Aeomholt Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Har en 740 fra -90 som har gått laaangt og jeg opplever til stadighet at styringa "binder", dvs at rattet blir stående der du slipper det. Innimellom så fungerer den glimrende og selvoppretter rattutslaget som den skal. Er det på tide å bytte tannstanga? eller kan det være servopumpa som jukser? Bilen har gått ca 400.000 og jeg vet ikke om noen av disse komponentene har vært bytta noen gang. Er vant til vanlige snekker som man kan justere slakken til en viss grad, men har tannstanga noen justeringsmulighet? Noen som har noen forslag? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Prøv å bytt olje og luft systemet.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Prøv å bytt olje og luft systemet.. Tenkte jeg skulle prøve det først for olja lukter en aning "brent" og var litt brunere i fargen enn jeg likte. Har igrunn ikke kikka, men hvordan olje bruker volvo i servoene (atf?)? Noen spesifikk måte å lufte på eller blir det bare som vanlig med å svinge fra side til side å etterfylle til det er nok olje på? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Tenkte jeg skulle prøve det først for olja lukter en aning "brent" og var litt brunere i fargen enn jeg likte. Har igrunn ikke kikka, men hvordan olje bruker volvo i servoene (atf?)? Noen spesifikk måte å lufte på eller blir det bare som vanlig med å svinge fra side til side å etterfylle til det er nok olje på? ATF olje ja, gjerne dexron 3 har jeg hørt skal være bra saker :) Angående luftinga, så blir det som du beskrev... kjør syklusen(Maks høyre, maks venstre) til du ser det ikke lenger kommer bobler i sevo-tanken fra retur-røret. (gjør dette mens bilen er på bukker eller lignende med hjulene fritthengende, ellers bare sliter det enormt mye på styringa) Ett hett tips er også å få tak i en magnet å legge oppi tanken der... en som selvsagt ikke er liten nok så den forsvinner inn i noen av slangene ;) Denne vil samle opp spon over tid, og er en stor fordel å legge i når du først skal bytte olje :) Trenger bare ligge nedi der... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 kan og ha i servofix veske :P i tilleg til skift av olje og lufting Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Juni 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Den magnet greie til Radial var jo genialt. Ska eg og gjøra! Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.