Gå til innhold

Bass race

Ranger emnet

EVO IX

Anbefalte innlegg

Jeg har forklart dette i en annen post her også, men skal ta det eeeen gang til :D

I bassrace er det ikke så viktig åssen anlegg man har, man bør jo selvfølgelig ha en sub og forsterker da..

Men i bassrace så blir man puttet i en klasse etter hvor høyt man spiller, ikke etter hvor mye utstyr man har eller hva det koster, som i dB-dragracing.

de fleste velger klassen fra 119,9dB og nedover, dvs at man spiller under 120 dB i kvalifiseringsrundene.

Når man da skal møtes 2 og 2 i finalene er det om å gjøre å treffe så nærme 119,9 som mulig, men IKKE over, da blir man disket.

Man bruker musikk (istedet for test toner) og det foretaes en snittmåling over 30 sekunder.

Så i bassrace er det enkelt å greit kontroll over anlegget som gjelder.

Skjønte du litt mer da?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forklart dette i en annen post her også, men skal ta det eeeen gang til :D

I bassrace er det ikke så viktig åssen anlegg man har, man bør jo selvfølgelig ha en sub og forsterker da..

Men i bassrace så blir man puttet i en klasse etter hvor høyt man spiller, ikke etter hvor mye utstyr man har eller hva det koster, som i dB-dragracing.

de fleste velger klassen fra 119,9dB og nedover, dvs at man spiller under 120 dB i kvalifiseringsrundene.

Når man da skal møtes 2 og 2 i finalene er det om å gjøre å treffe så nærme 119,9 som mulig, men IKKE over, da blir man disket.

Man bruker musikk (istedet for test toner) og det foretaes en snittmåling over 30 sekunder.

Så i bassrace er det enkelt å greit kontroll over anlegget som gjelder.

Skjønte du litt mer da?

Absolutt. Takk takk! Kanskje jeg skal prøve meg i Trondheim da ;)

Be nice. I'm blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det ikke bare er om å gjøre å ha best(mest DB) bass skjønner jeg ikke..Er bedre å spille 141db enn å vinne med 140db. Greit nok det blir spennendes med å komme nærmest, men det er kulere å høre på bassere som spiller høyt og hardt og med lav hertz, selvom 120db er ganske høyt.

Er det ingen konkuranser innen bass race som det er om å gjøre å spille høyest mulig ut av basserene?

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste om att det var flere svenske SQ biler som prøvde bassrace.De ble visst bitt av bassilen.Da var det vel snakk om en del biler som var med.

Flere Norske SQ biler som har vært med også, og de som har vært med har blitt helt "bitt"....

Bass Race er dødskult

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det kan være nesten en større utfordring å klare å spille nærmest 140db, enn dbdrag da :) Tror dette kan være litt morro =)

Det er en mye større utfordring for anlegget å klare en snittmåling med musikk på 140dB i 30 sekunder enn det er å spille 140dB i 2 sekunder på en test tone.

Jeg skal til kr.sand 7.juli og kan vel gi en demo av ca 135dB snitt måling, og da kan dere sitte inni bilen med øreklokker og kjenne det på kroppen..

Da jeg deltok på Bassrace i Stavanger, så fikk jeg faktisk ikke puste de siste 10 sekundene jeg satt i bilen da jeg dro på som mest.

Det jeg har sett til nå er at de fleste detter ned ca 5-6dB fra dB-drag måling til Bassrace måling om de makser anlegget. (Men det er lurt å legge seg mye lavere slik at man faktisk har ett fungerende anlegg etterpå også :D )

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en mye større utfordring for anlegget å klare en snittmåling med musikk på 140dB i 30 sekunder enn det er å spille 140dB i 2 sekunder på en test tone.

Jeg skal til kr.sand 7.juli og kan vel gi en demo av ca 135dB snitt måling, og da kan dere sitte inni bilen med øreklokker og kjenne det på kroppen..

Da jeg deltok på Bassrace i Stavanger, så fikk jeg faktisk ikke puste de siste 10 sekundene jeg satt i bilen da jeg dro på som mest.

Det jeg har sett til nå er at de fleste detter ned ca 5-6dB fra dB-drag måling til Bassrace måling om de makser anlegget. (Men det er lurt å legge seg mye lavere slik at man faktisk har ett fungerende anlegg etterpå også :D )

Hmm, jeg er ganske sikker på at jeg kan klare å spille nesten like høyt i 30sek som jeg klarer å burpe :D Vil prøve bassrace nåååååååå :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider