Hva skiller i lydbildet?

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3" JT eksos, den passerer bakakslingen på undersiden?

 

Må ha ny eksos nå, orker ikke mer midifiseringer på mitt custom.

 

JT er veldig overpriset syntes jeg, men syntes det høres overdrevent ut at simons ruster så fort.

 

Jeg ønsker et eksosanlegg med dyp lyd. Ikke noe skrikelyd ved gasspådrag.

Vil ha mørk lyd gjennom registeret slik Walker anlegget presterte, men gjerne mer av den dype lyden...

 

føler 3" blir litt for stort. 2,5 er det jeg satser på.

 

Er en helt anna lyd i 6er motoren enn 4 så da er det nok litt vanskelig å grave etter erfaringer, men la oss nå si en 230 motor uten turbo med simons og en original. Hva skiller i lydbildet?

 

Blir en mye "grøvere" lyd i forhold til orginal. På tomgang brommer det med tøff lyd, og under pådrag er det lett bromming,blandet med litt "blåselyd" men ellers ganske orginal lyd... anonymt og småtøfft;) Men alt avhenger jo om du kjøper ferdige kit eller bygger selv....

 

JEg kjøpte kit fra simons til min 740 med B230F-motor, og det er nå 1 år gammelt... jeg var fornøyd på F-motoren hvertfal, og det eneste som er rusta er klemmene, ellers er det helt fint enda hvertfal... så skal jeg anbefale deg en øørliten mod på simons, så er det å skifte til noen elokserte klemmer eller noe.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår