Gå til innhold

Tomgang og varmt vatn (BIL)

Ranger emnet


alexasa1

Anbefalte innlegg

Heyhey har prøvd og vaska isv`en ettersom bilen ligger på ca1500omdr. og hopper litt opp og ned. har vaska den med sprit, det hjelper vel ikkje?? e det noe anna som kan gjøre at bilen ligger på høgt turtal??

 

Nytt tema:

 

som dere sikkert har lest, har eg hatt problem med varm bil. sist veke bytta eg tempføleren i radiatoren, men dette virka ikkje.. vifta slår inn rett før 110 grader nå. det gjorde den ikkje før da. men den er fortsatt for varm. ville det hjelpe og bytte tempfølerane til tempviseren på displayet inne i bilen?? eller er det noko anna som eg må gjøre for at vifta skal starte før??

Har sett på noe av det som står her fra før om varm bil, men eg finne ikkje helt det eg lurer på, så dere får bare beklage vist eg masa for mye om samme tinga dere har skrevet 1000 ganger før.:) på førehand :thanks

Honda civic 1,5i 89mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk heller den andre tråden din neste gang. Som jeg skrev der, vil ikke skifte av instrument-temp. føler gi noen effekt på viften. Prøv skifte av termobryteren / termostaten.

 

Og hvis du fikk ut endel dritt fra ISVen, ble den nok rengjort godt nok. Hvis du ikke fikk ut noe spesielt med skitt, burde du prøve med forgasserrens. En annen ting høy tomgang kan være på grunn av, er tomgangsbryteren tror jeg? Kanskje noen andre har litt mer peil enn meg på akkurat dette temaet. Sjekk at alle vacumslanger er hele, og spesielt den svarte 1000mm lange slangen fra inntaksmanifolden til hjernen.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytte termobryteren som sitter i radiatoren. Har måtte byttet denne et par ganger selv. Da slo også viften in så sent at bilen allerede kokte, og "kokelampen" blinket nesten fra start.

 

Ellers så er den Blå tempføleren på vannrøret ut fra toppen often skyld i en del feil.

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

 

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

corradoboy: den termobryteren som sitter i radiatoren, kor sitter den? har bytta den tempføleren som sitter under batteriet ca. er de den?? kan eg få en god forklaring??:) og den blå du skreiv, er den der med føleren til viseren med displaye?? håper på en kjapp tilbakemelding:thanks

Honda civic 1,5i 89mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selbekk: eg vet ikkje om du vet detta. men vi prøver?. eg kan kjøre som sakt før, til eit kryss og trykke inn clutchen da kan den ligge på 1500 omdr. så kjøre eg 5 min og gjør det samme, da ligger den under 1000 omdr vet ikkje om detta har noe mer betydning for deg nå. ja så spretter den fra 900 til 1500 omdr. noen ganger, trur eg blir sprø, bilen blir jo 10 ganger fortare varm.:(

 

For og få den ned på tutal, må eg slure den ned. begynne å bli lei det og, slite påp clutchen.

Honda civic 1,5i 89mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår