Gå til innhold

1.6sr motorproblem

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

broren min har en vw golf 4 1.6sr, den har litt kranglete motor.

Problemet er at på tomgang blir den ikke stabil, den variere et par hundre rpm hele tiden så den står å jager hele tiden. Ved gasspådrag er det heller ikke noe "futt", virker som den sliter litt med å få turtall, jobber litt rykkete. Men når turtallet blir høyt 4000+rpm virker den mye kvikkere.

Han har bytta vanntempføler og lamda, uten hell. Noen som har gode forslag her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være luftmengdemåleren;) SÅ kan det være Rusk i forgasseren eller hva det var igjen.. hadde samme problemet da jeg kjøpte bilen;) Det kan også være lamdason som er gåen.. Om noen trenger luftmengdemåler så har jeg heelt ny;)

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftmassemåleren er den "klumpen" på slangen som det går en ledning ut fra rett etter luftfilterboksen. Skru ut de to skruene i bakkant, trekk ut kontakten og så er det bare å dra ut lmm..

Supreme: Var vel et eller annet spjeld som var sotet igjen hos deg? Var så daukjørt da du kjøpte bilen :)

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eNoffer skrev:
Luftmassemåleren er den "klumpen" på slangen som det går en ledning ut fra rett etter luftfilterboksen. Skru ut de to skruene i bakkant, trekk ut kontakten og så er det bare å dra ut lmm..

Supreme: Var vel et eller annet spjeld som var sotet igjen hos deg? Var så daukjørt da du kjøpte bilen :)

haha daukjørt du lizm.. hehe.. det var et spjeld med masse dritt i.. og enoffer jeg må bytte speedohuset mitt... bare fordi du skulle gjøre en liten modd inni der:P hehe..

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...