tigem Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Lager en liten tråd om bilen min og fremtidige planer Porsche 944 Turbo 86 Bilen har gått 214000 km nå Kjøpte bilen i august 05, hadde da gått 210000 km Oppdaget fort litt små feil som måtte utbedres, motorer bråkte veldig i toppen og drakk olje, lekker vann inn (ennå ikke funnet ut hvor det kommer inn), dårlig i lakken, kontakten til radiator viftene er ødelagt og limt med epoxy til radioatoren.. Ting som var gjort på bilen før jeg kjøpte den; - 968 stabstag foran og bak - tårnstag foran - nye skiver og ferodo bremseklosser - 2,75 eksosannlegg - gule koni - Overhalt og strammer wastegate - Weltmeister chip - Lindsey Racing resirk bov - nye drivaksler med kryss her er bilen sånn den ser ut der den står i oppkjørselen og venter på å komme på veien igjen =) Så har vi ting som er utført på bilen i år; - fått i M44/52 -90 turbo S motor, overhalt topp, portet, og gått over bunn og skiftet pakninger ++ gått 113000 - fått på KKK26\8 turbo - Lindsey Maf 2 kit - Lindsey Mafterburner - Lindsey manual boost controller og vakumslanger - ny Sachs racing clutch - clutch sylinder byttet - klare blinklys - Zeitronix Zt-2 bredbåndslamda som ankom i dag lite bilde av motorrom etter ny motor og maf innstallert, ikke helt ferdig med strømmen til mafen planene videre for i år; - få igang bilen etter jeg har montert maf - bytte radiator og slanger - finne vannlekkasje - håper å få trekt om hele interiøret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståggå Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Looking good! Mye effekt har du i den nå da? Siter Chevy Suburban (97) Porsche 944 (84) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigem Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 takk =) tror jeg skal gjøre noe med fargen da =) vet ikke.. håper på rundt 350 på motoren med 1,2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståggå Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Skal du fikse interøret selv eller sette det bort? Vet iallefall at bare å få trekkt nytt tak er svindyrt! 11-12 000 kr. Er også vanskelig å gjøre selv. (jeg har prøvd ) :( Siter Chevy Suburban (97) Porsche 944 (84) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigem Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 kjøre til estland en tur.. fått tak i en som skal trekke om alt, seter, dashbort, dørsider, tak, midtkonsoll, fikk en fin pakke pris på ca 20 000.. glatt skinn og alcantara Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Gamlebilen til Bergfinn-->Jarle-->Thomas? Den er vel bremset til ~270hk på bakhjulene? Det burde bli ~310hk på svinghjulet. Det var vel med original turbo (26/6). Jeg elsker den fargen. Hadde en n/a i samme farge for noen år tilbake (granat rot). Hvorfor er det byttet motor? "fått på KKK26\8 turbo" S-motoren hadde 26/8 originalt. Denne bør vel ha et potensiale på litt over 300hk på bakhjulene. Hva slags injektorer har du? Hva er målet med tanke på effekt? Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigem Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 det er gamlebilen til bergfinn ja =) var målt 279 hk og 490 nm på motor som jeg fikk høre, var det på bakhjulene.. jeg bytta motor siden jeg fikk grei pris og gamlemotoren var sliten, rasla, sliten topp, brukte alt for mye olje, olja ble kålsvart etter noen mil, og turboen var vel aldri bytta.. så jeg fikk i en turbo s med kkk26\8 ja, tror jeg skal opp på 55lb dyser.. har egentlig ikke noe mål for i år.. bare få den til å gå fint på 1 bar eller 1,2 og få bilen ordentlig opp å gå =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Skal bli artig å høre hvor fornøyd du blir med oppsettet fra Lindsey. Det stod mellom Speed Force Racing, Lindsey eller Vitesse Racing da jeg handlet for et par år siden. Valget falt på Vitesse basert på overveldende gode tilbakemelding på Rennlist. Har handlet noe småtteri fra Lindsey (bl.a. 3" eksos) og er veldig fornøyd med både produkt og service. Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigem Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 ja håper alt blir bra hva står det i mer i bilen din da? tell me =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Vitesse stage 2 turbo (Garrett t04e/KKK hybrid) Vitesse stage 2 MAF Vitesse Chip-board Perfect Power SMT6 piggyback Siemens 72# injektorer Tial 38mm wastegate 3" Lindsey eksos m/thermobelegg Forge resirkuleringsventil Zeitronix ZT-2 bredbåndslabmda med ladetrykksmåler og eksostemp måler. Gule koni rund baut FVD fjærer 968 M030 stabstag foran/bak KLA tårnstag (samme som du har) Senket 25mm ...og sikkert noe annet dill jeg glemmer i farta. Hvem portet toppen din? Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigem Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 hørtes nice ut =) har du benka den? bør jeg kanskje gå rett på 72lb dyser med en gang så jeg har? motoren kjøpte jeg av gamle area51, han som har overhalt og porta toppen. passer tial 38mm bolt on? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Jeg er litt usikker på hvor godt softwaren til Lindsey funker med så store injektorer. Spør Mike/Dave først. Prisforskjellen er ubetydelig. Håper på å få bremset bilen i løpet av sommeren. Andre med samme oppsett rapporterer om mellom 310 og 330 på bakhjulene ved 15psi. Vi får se. Bilen er i hvertfall meget kjørbar nå. Kanskje bedre enn med originaloppsettet. I 4de gir ser jeg 15psi ved 2930rpm. Feilsøkte en wastegate installasjon og kjørte uten boostcontroll ved en anledning. Ladet 28psi ved 3500rpm. Dette er imponerende spool-up på en relativt stor turbo. Gikk ganske bra fremover også......... MAF kalibrereingen er helt fantastisk. Blandingsforholdet er helt perfekt uansett hvilket ladetrykk jeg kjører. Selv om bilen min er en 86-modell har jeg et to-delt crossover-rør. Dette gjør installasjonen av wastegaten litt enklere enn på den som er i en del. Jeg kjøpte wastegaten av Speed Force Racing og fikk med adapterplater som festes på inn/utgangen og da passet den rett på. Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigem Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 høres moro ut =) gleder meg til å få mappet min ordentlig.. skal snakke med vs motor om dem vil hjelpe meg.. tror ikke jeg får det til selv =) tror jeg satser på dual porta wgen til lindsey hvis jeg skal bytte.. prøve å kjøre lindsey oppsett om jeg får til mafen og det andre som det skal da =) men tror motoren suger falsk luft et sted nå.. står å dumper opp og ned på tomgang.. må gå over å feil søke, men det gir seg når den er varm.. så er ikke lett å finne hvorfor er du ikke å lufter bilen på våler da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schnellfahrer944 Skrevet Juni 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 Jeg burde jo vært på Våler, men hadde en forpliktelse jeg ikke kom meg ut av. Det er ikke alltids så lett å finne vakuumlekkasjer når motoren går (mye lyd). Selv koblet jeg til dekk-kompressoren på intercoolerrøret for å søke etter lekkasjer. Fant en ved utgangen av intercooleren og to på spjeldhuset; en ut av staget som går gjennom huset og en fra tomgangsskruen på toppen. Her har du et bilde av hva jeg gjorde: Når det gjelder tuning fikk jeg først en software fra Vitesse hvor jeg måtte finjustere mappingene i piggyback'en. Var en del jobb men bilen gikk tålelig greit til slutt. Fikk ny software nå i våres. Nullet ut alle verdiene i piggyback'en og bilen går strøkent. Bittelitt fett ved WOT men helt greit. En lang strekke og 15 minutter tuning så tenker jeg at jeg plukker opp 10-20HK mer. Prøver å finne ut hva neste steg blir. Det går jo nesten ikke fremover.....:driving Siter 1985 Porsche 3.2 Carrera 2011 Ford Focus Titanium x 1986 Porsche 944 Turbo x 1986 Porsche 944 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tigem Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2006 hah så jævlig smart =) ballong du brukte der eller? er vel no lekkasjer sånn i gamle gummipakninger etter ting ble byttet. hvordan var lekkasjen på selve spjeldhuset da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.