Gå til innhold

Gamle GrisekjØrere

Ranger emnet

luckyducky

Anbefalte innlegg

det skjer heile tida virker det som,bare at det altids er ungdommer nesten som får skylda for alt eller mediaoppmerksomhet på det!har vært borti i eit par tilfeller der eldre absolut ikkje burde ha lov til å kjøyre..

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en eldre lærer. Han svirra inn i venstre kjørebane i sine lille Polo Diesel. Og kjørte på bussen. Som sto stille.

:)

Forøvrig, hadde en bestefar som alltid kjørte fort. Ikke uansvarlig fort, men morsomt fort. Var alltid morsomt å sitte på med ham :) At han var flink å kjøre var også positivt.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en vittig en på Radio 1 Bergen her forrige uke. Det ble rapportert om en gammel mann i en Corolla som hadde kjørt rett forbi en politikontroll uten å stoppe da de vinket han inn, og som bare durte videre selv om purken fulgte etter ham og prøvde å få ham inn til siden. Eller for å sitere radioverten; "En mann i Corolla som ikke skjønner noen verdens ting ting med tre politibiler etter seg".

Har jo også skjedd at det rapporteres om biler som kjører i MOTSATT kjøreretning på motorveien (strekning mellom Sentrum og Åsane for de som er kjent). Vedder bilen min på at det er en gammel gubbe som kjører. En normal oppegående ungdom kan da ikke klare slikt.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo også skjedd at det rapporteres om biler som kjører i MOTSATT kjøreretning på motorveien (strekning mellom Sentrum og Åsane for de som er kjent). Vedder bilen min på at det er en gammel gubbe som kjører. En normal oppegående ungdom kan da ikke klare slikt.

Dette skjer cirka en gang i året mellom Åsane og sentrum.

Er tydeligvis jæla fristende for de på 60++ å kjøre mot kjørerettning gjennom fløyfjellstunellen mot byn...

Galskap

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er all kjøring som unge driver med grisekjøring?

Hvis en på 22år kræsjer i 60 i 50 sone, kan mann garantere at folk mener at 22 åringen grisekjørte. Kræsjer en dame på 44år i 80 i 60 sone, er det bare tragisk.

Greit at en "ungdom" ikke har så mye erfaring som en litt eldere person. MEN:

1. Mann kan fortsatt være 35 år gammal og ha jomfru turen bak rattet.

2. Eldre folk har TROR også at de er flinke i trafikken pga alle årene bak seg, og tar mange sjanser de og. Enkelte som også er "lei" av å se seg i speilet og.

3. Selv om du er 40 år, betyr det ikke at du ikke kan være en elendig sjåfør

4. Flere eldre folk kjører beruset enn unge. (ikke noe konkret bevis på det, men jeg kan vedde på det)

Er bare litt forbanna fordi jeg forbikjørte en skalla mann i Miata (clishé?) som kjørte 40 i 50 sone. Greit at jeg kom greit opp i 60-70 forbi han, men sånn 3-400 meter unna kommer en gammal pensjonist i Passat imot, og gir meg DET lysshowet som du bare ser på Westlife konsert.

Jeg mener... Hva i alle dager var galt med kjøringa mi? eller er det bare fordi jeg er ungdom?

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. skjedde d samme med meg på mopeden igår. kjørte forbi en traktor på e18 her nede. plutselig så kom det en fiesta med ei gammal kjerring og blinka som f hu fikk fulstendig panikk etter at jeg hadde fått meg i riktig kjørefelt igjen og hu var ca 5-10m unna?

men når det skjer en ulykke der en gammel mann eller kvinne og en ungdom er innblanda. hvem får alltid skylda? alltid oss unge selv om de gamle kommer i motsatt kjøreretning og ligger 120km\t?

UNGDOM MED STERKE MENINGER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. skjedde d samme med meg på mopeden igår. kjørte forbi en traktor på e18 her nede. plutselig så kom det en fiesta med ei gammal kjerring og blinka som f hu fikk fulstendig panikk etter at jeg hadde fått meg i riktig kjørefelt igjen og hu var ca 5-10m unna?

men når det skjer en ulykke der en gammel mann eller kvinne og en ungdom er innblanda. hvem får alltid skylda? alltid oss unge selv om de gamle kommer i motsatt kjøreretning og ligger 120km\t?

5 meter er en billengde+3 colaflasker, så at hun ble nervøs då er forståelig.. Evt. at hun var så oppegående at hun så at det gikk bra, men ville skremme deg litt til neste gang.. Men det siste er jo lite trolig :P

Edit: Utdyper litt til, 5 meter er unnagjort på 0,5 sekunder i 36 km/t.. Kjenner ikkje fartsgrensen på stedet, men de fleste traktorer holder seg unna de kjappeste strekkene her eg bor, så eg satser på 50-60? Dvs at hadde du vært under et halvt sekund seinere forbi hadde hun truffet deg.. Hvis øyemålet ditt er korrekt, selvsagt

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor og moped har i mine øyne ingenting å gjøre på e18.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skjer heile tida virker det som,bare at det altids er ungdommer nesten som får skylda for alt eller mediaoppmerksomhet på det!har vært borti i eit par tilfeller der eldre absolut ikkje burde ha lov til å kjøyre..

Kanskje en digresjon, men det er vel kanskje noe å tenke på når vi stempler innvandrere som forbrytere? Er jo kun de som blir pushet i media?!

ONT:

Ungdommer får svi ja, men mange fortjener det også. Mange oldiser som ikke KAN kjøre bill. De fikk lappen før rundkjøringen kom osv! :P Er det 2 felt gjennom en rundkjøring er jeg ALLTID nøye med å om det ligger noen ved siden av meg. Kan krasje bilen min en gang om dagen på samme stedet hvis jeg ønsker det.

For de som er kjent her: Skjoldskiftet, hvis man kommer fra Nesttun og skal inn til Essoen. Da skal man holde høyre feltet (man skal da rett fram). Det ligger ALLTID en idiot i venstre feltet, som enten drar rett inn i siden på bilen din (der du "ikke" burde ligge"), eller om du passer på, så renner de rett foran panseret ditt.

Jeg stoppet på Essoen og kjeftet på en dame, hun sa at jeg IKKE kunne kjøre bil! :P Hun hadde heller ikke sett meg. Jeg tror mange ungdommer kan kjøre bil, altså teknisk sett, bedre enn de eldre. Men at de som har hatt lappen i 20-30 år er mer erfaren, det tviler jeg ikke på. Likevel, erfaring er ikke synonymt med dyktighet. Jeg har selv erfart at de mest hissige trafikantene i kø, ved kryss, osv er nettopp disse som har sin glansalder bak rattet, folk i 30-50års alderen.

Ikke vet jeg! Litt fett at gamlingene kjører fort også da. Jeg hadde ledd meg i hjel om jeg ble forbikjørt av en 82-åring i Corolla eller noe på motorveien. :D Men i feil kjørefelt, de burde vært fratatt lappen på stedet, og aldri fått den igjen. (noe som sikkert skjer) Syns også det burde vært innført oppfriskningskurs for eldre, evt. ny førerprøve.

Ble litt langt dette innlegget, men dere overlever vel! :) Er jo sol, sommer og ferie! :D

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider