G60Turbo Skrevet Juli 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2003 Testet kompen på en av mine G60 i dag, fikk følgende tall: ----- Kald motor Varm motor 1. syl: 10.7 ----- 12.0 2. syl: 11.2 ----- 12.0 3. syl: 10,7 ----- 12.0 4. syl: 11.2 ----- 12.1 Alle verdier i bar. Motoren har gått 135.000 og har fått gjennomgå litt under tiden i mitt eie.... men er dette normale verdier??? er forundret over at det ikke er like stor differens ved varm motor som ved kald....? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiCco Skrevet Juli 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2003 En ny motor skal ha mellom 8-12 Bar med olje temp på min. 30 grader. Grensen for slitasje er 6 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juli 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2003 Trur den motorn er heilt føkka. Gir deg tusen kroner for den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Juli 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2003 Originally posted by ottar Trur den motorn er heilt føkka. Gir deg tusen kroner for den Din nisse......... ;) Noen fler som har peil på komp G60?? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Juli 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2003 Originally posted by NiCco En ny motor skal ha mellom 8-12 Bar med olje temp på min. 30 grader. Grensen for slitasje er 6 bar. Hørtes veldig lite ut med 6bar som grense synes jeg...... Hvor har du disse tallene fra?? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsmotor Skrevet Juli 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2003 Ikke bry dere om tallene på en komp test da det er svært vansklig å få lik måling, det som er viktig er tilnærmet likt på hver sylinder og det har jo du, skal du vite tilstand på motor så tar du en sylinderlekkasje test dette er bra, der kan du finne ut om hvor motoren evnt er slitt, men utifra tallene du kom med så er motoren din veldig frisk Siter AUDI QUATTRO TO THE PEOPLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiCco Skrevet Juli 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2003 De tallene har jeg fra vw factory repair manual. 6 høres lite ut ja men det er det det står :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Juli 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 Oki, da slenger jeg en turbo på den motoren... :D Gatebil here i kømm!!!!!!!!!! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juli 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 så det gromme eksosanlegget du hadde satt på bilen din i dag :D Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiCco Skrevet Juli 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 Hvor kjøper du manifold til turbo prosjektet dit da? sveiser du selv eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Juli 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 Originally posted by Rsmotor Ikke bry dere om tallene på en komp test da det er svært vansklig å få lik måling, det som er viktig er tilnærmet likt på hver sylinder og det har jo du, skal du vite tilstand på motor så tar du en sylinderlekkasje test dette er bra, der kan du finne ut om hvor motoren evnt er slitt, men utifra tallene du kom med så er motoren din veldig frisk Stoler mer på en kompresjonstest sine målinger enn sylinderlekkasje test. Du får de samme verdien når du tar kompresjonstest på motoren flere ganger mens på sylinderlekkasje test vil du få forskjellig resultat hver gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Juli 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Originally posted by NiCco Hvor kjøper du manifold til turbo prosjektet dit da? sveiser du selv eller? Bruker TDI manifold med påsveist flens, funker får jeg håpe.... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.