Gå til innhold

Ryker lappen ved promille i båt?

Ranger emnet

2maz

Anbefalte innlegg

Et siste søk fant jeg lovene og straffebestemmelsene.

http://nautisk.com/nor/pub/colreg/fritid-bat-lov.htm

§37. Straff

Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer bestemmelser gitt i eller i medhold av kapitlet her, straffes med bøter eller fengsel inntil ett år. Overtredelse er forseelse. Straff etter straffeloven § 422 annet ledd anvendes ikke samtidig med straff etter bestemmelsen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt offtopic, men trådstarter har fått svar på sitt spørsmål, så da fyrer jeg løs med et eget..

hvor går grensa til at man må ha båtførerbevis ? antall fot, eller antall hestekrefter?

Det er ved fot og tonn. Det som kommer over grensa først. Hvor grensa ligger er jeg ikke sikker, men du kan føre Princess 65 etter fylte 16 år. Det er i mine øyne galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ved fot og tonn. Det som kommer over grensa først. Hvor grensa ligger er jeg ikke sikker, men du kan føre Princess 65 etter fylte 16 år. Det er i mine øyne galskap.

Helt sikker på dette?

Er 5 år siden jeg tok båtførerprøven, så kan være forandret siden den tid.

Om du er 16 år kan du føre båt opp til 50 eller 52 fot, ubegrenset med hester. Har du båtførerprøven kan du ikke kjøre noe større, men får bonus på forsikringen.

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt offtopic, men trådstarter har fått svar på sitt spørsmål, så da fyrer jeg løs med et eget..

hvor går grensa til at man må ha båtførerbevis ? antall fot, eller antall hestekrefter?

over 50 fot må man ha båtfører bevis..kamerat tok det just...så bare å kjøpe deg 300 hester du :wave

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår