Gå til innhold

Hvorfor jeg irritere meg på ola normann

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

hver dag kjører jeg E18 vestfold.. og hver dag så vil jeg drepe minst 2 personer..

det starter som vanlig om morgenen når en person i ensten en peugeot, Kia eller Pontiac MÅ kjøre i 60kmt igjennom Stokke (hvor det er 90grense)

og det er ALDRI noen annet merke enn de 3 ..

til dere sier jeg

"Takk for at dere skaper unødvendige køer og for at dere har gjort at jeg har mistet all troen på menneske"

på veien hjem er det like irriterende.. men der er det heldigvis et langt stykke med 3felt.. så der er det skjeldent noen som irritere meg med slikt..

men det er jo altid kø ved tønsberg og sandefjord da :/

men det sopm irritere meg på vei hjem er idioter som ikke helt har skjønt det med hvordan de skal ligge når det er et påkjørsels felt ..

alt for ofte ligger det en person midt på så fort stripene slutter

og alle som har kjørt utpå E18 ved tønsberg (sørgående felt)

vet at den påkjøringen er lang og stripene slutter tidlig..

i dag for eksempel lå jeg bak en som la seg midt utpå så fort stripene sluttet...

jeg brukte liksegodt muligheten å kjørte forbi.. skal si dere hu dama lag seg rask riktig igjen..

Bilde for å vise hva som er feil

Riktig_feil_feil.jpg

og la oss ikke glemme folk som ikke klarer rundkjøringer ..

er utrolig hvor ofte jeg kjører forbi folk i rundkjøringer når de legger seg på innsiden når de skal rett over :P

og selvsagt bare så alle de som kjører inn i rundkjøringer når det er noen inni der..

Mer tegninger

Riktig_feil.jpg

(merk dette er når det er ett felt hver vei.. når det er 2 felt hver vei er saken litt andeledels)

må ofte bråbremse pga folk som ikke helt skjønner at DE må vike for de inni rundkjøringen... ikke motsatt

måtte bare ha en liten utblåsning

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og en ting som irriterer meg mer enn å ikke kunne flette, er og ikke klare å slippe inn en bil forran seg! Om det gjelder kø, aks-felt eller hva! Folk som vrenger ut og tvinger deg til å bremse så gummi'n klør asfalten... grrr

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting forleden dag som irriterer meg.

Lå bak en eller annen BMW stasjonsvogn som lå i grei fart. Plutselig HOGGER han inn bremsene samtidig som han setter på blinklyset og samtidig som han svinger inn til en butikk som lå på venstre side. Hvorfor i svarte kunne han ikke ha satt på blinklyset litt før så jeg hadde hatt bedre tid til å planlegge min kjøring?

Greit nok hvis han plutselig kom på at han glemte å kjøpe med seg en sitron hjem, men han kan da ta litt hensyn til meg som kjører bak ham (jada, er klar over at jeg skal holde avstand, bla bla bla, og det gjorde jeg jo, men han hadde såpass grei fart at jeg aldri hadde kunnet forestille meg at han skulle ta av).

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare legge til at jeg som alle andre kutter i rundkjøringer .. men jeg i motsetning til alle andre gjør det bare når det ikke er noen andre bak eller som skal inn i rundkjøringen ..

jeg gjør det ikke i rushen...

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heelt enig med deg Kebab gud.

Jeg har ikke kjørt den veien men.

Rundkjøringer er noe norskefolk ikke kan.!!!

mange brødhuer som ligger i ytterstefil og kutter rett over. det de ikke tenker på er at de skal ha plass til en på innsiden!!!!!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg missliker folk som IKKE bruker blinklys i rundkjøringer, og kjører så sakte at du er nødt til å stoppe og vente til idioten svinger av, i stede for at han hadde blinket.

Liker heller ikke folk som plasserer seg feil i rundkjøringer.

Skjønner ikke at det skal være så jævlig vanskelig å PLASSERE seg rett og BLINKE i rundkjøringer?

Er heller ikke overbegistret for folk som IKKE overholder vikeplikten sin, og folk som kutter svinger, ikke minst.

HATER folk som kutter svinger.

Jeg plasserer meg i yttersving i uoversiktlige svinger, for da kan jeg kjøre så fort jeg vil uten å komme i konflikt med motgående trafikk.

Kutter selvfølgelig selv når jeg ser gjennom svingen, for det er jo selvfølgelig mer effektivt.

Tør påstå at 90% av folk som ferdes etter norske veier er dårlige sjåfører.

De fleste kjører sikkert, men har ikke peiling på aktiv, økonomisk, og "myk, smidig og effektiv" kjøring.

Sier ikke at jeg er verdensmester selv, men jeg er bevisst på min egen kjøring, og lærer mens jeg lever.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider