Gå til innhold

Testet komp G60..... bra??

Ranger emnet


G60Turbo

Anbefalte innlegg

Testet kompen på en av mine G60 i dag, fikk følgende tall:

 

----- Kald motor Varm motor

1. syl: 10.7 ----- 12.0

2. syl: 11.2 ----- 12.0

3. syl: 10,7 ----- 12.0

4. syl: 11.2 ----- 12.1

 

Alle verdier i bar.

 

Motoren har gått 135.000 og har fått gjennomgå litt under tiden i mitt eie....

men er dette normale verdier??? er forundret over at det ikke er like stor differens ved varm motor som ved kald....?

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

Trur den motorn er heilt føkka.

Gir deg tusen kroner for den

 

Din nisse......... ;)

 

 

 

 

Noen fler som har peil på komp G60??

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NiCco

En ny motor skal ha mellom 8-12 Bar med olje temp på min. 30 grader. Grensen for slitasje er 6 bar.

 

 

Hørtes veldig lite ut med 6bar som grense synes jeg......

 

Hvor har du disse tallene fra??

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry dere om tallene på en komp test da det er svært vansklig å få lik måling, det som er viktig er tilnærmet likt på hver sylinder og det har jo du, skal du vite tilstand på motor så tar du en sylinderlekkasje test dette er bra, der kan du finne ut om hvor motoren evnt er slitt, men utifra tallene du kom med så er motoren din veldig frisk

AUDI QUATTRO TO THE PEOPLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rsmotor

Ikke bry dere om tallene på en komp test da det er svært vansklig å få lik måling, det som er viktig er tilnærmet likt på hver sylinder og det har jo du, skal du vite tilstand på motor så tar du en sylinderlekkasje test dette er bra, der kan du finne ut om hvor motoren evnt er slitt, men utifra tallene du kom med så er motoren din veldig frisk

 

Stoler mer på en kompresjonstest sine målinger enn sylinderlekkasje test. Du får de samme verdien når du tar kompresjonstest på motoren flere ganger mens på sylinderlekkasje test vil du få forskjellig resultat hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NiCco

Hvor kjøper du manifold til turbo prosjektet dit da? sveiser du selv eller?

 

Bruker TDI manifold med påsveist flens, funker får jeg håpe....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår