EVO IX Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Kan noen forklare meg hva dette er, hvordan det fungerer, poeng, hva man trenger av anlegg osv? Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 Jeg har forklart dette i en annen post her også, men skal ta det eeeen gang til :D I bassrace er det ikke så viktig åssen anlegg man har, man bør jo selvfølgelig ha en sub og forsterker da.. Men i bassrace så blir man puttet i en klasse etter hvor høyt man spiller, ikke etter hvor mye utstyr man har eller hva det koster, som i dB-dragracing. de fleste velger klassen fra 119,9dB og nedover, dvs at man spiller under 120 dB i kvalifiseringsrundene. Når man da skal møtes 2 og 2 i finalene er det om å gjøre å treffe så nærme 119,9 som mulig, men IKKE over, da blir man disket. Man bruker musikk (istedet for test toner) og det foretaes en snittmåling over 30 sekunder. Så i bassrace er det enkelt å greit kontroll over anlegget som gjelder. Skjønte du litt mer da? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVO IX Skrevet Juni 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Jeg har forklart dette i en annen post her også, men skal ta det eeeen gang til :D I bassrace er det ikke så viktig åssen anlegg man har, man bør jo selvfølgelig ha en sub og forsterker da.. Men i bassrace så blir man puttet i en klasse etter hvor høyt man spiller, ikke etter hvor mye utstyr man har eller hva det koster, som i dB-dragracing. de fleste velger klassen fra 119,9dB og nedover, dvs at man spiller under 120 dB i kvalifiseringsrundene. Når man da skal møtes 2 og 2 i finalene er det om å gjøre å treffe så nærme 119,9 som mulig, men IKKE over, da blir man disket. Man bruker musikk (istedet for test toner) og det foretaes en snittmåling over 30 sekunder. Så i bassrace er det enkelt å greit kontroll over anlegget som gjelder. Skjønte du litt mer da? Absolutt. Takk takk! Kanskje jeg skal prøve meg i Trondheim da ;) Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2006 Det må du prøve, så ses vi nok der :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nlight Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 bass-race (finalene ihvertfall) er jo 10 ganger mer spennende enn db-drag :) Siter I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke -03 Mazda 6 x93 Mazda 323 GT-R x91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 de er mer spennende i Norge ja, hehe.. Men det er vel fordi det er ganske store sprang i dB-drag i Norge. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Juni 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2006 bass-race (finalene ihvertfall) er jo 10 ganger mer spennende enn db-drag :) Det er HELT riktig.... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Hvorfor det ikke bare er om å gjøre å ha best(mest DB) bass skjønner jeg ikke..Er bedre å spille 141db enn å vinne med 140db. Greit nok det blir spennendes med å komme nærmest, men det er kulere å høre på bassere som spiller høyt og hardt og med lav hertz, selvom 120db er ganske høyt. Er det ingen konkuranser innen bass race som det er om å gjøre å spille høyest mulig ut av basserene? Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 No offence hassa, men hva er vitsen med å spille høyest mulig innen bassrace da? Til dette har man jo dB-drag. Og har du noen gang prøvd bassrace? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Virker som det kan være nesten en større utfordring å klare å spille nærmest 140db, enn dbdrag da :) Tror dette kan være litt morro =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Leste om att det var flere svenske SQ biler som prøvde bassrace.De ble visst bitt av bassilen.Da var det vel snakk om en del biler som var med. Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Leste om att det var flere svenske SQ biler som prøvde bassrace.De ble visst bitt av bassilen.Da var det vel snakk om en del biler som var med. Flere Norske SQ biler som har vært med også, og de som har vært med har blitt helt "bitt".... Bass Race er dødskult Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Att dette er utrolig gøy er liten tvil om.Det skulle ha vært mulig å kjøre lengre spor.Ikke 30sek.Men litt lengre spor.Si 90sek.................;) ;) Siter Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Virker som det kan være nesten en større utfordring å klare å spille nærmest 140db, enn dbdrag da :) Tror dette kan være litt morro =) Det er en mye større utfordring for anlegget å klare en snittmåling med musikk på 140dB i 30 sekunder enn det er å spille 140dB i 2 sekunder på en test tone. Jeg skal til kr.sand 7.juli og kan vel gi en demo av ca 135dB snitt måling, og da kan dere sitte inni bilen med øreklokker og kjenne det på kroppen.. Da jeg deltok på Bassrace i Stavanger, så fikk jeg faktisk ikke puste de siste 10 sekundene jeg satt i bilen da jeg dro på som mest. Det jeg har sett til nå er at de fleste detter ned ca 5-6dB fra dB-drag måling til Bassrace måling om de makser anlegget. (Men det er lurt å legge seg mye lavere slik at man faktisk har ett fungerende anlegg etterpå også :D ) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Juni 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2006 Det er en mye større utfordring for anlegget å klare en snittmåling med musikk på 140dB i 30 sekunder enn det er å spille 140dB i 2 sekunder på en test tone. Jeg skal til kr.sand 7.juli og kan vel gi en demo av ca 135dB snitt måling, og da kan dere sitte inni bilen med øreklokker og kjenne det på kroppen.. Da jeg deltok på Bassrace i Stavanger, så fikk jeg faktisk ikke puste de siste 10 sekundene jeg satt i bilen da jeg dro på som mest. Det jeg har sett til nå er at de fleste detter ned ca 5-6dB fra dB-drag måling til Bassrace måling om de makser anlegget. (Men det er lurt å legge seg mye lavere slik at man faktisk har ett fungerende anlegg etterpå også :D ) Hmm, jeg er ganske sikker på at jeg kan klare å spille nesten like høyt i 30sek som jeg klarer å burpe :D Vil prøve bassrace nåååååååå :D Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg