Gå til innhold

Pierburg-enda en gang

Ranger emnet


juba

Anbefalte innlegg

Enda en golf med høg tomgang. Forrige Golf løste jeg dette med en Weber men det blir det ikke på denne-vi snakker biligbil så det holder:-)

 

Ok-her er det jeg ser:

-spjeldet til automatchoken jobber greit, nesten stengt med kald motor-åpent på varm.

-gassarmen butter i mot en kam i forkant av forgasseren, antar denne kammen er kontrolert av vokstermostaten (en svart plastdings med tilkobling for kjølevann inn og ut). Dytter jeg ned spjeldet, faller turtallet til normal tomgang. Tok av denne vokstermostaten og testet den med varmt vann, beveger seg noen mm ut, prøvde også en som lå itt roteskoffen-samme resultat.

 

Er jeg på rett spor, eller er det andre ting som også påvirker hurtigtomgangen?

Går det greit å rett og slett fjerne hele termostaten?

Hva koster en vokstermostat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trenger du når motoren er kald!

 

 

Hvor kaldt? Her ute på kysten er -5 utrolig sjeldent, og den andre Golfen (den med Weber) startet stort sett hele vinteren uten noen diskusjon.

 

Det meste på pierburgen er vel for å klare diverse utslippskrav, og kan nok fint plukkes av:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår