sneakfreak Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Jeg har en N/A b230f motor i min 740 med JT3" fra manifolden og ut. Sløyfet katalysatoren og det ble en hefffftig lyd!! hvis jeg står i fri og gir bånn gass, slipper gassen, bånn gass igjen kommer det 25cm flammer ut potta og jeg kødder ikke. Brummer ganske bra over hele registeret, men over 2-2,5 vræler den ut som et helvette. Eneste bakdel er at jeg ikke får den godkjent som den er nå. Må sette inn en katalysator som også er fra JT. Anbefales!;) Siter Nå Passat G60 Syncro 93mod x KE70 83mod x 740GL 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 bumping av nok en gammel tråd. stå på :) Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Harry-råner FTW! ^_^ Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
testdriver Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Ja, jeg likte ikke lyden i Simmons..Fikk ingen rust på simmons potten jeg kjørte på, da den var lakket sort.. Eller, iallefall ingen rust jeg merket da. Jeg fikk sykt med bass-lyd (lavfrekvent), som gjør at lyden forplanter seg i bilen. Man ble helt ør i hodet av å kjøre langturer. Da vra fremre del original 240 eksos, 60cm lang potte bak. Det var nesten bedre å kjøre uten bakpotte.. ps. det var som sagt med b19a. jeg kjørte aldri jt på 4cyl, men jeg har jt n/a (2 potter) på 6cyl nå og det er en helt annen verden! (kjører uten cat og custom collector). Har litt lyst på 3" jt anlegg, hvordan tror du lyden blir på min 740 med b230et. Jeg tenker da på det "settet" med 2 lyddempere. Blir det slik stygg mørk basslyd på tomgang og lavere turtall med det, eller blir det forholdsvis stillegående? Er jo ikke noe særlig når man skal på lang tur, når man ligger å cruiser på 1500-2000 o/min å høre på en lavfrekvent basslyd hele tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 Jeg har ikke vært plaget med lyden inne i bilen. Har fk motor og 3" jt med én lyddemper. De i baksetet klager av og til, men foran er det ikke spesielt ille. Den originale turboen på et-motoren har vel et litt større eksoshus som følgelig ikke demper lyden like mye som org. turboen på fk-motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg