Gå til innhold

Da ble det endelig en Volvo på meg igjen!

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

SÅ IDEELT! m'm

Men er du sikker på at alle servotannstangene er slik da? Og det lokket du snakker om, er det på undersiden av selve tannstanga? Dette må sjekkes.

:cab

Vet ikke om alle servotannstagene er sånn nei, men tror da det. Det lokket sitter på undersiden av tannstaget (tiltet litt mot kjøreretningene) der hvor staget fra rattet går inn på tannstaget.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Herregud, fant ut å mye jeg må betale i forsikring på bilen. 3700 bare for ansvar! Og det er på min far, som ikke har kræsja på 15 år! Åssen er det mulig? Pappas Pugg 307 koster 3500 i året, og det med full kasko?

DJIS!

Med 40% bonus og ungdomstillegg hos Gjensidige koster -77'n 2100 kr/år og '83'n kosta 2600 kr/år. Begge med delkasko.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 40% bonus og ungdomstillegg hos Gjensidige koster -77'n 2100 kr/år og '83'n kosta 2600 kr/år. Begge med delkasko.

Det hørtes bedre ut ja. Djises for en pris jeg fikk. :puke

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste måten å finne ut om det er tannstanga som er synderen er å ta av servoreima og kjøre en tur. Trekker den fortsatt til sida UTEN servo er forstillinga i ustand. Da er det bare å sjekke foringer og opphengskuler. Er ikke noe slikt galt får du ta bilen til forstillingsjustering.

Har du merket noe til skjev slitasje på framdekkene?

Skal du justere servoen skrur du bare løs plastplata under motoren så ser du et lite lokk med to 8 eller 10mm skruer på. Sitter på skrå i framkant/oversida på tannstanga, førersiden av bilen.

Kjempefin bil må jeg si. Ikke mye jeg ville gjort med denne hvis den var min. Helt etter min smak!

(Bortsett fra r-sport trekkene da naturligvis:rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste måten å finne ut om det er tannstanga som er synderen er å ta av servoreima og kjøre en tur. Trekker den fortsatt til sida UTEN servo er forstillinga i ustand. Da er det bare å sjekke foringer og opphengskuler. Er ikke noe slikt galt får du ta bilen til forstillingsjustering.

Har du merket noe til skjev slitasje på framdekkene?

Skal du justere servoen skrur du bare løs plastplata under motoren så ser du et lite lokk med to 8 eller 10mm skruer på. Sitter på skrå i framkant/oversida på tannstanga, førersiden av bilen.

Kjempefin bil må jeg si. Ikke mye jeg ville gjort med denne hvis den var min. Helt etter min smak!

(Bortsett fra r-sport trekkene da naturligvis:rolleyes: )

Helt topp, takk for tipset.:) Har ikke merket noe skev slitasje, har bare hatt bilen i 2 uker så er litt vanskelig å finne ut.

Takk for ros og ris. :thumb Bilen blir ikke mye forandret nei.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, får ikke tak i "stian242" som skulle sende meg lyktene på lørdag... hmmmmmmmmm

Men, det ser ut til at clutchen må byttes på gromvogna. Hvis jeg ligger i f.eks 4. gir, og gir bånn speed, slurer den bare istedetfor å gå fortere.

Topp. :doh Jeg driter jo penger. Eller ikke.

Menneh, dette er en jobb jeg ikke vil gjøre selv, å mye skulle et verksted hatt for å gjøre dette? Tvilsomt at jeg setter den inn på et verksted for å fikse det men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider