Gå til innhold

Slutt å kutt svinger! Idioter/farlige situasjoner!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg kjører daglig til og fra skole, å veldig ofte møter jeg på biler/bilister, som ligger midt i veien/kutter svingen når det er helt uoversiktlig

Har dere ikke huet med når dere kjører bil? skjønner ikke dere at det skaper farlige situasjoner/det kan bli en en veldig stygg ulykke.

Å kutte svinger for å spare dekk, det går ikke foran menneskeliv! Et liv er uerstattelig!!!

selv om det gasses på litt ekstra, så må det for faen gå ann å holde seg i riktig fil!!!!

Vil dere ikke leve??? Jeg vil ikke dø ung!!! Jeg vil ikke ende opp på sunaas sykehus!!! Jeg vil ikke bli grønnsak resten av livet!!! Jeg vil ikke ende opp i rullestol!!! Har du lyst til å ødelgge livet til en annen person??? Tenk over hvordan livet ditt ville blitt, enten du ødelgger ett. eller blir ødelagt!!!

Tenk over dette før du setter deg bak rattet neste gang!!!!

en ting til? hvorfor er det så mange som kjører uten lys? bilen blir mindre synelig!!!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jævlig irritert på folk som kutter svinger jeg også.

Det må være noe av det verste som finnes i trafikken.

Hater folk som kutter svinger.

Jeg må vel kanskje si meg litt skyldig i å kjøre uten lys, jeg glemmer rett og slett å slå dem på.

Unskyld.

:popcorn

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt bil i flere år, aldri hatt noen problem med dette. Kanskje problemet oppstår mer hvis man kjører som ett svin slik at folk ikke rekker å legge seg korrekt? Ikke vet jeg. Høres snodig ut non the less. Ikke har jeg problemer med om folk har lys på eller ikke på dagtid heller. Hjelper så ufattelig lite da lyset forsvinner i sola. Derimot folk som ikke blinker seg ut av rundkjøringer og ved kryss midt i rush, DET er irriterende det. Samt ikke overholder vikeplikt fra parkeringsplasser men heller kjøre rett ut fordi dem trur høyreregelen gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på nære nippet til å få vraka bil flere ganger den siste måneden! Hvis jeg hadde truffet denne bilen (nå siste gangen) hadde jeg truffet førerdøra på den andre bilen. Han ville trolig vært DØD hvis jeg hadde truffet. Han rakk heldigvis å reagere. men var bare snakk om 100 deler og centimeter!!!!

Så du sier du kjører gris på uoversiktlige strekker...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett og slett du skal la være å klage mer om denne saken jeg.. Ser at du er en selvutnevnt svinkjører, så hva er problemet? Skal bare du få lov?

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt bil i flere år, aldri hatt noen problem med dette. Kanskje problemet oppstår mer hvis man kjører som ett svin slik at folk ikke rekker å legge seg korrekt? Ikke vet jeg. Høres snodig ut non the less. Ikke har jeg problemer med om folk har lys på eller ikke på dagtid heller. Hjelper så ufattelig lite da lyset forsvinner i sola. Derimot folk som ikke blinker seg ut av rundkjøringer og ved kryss midt i rush, DET er irriterende det. Samt ikke overholder vikeplikt fra parkeringsplasser men heller kjøre rett ut fordi dem trur høyreregelen gjelder.

Har hatt lappen i et par måneder og øvelseskjørt i 2år, og har faktisk opplevd dette. Hver gang har jeg holdt meg til fartsgrensen og øvrige trafikkregler. Senest søndag ble jeg nesten en del av ulykkestatestikken. Fordi svingen var så brå, holdt jeg ca 40, mens fartsgrensa var 70. Hvor fort han imot kjørte vet jeg ikke, da jeg hadde nok med å slenge bilen ut mot grøfta..

Enig at blinklys å rundkjøringer irriterer mer :deng

Men som Mr2nyteren sier: Vil alltid være folk som gjør dumme ting. Selv i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder meg altid paa rett side av veien (foruten forbikj0ringer da)

fant ut det var ganske saa smar da jeg sykkla mye f0r jeg fikk lappen, jeg sykkle ned en bakke, mot en uoversiktlig sving til h0yre, jeg holder meg til h0yre paa veien, plutselig dukker det opp en Audi som kutta svingen, og der tok jeg jaggu en salto over hele bilen, front mot fron kolisjon mellom bil og tr0sykkel er ikke aa anbefale.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rimelig fersk bak rattet, men lysbruk og tegnsetting irriterer meg faktisk mer enn kutting av svinger (kutting av rundkjøringer er ille, ja..)

de som kun kjører på parklys, altså, null grøftelys.. hmrf..

og ikke for å glemme de bilene/trailerne med ørten tusenmetere som er treige med å skru av fullys på kveldstid....

også har vi de som ikke bruker blinklys #%¤&%

en annen ting er folk med henger som ikke har lys/blinklys bak på hengern..

og ikke skjønner jeg hvorfor det virker så stress å blinke seg ut av rundkjøringer.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som grisekjører får feie for egen dør, men detta har jeg også problemer med. Og da grisekjører IKKE JEG!

Jeg kjører over en svingete strekning på 5mil i skogen et par ganger i uka og veldig ofte må jeg hive meg utpå kanten fordi en tosk kommer på MIN side av veien. Klarer du ikke å holde deg i feltet ditt i svinga kjører du for fort!

En gang måtte jeg helt ut i grøfta fordi møtende bil kom HELT over på min side. Det var "veldig" kult i en 80 sone. Dusten stoppa ikke en gang for å se åssen det gikk med meg:thanks :deng

Nostra:

Har kjørt bil i flere år, aldri hatt noen problem med dette. Kanskje problemet oppstår mer hvis man kjører som ett svin slik at folk ikke rekker å legge seg korrekt? Ikke vet jeg. Høres snodig ut non the less.

Hva med å legge seg riktig med en gang så unngår du overraskelser!

Det er ikke særlig smart å ligge over midtstreken når du ikke en gang ser rundt svingen du kjører i! Det er så tåpelig å se folk som kutter svinger, så møter de noen og hugger automatisk på bremsen og kaster seg tilbake i sitt felt. Det ser ikke ut som særlig effektiv og behagelig kjøring!

Senest i vinter lå jeg som bil nr 1 bak en som gjorde dette. Han møtte plutselig en bil, vrengte tilbake, fikk sleng med kontra på grunn av den brå unnamanøveren og kjørte av veien så han totalvraka bilen. Som han sa etterpå "-Det ble en dyr Sverigetur!" For å si det sånn så venta jeg nesten at det skulle skje når jeg så åssen han kjørte.

På samme strekningen ble svigerfar for et par år tilbake utsatt for en "hit'n run" da en møtende bil kom på feil side i innersvingen og skrapa opp hele sida på voyageren hans og stakk av etterpå.

Jeg kan komme med mange flere eksempler, men poenget er at folk bør la være å krysse midtstreken i svinger, spesielt når man virkelig ikke har oversikt. Ting skjer fortere enn man tror i trafikken, selv om man ikke kjører gris. Og ærlig talt er det vel ikke så komplisert å skjønne hva den gule streken i midten av veien er til? Det er bare dårlig holdning å kutte svinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange av billistene ute der som er veldig egoistiske.

Jeg mener selv at det er bedre å være dø enn å leve med at min uoppmerksomhet og egoisme har forårsaket at ett menneskeliv gikk tapt. Så derfor er mitt motto i traffikken: "bedre føre var enn etter snar" Tar det heller rolig og ser en ekstra gang enn å ta forhastede og stressa beslutninger.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ikke skjønner jeg hvorfor det virker så stress å blinke seg ut av rundkjøringer.. :/

Når det er tjåke fullt i rundkjøringa og du står å venter på å komme deg ut og naturlig nok har vikeplikt for alt som er inne og ingen sier ifra om at de har tenkt å svinge ut i den retninga du står og venter så rekker man ikke å kjøre ut før det er for seint og bilen bak er i veien. Thats why det er irriterende som fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider