Gå til innhold

Trenger en avansert headunit med Dsp/eventuellt aktivt filter

Ranger emnet

TrustNo1

Anbefalte innlegg

Som topic sier, noen som har forslag til en god spiller med dsp?

Jeg har følgende krav:

- minimum 3 RCA linjeutanger(helst 4-5 om det finnes)

- Trinnløs fasejustering på alle kanaler

- High- og Low-pass på alle utganger (50-3000hz)

- Fjernkontroll, både holdbar og rattmonterbar

- Eventuelle forslag til aktive delefilter som gjør samme nytten, men den skal allerhelst være fjernstyrt.

Andre ting men ikke ett must:

- Bluetooth handsfree

- GPS system

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer P99 har alle de finesene du etterlyser, ellers Pioneer 8600 og 9600 har nøyaktig den samme grensesnitt og justerings muligheter dog P99 har dedikert og bedre lyd del med Legato link D/A konvertere. Blåtan ikke tilgjengelig men en ipx inngang - såkalt Aux inn-

PIONEER DEX-P99R

dexp99r.jpg

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg har sett litt på http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=12583&taxonomy_id=430-458

Er det noen som har kjennskap til denne spilleren? Den har bluetooth, men er den like bra lydmessig med tanke på justeringsmuligheter osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som topic sier, noen som har forslag til en god spiller med dsp?

Jeg har følgende krav:

- minimum 3 RCA linjeutanger(helst 4-5 om det finnes)

- Trinnløs fasejustering på alle kanaler

- High- og Low-pass på alle utganger (50-3000hz)

- Fjernkontroll, både holdbar og rattmonterbar

- Eventuelle forslag til aktive delefilter som gjør samme nytten, men den skal allerhelst være fjernstyrt.

Andre ting men ikke ett must:

- Bluetooth handsfree

- GPS system

Som sakt: ta deg en tur.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt, men det blir litt feil å be om demo fra dere, siden jeg har planer om å bestille en i fra nett av økonomiske årsaker, uten at jeg har tenkt å begi meg noe vidre inn på den diskusjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P99, 8600, 9600 har trinnløs fase justering ;) fase justering er det samme som tids kompensering da man justerer "start punktet" på kurven.. :) forresten de å stå i PRO innstiling da man får 3 veis aktiv deling med opptil 36dB per oktav stilhet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde å si det samme som du på det svenske forumet,att det du egentlig gjorde når du tidskompanserte,var å fasevende trinnløst,noe som svenskene mente det var det dommeste de hadde hørt.......

du har jo begrensinger på delefiltrene da,du kan ikke dra alle så langt opp og ned som du vil....noe som du kan på andre merker...

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp min Alpine CDA-9855? :) Den har alle innstillingene du vil ha, og er garantert i din prisklasse - eller under.

Den går på tilbud for 4990,- hos bilradiospesialisten nå. Min er brukt under to uker, jeg vurderer å gå tilbake til Pioneer.

Så hvis du er sugen, kom med et bud på PM.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde å si det samme som du på det svenske forumet,att det du egentlig gjorde når du tidskompanserte,var å fasevende trinnløst,noe som svenskene mente det var det dommeste de hadde hørt.......

du har jo begrensinger på delefiltrene da,du kan ikke dra alle så langt opp og ned som du vil....noe som du kan på andre merker...

hehe... man kan ikke endre klocke pulsen da dette vil endre pitchen... og ikke så gunsti akk det... :hammer jeg mener det samme som deg jonny isåfall ;) ang begrensinger på delefiltrer JA og det er noe som irriterer meg no jævlig! "heldigvis" den begrensningen er "bare" i mellomtonen. i mitt tilfelle kan ikke mellomtonen min justeres lavere enn 200Hz... men jeg har skaffet meg service manualen så med litt tid skal det la seg gjøre å "utvide" den med et oktav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider