Gå til innhold

Mulig syncro kjøp

Ranger emnet


tobias1600

Anbefalte innlegg

Hei, vært og sett på en 1,8 86 4d syncro i dag. Er en del slitedeler som må byttes, som eksos, dempere, lager og drivledd + noe rust, og minst en skjerm, og 2. giret hopper noenganger ut. Ser ut som GTI interiør med røde striper, og bra med kanter på de. Lurer på hvor mye bilen er verdt, er ellers ganske fin i lakken. Gått 217K. Tenkte å bygge om dette til 16V, lest litt på forumet her, og dukket opp noen spørsmål: Tåler viskosen 139 HK? Muligens 150? Bruke girkassa som står i? Vanskelig å få tak i G60 syncro bremser/understell, og hva er bilens verdi? Eieren hadde fått et vagt overslag på 10-12.000, men jeg mener den ikke er verdt mer enn 5-7000. Hvilke muligheter har denne bilen for ombygging? Vanskelig å flytte over understellet til en vanlig golf? Takk for svar.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vært og sett på en 1,8 86 4d syncro i dag. Er en del slitedeler som må byttes, som eksos, dempere, lager og drivledd + noe rust, og minst en skjerm, og 2. giret hopper noenganger ut. Ser ut som GTI interiør med røde striper, og bra med kanter på de. Lurer på hvor mye bilen er verdt, er ellers ganske fin i lakken. Gått 217K. Tenkte å bygge om dette til 16V, lest litt på forumet her, og dukket opp noen spørsmål: Tåler viskosen 139 HK? Muligens 150? Bruke girkassa som står i? Vanskelig å få tak i G60 syncro bremser/understell, og hva er bilens verdi? Eieren hadde fått et vagt overslag på 10-12.000, men jeg mener den ikke er verdt mer enn 5-7000. Hvilke muligheter har denne bilen for ombygging? Vanskelig å flytte over understellet til en vanlig golf? Takk for svar.

 

ville ikke betalt så mye mer enn 8-8500 i vert fall...uten at jeg er helt inne på hva disse golfene ligger på.

er ikke noe vanskelig og skaffe g60syncro understell, bremser, girkasse etc.

er mange g60 syncro passater rundt om så selges i deler.

er ikke helt sikker på hva du mener med og flytte over uderstellet til em vanlig golf, det går i vert fall ikke ann og flytte over syncro sytemet da dørken er annerledes....

B&B Racers

Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod

x-Golf 93mod

x-Jetta II g60

x-Passat syncro g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vært og sett på en 1,8 86 4d syncro i dag. Er en del slitedeler som må byttes, som eksos, dempere, lager og drivledd + noe rust, og minst en skjerm, og 2. giret hopper noenganger ut. Ser ut som GTI interiør med røde striper, og bra med kanter på de. Lurer på hvor mye bilen er verdt, er ellers ganske fin i lakken. Gått 217K. Tenkte å bygge om dette til 16V, lest litt på forumet her, og dukket opp noen spørsmål: Tåler viskosen 139 HK? Muligens 150? Bruke girkassa som står i? Vanskelig å få tak i G60 syncro bremser/understell, og hva er bilens verdi? Eieren hadde fått et vagt overslag på 10-12.000, men jeg mener den ikke er verdt mer enn 5-7000. Hvilke muligheter har denne bilen for ombygging? Vanskelig å flytte over understellet til en vanlig golf? Takk for svar.

 

Hei.

Høres ut som den er helt lik min, 86mod og 4d. Eksos er litt dyrere til Syncro enn til en vanlig 86golf, det har jeg også byttet deler av. Hørt at VW har problemer med det berømte 2. giret og revesj. Men det er nok bare en bagatell ;) Hvor mye den er verd vet ikke jeg,, men den har en STOR bruksverdi siden den har 4x4. Og du kommer den dit du vil, og kanskje enda lengere enn du vil. Viskosen har jeg lest ikke er av det sterkeste slaget, men 136hk burde ikke være noe problem. Jeg har Kvasskam og Kat er borte så vil tro at min yter i overkant av 100hk, og viskosen har ikke problemer med det hvertfall,, tvertmot tidenes artigste kjøreturer på vinter. Men du får jo viskosekoblinger til G60 som er kraftigere og tåler 200Hk, så det er ikke noe problem ;)

 

At den er gått 217k er ingen hindring så lenge den er tatt vare på. Er enig med deg at den ikke er verd så veldig mye siden det er mange dyre slitdeler som må byttes.

 

Det med å flytte over syncro understellet til en Golf2 skal du bare glemme,, det er så å si umulig for mannen i gata.

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trodde ikke det var så vanskelig, bare flytte over for- og bakstilling liksom, men dengang ei. Stemmer det at bakhjulene bare jobber når forhjulene mister grepet?

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trodde ikke det var så vanskelig, bare flytte over for- og bakstilling liksom, men dengang ei. Stemmer det at bakhjulene bare jobber når forhjulene mister grepet?

 

Bakhjulene jobber ikke hele tiden. Det er jo kjekt for å spare bensin ;)

 

Bakhjulene jobber med en gang du spinner framme,, eller for å si det kort, du merker ikke delayen. De er der med en gang ved gasspådrag på grus eller snø, så er alle 4 hjula i aksjon ;)

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår